Strygerensemble/hymne

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Strygerensemble/hymne

Indlæg af mediumaevum »

[soundcloud][/soundcloud]

"En Fredfyldt Melodi" - oprindeligt skrevet tilbage i 2014 for klaver/cello. Nu har jeg orkestreret den for et større strygerensemble.
Kan jeg få lidt feedback på denne inden jeg lægger den på youtube?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Hørte kun de første 1:14.

Når violinen kommer ind, må celloen godt få en mere selvstændig stemme end kun tone nummer 2 (kontrapunkt). Når ensemblet kommer ind lyder det meget som 'keyboard-akkorder' altså kloen der bare er blevet klasket ned på akkorden. Tonerne er ikke spektralt fordelt hensigtsmæssigt, er hvad, jeg prøver at sige.

Hører på computeren, men kan det passe at basstemmen på 1:09 lander på tertsen? I så fald ville jeg lige rykke den to hele toner ned.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Hørte kun de første 1:14.

Når violinen kommer ind, må celloen godt få en mere selvstændig stemme end kun tone nummer 2 (kontrapunkt). Når ensemblet kommer ind lyder det meget som 'keyboard-akkorder' altså kloen der bare er blevet klasket ned på akkorden. Tonerne er ikke spektralt fordelt hensigtsmæssigt, er hvad, jeg prøver at sige.

Hører på computeren, men kan det passe at basstemmen på 1:09 lander på tertsen? I så fald ville jeg lige rykke den to hele toner ned.
Er det bedre nu?

Nyt svar