Techno live take

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Techno live take

Indlæg af Morten B »

Så blev der endelig tid til at få lidt knas ud af maskineriet, endda med tilhørende video.

Nummeret er fremført og mixet 100% live, så jeg kan ikke rette detaljer, men jeg hører rigtig gerne hvis i har kommentarer til mix og/eller nummer, så jeg kan tage det med i mine overvejelser hvis jeg mixer det om. Har i andet at bemærke er jeg også meget lydhør :)

Dette er en kortere indspilning til youtube.



Grej brugt:

Elektron Analog Rytm
Modular system
Allen & Heath Zed 18 mixer
GSSL og TC 2240 på masteren
Eventide H9 og et par TC pedaler på effekt sends

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

det er fedt :)
pas på med at filtre chord stab´en for højt op og for tit - det er mest groovy når den ligger og svamper IMO.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Jeg giver dig ret. Tror måske også der er lige lovlig meget rum på, kunne godt finde på at genindspille med et nyt mix.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Havde det kørende i baggrunden, fedt, er fascineret af at det er en helt anden måde at arbejde på med musik end jeg gør. :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

:-D 8-)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hald skrev:Havde det kørende i baggrunden, fedt, er fascineret af at det er en helt anden måde at arbejde på med musik end jeg gør. :-)
Tak tak. Ja, metoden er også forholdsvis ny for mig, det har taget lang tid at blive bare semi-produktiv, men nu begynder jeg at høste frugterne af det. Det har heldigvis været en rigtig sjov proces :-D

Medlemsavatar
oVHSen
Medlem
Indlæg: 213
Sted: Midtfyn

Indlæg af oVHSen »

Jeg synes det rammer ret godt. Jeg kunne dog godt tænke mig en anden kameravinkel, så jeg kunne se modularen bedre. -Og mere lys. Men det har jo ikke rigtig noget med musikken at gøre....
"The boat can leave now, tell the crew"

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Mer' !

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Er du gal det er fedt ! Som altid :jam:

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

oVHSen skrev:Jeg synes det rammer ret godt. Jeg kunne dog godt tænke mig en anden kameravinkel, så jeg kunne se modularen bedre. -Og mere lys. Men det har jo ikke rigtig noget med musikken at gøre....
Fedt, tak. Denne video er bevidst skudt i mørke, for at give stemning, og for at differentiere sig fra de andre videoer jeg har på kanalen.

Jeg har dog før lavet en video hvor jeg klipper lidt frem og tilbage mellem to vinkler, den ene værende direkte fra oven. Det gav meget god respons og jeg vil helt klart også lave flere af dem, så det er fedt du nævner det. Lige pt. er jeg dog "hæmmet" af ikke at have to kameraer som kan skyde i samme format (Har et sony som skyder 25 frames i sekundet og to andre som skyder 30), så det skal jeg lige have knækket :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

SustainerPlayer skrev:Mer' !
Jenkins skrev:Er du gal det er fedt ! Som altid :jam:
:bow: :peace:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35517
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Gik lige op for mig tidligere i dag at jeg ikke havde fået hørt og set den her.
Lyder super som altid, det her er mere min stil, med den dub agtige klang.

Hvad er det der får Rytm Pad 6 (stereo stab) til at skifte lyd fra 2:26 break og frem til 3:43? Det ligner at du aktiverer noget på pad'en ved 3:43 som får den oprindelige åbne lyd tilbage.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg sidder og lytter langt ude i skoven, på det forhåndeværende, gir det et lyt senere hjemme i hulen, når jeg er tilbage i DK :-)

Anyway, det er super, og en form for techno jeg kan fordøje, tit oplever jeg techno som en kavalkade af grimme skrattende lyde i forlængelse :-)

Det er selvfølgelig dub-elementet der gør at det fanger mig ,... kunne håbe det blev endu mere dubby, eller noget, ren maskine blir aldrig helt mig

Jeg tænker også umiddelbart at du har gang i noget der MÅSKE også kunne fusioneres lidt med Ragga, Steppers, eller Dancehall,..

Helt specifikt kom jeg til at tænke på Shabba Ranks Fanciness Ragga Club-mix med Lady G ,.. et mix der imponerer mig hver eneste gang

Mesterligt udført af Augustus Gussie Clarke i hans Music Works Studio, hans meget rene og lyse, og moderne lyd, men med rødderne stadig i behold

Mellem-landet imellem dette nummer, og så det du laver, KUNNE jeg forestille mig, ville vise sig interessant, i sit mere stramme udtryk,..

Live vil nok kræve en del sample-playback, eller som jeg så på Loppen for længe siden, Mad Professor, med ADAT's hjemme fra Ariwa
medbragt :shock:

/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Gik lige op for mig tidligere i dag at jeg ikke havde fået hørt og set den her.
Lyder super som altid, det her er mere min stil, med den dub agtige klang.

Hvad er det der får Rytm Pad 6 (stereo stab) til at skifte lyd fra 2:26 break og frem til 3:43? Det ligner at du aktiverer noget på pad'en ved 3:43 som får den oprindelige åbne lyd tilbage.
Rytm har det der hedder Scene modes, hvor man kan programmere skift af parametre på lydende, og det er præcis det der sker her. Jeg trigger den bare via Beatstep Pro i stedet for på maskinen.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

DUBTEMPLE skrev:Jeg sidder og lytter langt ude i skoven, på det forhåndeværende, gir det et lyt senere hjemme i hulen, når jeg er tilbage i DK :-)

Anyway, det er super, og en form for techno jeg kan fordøje, tit oplever jeg techno som en kavalkade af grimme skrattende lyde i forlængelse :-)

Det er selvfølgelig dub-elementet der gør at det fanger mig ,... kunne håbe det blev endu mere dubby, eller noget, ren maskine blir aldrig helt mig

Jeg tænker også umiddelbart at du har gang i noget der MÅSKE også kunne fusioneres lidt med Ragga, Steppers, eller Dancehall,..

Helt specifikt kom jeg til at tænke på Shabba Ranks Fanciness Ragga Club-mix med Lady G ,.. et mix der imponerer mig hver eneste gang

Mesterligt udført af Augustus Gussie Clarke i hans Music Works Studio, hans meget rene og lyse, og moderne lyd, men med rødderne stadig i behold

Mellem-landet imellem dette nummer, og så det du laver, KUNNE jeg forestille mig, ville vise sig interessant, i sit mere stramme udtryk,..

Live vil nok kræve en del sample-playback, eller som jeg så på Loppen for længe siden, Mad Professor, med ADAT's hjemme fra Ariwa
medbragt :shock:
Det bliver tit mere dubby, men som regel så lander jeg så helt ovre i dub land. Har et par numre liggende som jeg skal have indspillet snart.

Det nummer der er liiiige ragga nok til mig. Jeg er nede med dub elemnter, reggae og deslige, men kan ikke lige se mig selv havne i den lejer :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8661
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Morten B skrev: Det nummer der er liiiige ragga nok til mig. Jeg er nede med dub elemnter, reggae og deslige, men kan ikke lige se mig selv havne i den lejer :)
Fint nok, burde sikkert selv være for gammel til den slags :-)

(slackness og guldkæder siger jeg dog "boom-bye-bye" til)
/Dub

Medlemsavatar
KristianNielsen
Medlem
Indlæg: 2491
Sted: Holbæk

Indlæg af KristianNielsen »

Det groover sgu fedt, og super inspirerende at se på, pga hele live-delen :)

Nyt svar