SID Expander

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

SID Expander

Indlæg af SIDwave »

Denne longplay musik disk er lavet i 2005.
Da jeg pakkede min C64 væk i 1989, regnede jeg ikke med at lave mere musik på den.
Men i 2005 var det kommet så vidt, at der var et nyt sejt musikprogram, som jeg lærte at bruge.. og dette album blev skabt i sommeren 2005.




29 minutter!

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Med alle de 8/16bit inspireret spil der kommer ud for siden, burde der da være mange der gerne ville købe noget musik af dig?

Syntes det lyder skide godt. Ærgerligt at det "bare" er en video og ikke inde i et godt spil :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Skidegodt, Jan

Fedt i "Soft It Is" når du skifter over til den funky bas (ca. 1:40 i originalen, ). Added i min SIDPlay fra HVSC :-)

Darkness har lidt Matt Gray over sig i hele introstykket (Last Ninja II-agtigt). Er det ringmodulation der laver den der superfede effekt fra ca. 8:25 inde i videoen)?

Dejlig tyk og modulerende lead på Zaippahload i voice 1, troede første det var "snyd" eller to stemmer sammen, men checkede det lige ud og det er kun 1 stemme, lyder bare som to. Kan det passe du både modulerer pitch, pulsewidth og filter på samme tid?

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Dette var min return til C64... sidste musikstykke inden den her, var i 1988.. :)
Det er så ekstra sjovt at der blev lavet nøjagtigt 64 numre i 1986-1988

Holger: der er ingen effekt ved 8:25, det er bare filter

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

Holger skrev:
Dejlig tyk og modulerende lead på Zaippahload i voice 1, troede første det var "snyd" eller to stemmer sammen, men checkede det lige ud og det er kun 1 stemme, lyder bare som to. Kan det passe du både modulerer pitch, pulsewidth og filter på samme tid?
Det er nok en multipuls.
SDI kan køre 2 pulssweeps på samme tid, jeg tror det er brugt der.

Nyt svar