Feedback på mix (rockballade)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Feedback på mix (rockballade)

Indlæg af Bo Schrøder »

Hej Lydmaskinister

Glædelig bagjul og et godt nytår (snart) :-D

Efter at have ligget lidt på den lade side i nogle år, har jeg fået gang i studiet igen, og har barslet med
dette nummer. Ikke noget fancy :) , blot en rockballade jeg har hygget mig lidt med (vel det der rammer bedst rent genremæssigt).

Jeg vil gerne have lidt feedback på mixet, inden det bliver sendt til mastering hos den store Mastering Guru på Fyn.

https://www.dropbox.com/s/a2swtigwg0kd6 ... 4.mp3?dl=0
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Medlemsavatar
Søren Dyhr
Medlem
Indlæg: 3826
Sted: Rødovre

Indlæg af Søren Dyhr »

Jeg tror du skal have en anden balance imellem bassen og guitaren, hvis jeg ikke gætter helt forkert så er det en guitarists nummer? For mig skal en bassist bære melodien frem ...

Så er der specielt i intro, du bliver nødt til at ducke lidt i rumklangen med selve sangstemmen, for det bliver svært at level'ere tingene længere frem i pappet uden at rumklangen bliver for tydelig.

Endelig syntes trommerne lige lovligt programmererede ... en rigtig trommeslager ville accentu'ere sine slag hen mod overgangene i stedet for "pligt" rundgange a la Berlev... Hiv en tam i nu og næ i stedet for, highhat lilletromme og endelig stortromme er hvor tingene sker.

Jeg håber du ikke går bagover i min subjektivitet ... men at indlægget i stedet giver mening?

--sd

Medlemsavatar
beetlebum
Medlem
Indlæg: 220
Sted: Aarhus

Indlæg af beetlebum »

Fin vokal og komposition!

Jeg ville:
- Komme hurtigere til omkvædet. 1,5 minut med intro + 2 vers uden den store melodiske variation er meget langt inden omkvædet. Faktisk kunne man sagtens tage vers 2 ud.
- Arbejde med det melodiske i omkvædet. Melodien bevæger sig nedad og det ligger generelt dybt ift. verset. Tror det kunne bidrage til klimaks, hvis linjen med bl.a. "Time of my life" lå højere.
- Arbejde med guitarlydede. Synes det bliver meget distortet og "dåset" mange steder.
- Arbejde med klaverlyden. Den er ok i tracket, men især i introen/starten, hvor den er bærende, så synes jeg den lyder for syntetisk.
- Kor, kor, kor - det hører ligesom til i den type track.

Bare mine 2cent :-)

KH Martin.

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

Hej Søren og Martin

Tak for feedback - det er noteret og jeg kigger på sagerne :-)

Hilsen Bo
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hun synger over-fedt!

Guitaren er i starten for langt fremme. Den bør efter min smag være lige så subtil som den er senere i sangen. Måske sovset lidt bagud, så ham guitaristen ikke stjæler sangerindens rampelys. Det lyder osse lidt specielt, at den dukker op forskellige steder via panorering. Det gør man normaltvist med pads og FX, tænker jeg, og i samme afstand i baggrunden, sjældent foran og bagved.
Der skal ske noget mere med vokalen i sidste del, double eller kor. Hun kan også trykke den mere af i sidste del. Hun har samme vane som mig med ikke at synge til der hvor det ellers peaker i sangen, i reglen 2/3-del inde og til sidst. Lige nu lyder det blot som en nøjagtig gentagelse af tidligere omkvæd. Mere Parafrasering, hvis det kan nåes "cus i loved you" og "everything about you"
Der er lidt for store hop mellem form-delene til min smag, sikkert vekslen mellem det elektroniske og analoge trommer, men måske er det bare mig.

Men absolut et mega fedt nummer.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Bo Schrøder
Forum Donator
Indlæg: 403
Sted: Thisted / Denmark

Indlæg af Bo Schrøder »

@Graceville

Tak for både den konstruktive kritik, og de pæne ord.

Og ja - Jessica synger fedt :-)
[url]http://soundcloud.com/smellycat-1[/url]

Logic Studio * Mac G5 2.0 Dual * RME Digi 9632 * Gyraf G9 DIY * Gyraf LN1176 DIY * Brauner Phantom Anniversary Edition Mic * ADAM S2.5-A Monitors

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

MIn reference, når nogen siger Rock ballade, så tænker jeg Power Ballads fra start 90erne, og det kunne det her sagtens blive :)

Modsat Graceville synes jeg specielt rytmeguitaren er aaaalt for langt tilbage. Det bliver aldrig in your (my?) face. Det ligger simpelthen for pænt. Jeg kunne godt tænke mig en væsentligt mere massiv guitar specielt i omkvædene - double/quad tracket og panoreret. Jeg synes egentlig sangen ligger for langt fremme det meste af tiden. Den ligger ovenover det hele, og smelter aldrig rigtig sammen med arrangementet.

Klaveret i intro og vers måtte også gerne være meget mere storladent til min smag. Lilletrommen er lidt for tør, men jeg synes resten af trommerne lyder godt.
Guitar fills i versene lyder godt, og minder mig lidt om fills fra Scorpions Wind of Change. Det er nok rigtigt, at der godt kunne arbejdes lidt med, hvordan de finder plads i forhold til sangen.

Well - det er også mig, der bare godt kan lide power ballader.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Nyt svar