Min første sang

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Tina
Medlem
Indlæg: 2
Sted: København

Min første sang

Indlæg af Tina »

Hej med jer!

Jeg har lavet min første sang, og jeg er virkelig nervøs for at dele den, men her kommer den:

https://www.dropbox.com/s/z9hftcha2anck ... 4.m4a?dl=0

Jeg har kun hvad du hører her, optaget på min mobil. Jeg har ingen noder eller noget...

Nu har jeg brug for hjælp til at komme videre... Hvis du sidder derude og har lyst til at lægge noget musik på den, eller hvis du har andet feedback eller gode ideer til hvordan jeg kommer videre herfra, vil jeg være meget taknemmelig.

Findes der f.eks. et program, der kan konvertere sang til noder?
Og hvis jeg selv skal forsøge mig med at lægge noget musik på, hvilket program skal jeg så vælge, når jeg nu er HELT GRØN (og min stemme i øvrigt er det eneste instrument jeg har at gøre godt med)?

På forhånd tak for alt hvad I har...

Kærlig hilsen
Tina

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Hvor smukt, både stemmen, og sangen :thumbup:

Måske du kan uddybe hvis du selv har nogle tanker vedr såvel arrangement, instrumentering, og evt kor, osv

(konvertering til noder er nok ikke vigtigt i første omgang)

Pøj-pøj :-)
/Dub

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det lyder meget godt, kunne være fedt med et stort orkester på. Den der skal skrive noderne til instrumenterne lytter det selv af, og har måske nogle instrumentale stykker som forslag for at få stemningen rigtig.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Den kan også stå alene, en masse "bells and whisles" skal man i hvertfald være meget varsom med,.. :-)

Noget sart klasisk underlægning måske, ellers skal man kikke på hvordan man bærer sig ad inden for "sing a song", hvordan ungår Tracy Chapman f.eks. at moleste sine følsomme numre,.. eller folk:



En salme som "se nu stiger solen" kan man, med respekt, og mådehold, fortolke på "frisk" vis, jeg tror der skal trædes mere varsomt med sangen her
/Dub

Medlemsavatar
Tina
Medlem
Indlæg: 2
Sted: København

Indlæg af Tina »

Tusind tak! :)

Jeg er nok mest til en lidt sart underlægning, som du foreslår Dubtemple. Noget, der underbygger den lidt skrøbelige stemning i sangen. Måske noget guitar (fingerspil) eller klaver. Musikken må også gerne bygge op til C-stykket for så at fade lidt ud igen til det sidste vers.

Tak fordi I gider sparre med mig! :)

Nyt svar