Idé når det stikker af i en kreativ retning

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Idé når det stikker af i en kreativ retning

Indlæg af Graceville »

Havde det grineren med den her.

Trommesæt købt af en 9årig dreng for 250 kr.
- en masse rotor kabinet i en bus
- reverb i en anden bus
- lilletrommen og hihatten (meget åben) er spillet med brushes som egentlig er et bundt brugte guitarstrenge
- storetrommen bliver slået med en gammel hjemmesko

det er skitse og der er ikke kælet for detaljen, dvs intet er ordentligt og omhyggeligt miket op.

https://www.dropbox.com/s/fc8yzslsd5vt6 ... 7.mp3?dl=0
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Nørgaard
Forum Donator
Indlæg: 166
Sted: Vamdrup

Indlæg af Nørgaard »

Nogle gange er det bare vigtigere at få noget i kassen mens stemningen er der, end det er at være for kritisk! :)
Nyeste gear: Eastman E20D (Akustisk guitar)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ja! Jeg er stor fan af Whitest Boy Alive og Feist.

WBA lyder sessionagtigt og underproduceret og det giver en helt vild godt nærvær. Man får fornemmelsen af, at de står i et øvelokale. En masse bleed, brum fra en forstærker men til gengæld umiddelbarhed og samspil.

Feist tager ud i et sommerhus med et par venner og gamle ramponerede instrumenter og er fløjtendes om gulvet knirker eller mikrofonen er overstyret. Det er meget kontrolleret og der er selvfølgelig lagt effekter på, men intet af det virker for mig fortænkt men lige i skabet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Syntes straks du skal beat kvanticere det og tilføje 100% autotune på hele tracket..og så 20db compresion på sutskoen.

Ja det er pænt meget mere interessant musik oplevelse end 100 timers radio med modernet musik, jeg spolede ikke en eneste gang. :)

Det er ofte man må gå tilbage til det originale når man prøver at lave nummeret "rigtigt" og ikke kan forstå at der mangler noget i forhold til den umiddelbare version.

Nyt svar