Beat making/live jam video på Ableton Push 2

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Beat making/live jam video på Ableton Push 2

Indlæg af Jenkins »

Da min gamle Push 1 for nyligt valgte at opgive livet, blev det lidt hurtigere jul her et sted på Fyn.

Dagen efter måtte jeg straks ud og erhverve mig en erstatning i form af en Push 2.

Og hvor er det dog et kæmpe upgrade fra Push 1, som jeg havde haft siden feb. 14 . Nu er jeg så godt som helt væk fra skærmen. Og når live 10 kommer bliver det jo bare endnu bedre :dollargrin:

Anyways .. Sad og rodede med den store lækre skærm og choppede samples. Og det kom der en lille video ud af.

Jeg beklager på forhånd over lydkvaliteten. Glemte at hitte record på Audicity, som fanger akt udgående linje. Så optaget med kameraets standard stereo mics.



Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Hvad er din overall feeling med 2'eren? Er der stor forskel? :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mike-air skrev:Hvad er din overall feeling med 2'eren? Er der stor forskel? :)
Efter at have brugt den i en uges tid nu er jeg virkelig imponeret .

Pads er meget mere følsomme og responsen kan ikke sammenlignes med 1'eren. Feelingen har virkelig fået et nyk opad.

Takket være den nye farveskærm er der også en del nye features sammenlignet med 1'eren. Bedre workflow og endnu mindre mussetid. Tror opgrade til live10 er en selvfølge da endnu flere features vil blive visualiseret.

Når jeg sammenligner med 1'eren jeg erhvervede i foråret 2014 vil jeg sige den er alle penge hver. De har virkelig givet den en ordentlig tur. Dog skal man lige vende sig til det nye design. Nogle knappet er væk, andre er kommet til,

Giver den 10 ud af 10 mulige hvis man Arbejder i Ableton :)

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10297
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Fedt mand. Tak for input! Har luret lidt på om jeg skal tilbage til push efter 1-2 års pause :-)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Mike-air skrev:Fedt mand. Tak for input! Har luret lidt på om jeg skal tilbage til push efter 1-2 års pause :-)
Så lidt :)

Hvis 1'eren ikke var sagen synes jeg du skal løbe ned i den lokale 4sound og prøve den, eller prøve en andet steds. For lige at se om den så fanger. Grundlæggende er det jo det samme. Bare optimeret en hel del :)

Nyt svar