Lidt simpel, poppet tropical house agtigt - virker det?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Lidt simpel, poppet tropical house agtigt - virker det?

Indlæg af MrBacon »

Uden vokal som altid og ikke rigtigt mixet... :(

Kicket stinker I know. Har et "rykke" stykke, der nok skal være efter omkvædet (hvis der kommer vokal på), men som pt ikke er med i bounce.....


Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Nu hører jeg det ikke på et ordenligt setup, men herfra lyder det virkelig godt!! Noget jeg synes er mega nice er din white noise og din reverb, det har jeg selv lidt svært ved at få til lyde så godt der.

Hvad tænker du med omkvæddet? Skal der synges eller skal der være en lead sytnh? Hvis der skal synges kunne der godt ligge lidt melodi og drille, og hvis ikke så find en subtropisk synth og fyr den af:)

Nu noget på et mere personligt/overordnet plan. Jeg kan høre at du indeholder utroligt mange kvaliteter som producer, Jeg har nu hørt noget ligende Melbourne House (Shakespeare must Die tror jeg den hedder), dit værtshusnummer var off the meathook - virkelig originalt og veludført, og nu det her. Fællesnævneren er, at altsammen er top notch i lydbilledet.

Som svar på dit spørgsmål, så ja, det virker. Det er bestemt "danceable":)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det lyder fint her, og med den rigtige opbygning gennem nummeret skal det nok komme til at fungere.

Hvis det var mig, ville jeg måske nok gøre to ting: Lidt mindre reverb, så det ikke er helt så cheesy... og så ville jeg måske prøve at tilføje en 7er til to sidste akkorder for at få lidt mere krydderi på, sådan her:

Akkord 2: G, H, D (tilføj et F under G'et)
Akkord 3: A, C, E (tilføj et G under A'et)

Men det er naturligvis en smagssag. :)
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

donnievandango skrev:Nu hører jeg det ikke på et ordenligt setup, men herfra lyder det virkelig godt!! Noget jeg synes er mega nice er din white noise og din reverb, det har jeg selv lidt svært ved at få til lyde så godt der.

Hvad tænker du med omkvæddet? Skal der synges eller skal der være en lead sytnh? Hvis der skal synges kunne der godt ligge lidt melodi og drille, og hvis ikke så find en subtropisk synth og fyr den af:)

Nu noget på et mere personligt/overordnet plan. Jeg kan høre at du indeholder utroligt mange kvaliteter som producer, Jeg har nu hørt noget ligende Melbourne House (Shakespeare must Die tror jeg den hedder), dit værtshusnummer var off the meathook - virkelig originalt og veludført, og nu det her. Fællesnævneren er, at altsammen er top notch i lydbilledet.

Som svar på dit spørgsmål, så ja, det virker. Det er bestemt "danceable":)
Tak, det var super pænt sagt :)

Jeg havde forestillet mig 8 takter omkvæd med vokal efterfulgt af 8 takter med nogle synths, der tager over med lidt melodi osv - kan evt smide et eksempel op.
Joachip skrev:Det lyder fint her, og med den rigtige opbygning gennem nummeret skal det nok komme til at fungere.

Hvis det var mig, ville jeg måske nok gøre to ting: Lidt mindre reverb, så det ikke er helt så cheesy... og så ville jeg måske prøve at tilføje en 7er til to sidste akkorder for at få lidt mere krydderi på, sådan her:

Akkord 2: G, H, D (tilføj et F under G'et)
Akkord 3: A, C, E (tilføj et G under A'et)

Men det er naturligvis en smagssag. :)
Tak. Jeg forstår, hvad du mener - spiller lidt af det, du nævner på nogle mutede spor, men er lidt i tvivl om hvordan og hvorledes, det vil passe med en vokal. Må nok vente til jeg har noget at lege med.

Tak for input til jer begge.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

MrBacon skrev: Tak, det var super pænt sagt :)

Jeg havde forestillet mig 8 takter omkvæd med vokal efterfulgt af 8 takter med nogle synths, der tager over med lidt melodi osv - kan evt smide et eksempel op.
gotta give credit where it due;) Og ja man endeligt smid noget mere op:)

Nyt svar