20 minutters dub

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

20 minutters dub

Indlæg af Morten B »

Indspillede et mini set i går. Stilen er lidt blandet, men trækker hovedsageligt på dubbede elementer.

Ingen computer, rent hardware.



Al kritik er velkommen, lige fra lyd valg til kameravinkel :)

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Ville ønske at settet var længere.
Det der starter ved 8 min er super funky.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

raoul skrev:Ville ønske at settet var længere.
Det der starter ved 8 min er super funky.
Fedt, tak :thumbup:

Kan højest optage 30 minutter hvis der skal være video på, men indspiller nok et længere set til almindelig lyt snart.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det kører sgu fedt!
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fandme ja ... fra 8 minutter går der jo ren fest i den. :banan:

Videoen kunne måske spices op med nogle (mange) dækbilleder. Masser af nærbilleder af grejet mm., dansende sko osv.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SUPER :thumbup:

Min favorit passage er fra ca 17.00 til slut
/Dub

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Joachip skrev:Det kører sgu fedt!
:party: Tak
DUBTEMPLE skrev:SUPER :thumbup:

Min favorit passage er fra ca 17.00 til slut
Fedt :-D
SustainerPlayer skrev:Fandme ja ... fra 8 minutter går der jo ren fest i den. :banan:

Videoen kunne måske spices op med nogle (mange) dækbilleder. Masser af nærbilleder af grejet mm., dansende sko osv.
Ja, det er nok ikke nogen dum ide. Jeg har før lavet videoer med to kameraer, men det er ret omstændigt, så kunne måske godt bruge stillbilleder eller tage noget "stock footage" af blinkende LED'er osv. til lige at krydre med. Skal have skaffet mig et ekstra kamera snart, men det står ikke så højt på listen lige nu :)

Medlemsavatar
davey
Medlem
Indlæg: 184

Indlæg af davey »

Superfedt!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super lækker lyd ud af boksen, gør du noget specielt for det, kørt igennem en bestemt effekt eller filter, eller er det bare god programmering af lyde?
Hvor mange våde effekter har du i brug i alt? både på mixer og delay-modulet i racket, m.m.
- Ah kan se du lister effekter m.m. i Youtube beskrivelsen. Er der kun den ene våde effekt, delay'et med hvide hætter tæt på kameraet, i racket?

Eneste umiddelbare kritik:
Måske færre stop/start på sequenceren, men nogle af dem virker også som ren mute af sidste 1/4 bar. Måske spiller det også ind, at man kan se hvad du laver. Opbygningsmæssigt er det jo et fedt redskab at kunne stoppe og starte op til et dR0p 8-), det mister måske lidt effekt hvis det bliver brugt for meget. Det virker dog til at du kun bruger det i et enkelt af numrene her, så det er mere et arrangements-valg end et performance-redskab(?).

Hvordan foregår det i praksis at skifte fra nummer til nummer? Du må have kits du loader på Rytm, til start af et nyt nummer trigges så istedet en anden oscillator i racket, eller hvordan? Jeg opdager dig ikke omprogrammere radikalt i moduler, men jeg har heller ikke praktisk erfaring, og det er begrænset hvor specifikt det er at spotte hvilke moduler der gør hvad.

Måske lidt i sammenhæng med det her spørgsmål:
Hvor mange kanaler har du i brug på mixeren? Er der flere udgange fra racket til mixeren, eller er der flere udgange fra Rytm til mixeren, osv.?

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Christoffer I. N. skrev:Super lækker lyd ud af boksen, gør du noget specielt for det, kørt igennem en bestemt effekt eller filter, eller er det bare god programmering af lyde?
Hvor mange våde effekter har du i brug i alt? både på mixer og delay-modulet i racket, m.m.
- Ah kan se du lister effekter m.m. i Youtube beskrivelsen. Er der kun den ene våde effekt, delay'et med hvide hætter tæt på kameraet, i racket?

Eneste umiddelbare kritik:
Måske færre stop/start på sequenceren, men nogle af dem virker også som ren mute af sidste 1/4 bar. Måske spiller det også ind, at man kan se hvad du laver. Opbygningsmæssigt er det jo et fedt redskab at kunne stoppe og starte op til et dR0p 8-), det mister måske lidt effekt hvis det bliver brugt for meget. Det virker dog til at du kun bruger det i et enkelt af numrene her, så det er mere et arrangements-valg end et performance-redskab(?).

Hvordan foregår det i praksis at skifte fra nummer til nummer? Du må have kits du loader på Rytm, til start af et nyt nummer trigges så istedet en anden oscillator i racket, eller hvordan? Jeg opdager dig ikke omprogrammere radikalt i moduler, men jeg har heller ikke praktisk erfaring, og det er begrænset hvor specifikt det er at spotte hvilke moduler der gør hvad.

Måske lidt i sammenhæng med det her spørgsmål:
Hvor mange kanaler har du i brug på mixeren? Er der flere udgange fra racket til mixeren, eller er der flere udgange fra Rytm til mixeren, osv.?
Tusind tak :-D

Lad os lige tage de våde effekter først. Jeg har en delay i racket, hvilket du jo har spottet, nemlig Synthrotek Eko som er super fed og virkelig gritty. Den gør nogle skøre ting ved lange delay tider, da PT2399 chippen som sidder i er blevet bevidst voldtaget i det her kredsløb.
Så har jeg en rumklang i racket også, som har en gammel alesis chip i og lyder henad noget midi verb og lignende, ganske fin og brugbar.

Derudover har jeg en Eventide H9, som jeg er ret glad for og så et par TC pedaler. Den ene er Hall of fame klangen, lyder rigtig godt til prisen, men kunne godt bruge en upgrade, måske en H9 mere. Og så har jeg Flashback delayen, som også lyder fint, men er mega bøvlet at synkronisere, så der trænger jeg helt klart til en delay som kan synces.

Pedalerne står normalt bare på et program gennem et hel set, og så giver og tager jeg lidt på sends hen ad vejen.

Er blevet ret lun på den nye eurorack delay fra Strymon. Den fylder rigtig meget, men har lavet et prøverack på modulargrid hvor jeg kan finde plads til den. Det er dog meget at dedikere til en delay, men tror den kunne være rigtig sjov at have i racket og så lyder den også bedre end det meste derude.

Mht. skift mellem numre, så har jeg i det her tilfælde spredt hvert nummer ud over 3 beats på Analog Rytm. Et intro/outro beat, main beat og et c stykke. Når jeg spiller techno har jeg faktisk bare et beat pr. nummer, der kan man gøre meget ved bare at tage en hihat ud, eller filtrere stortrommen.
De tre beats jeg har til hvert nummer benytter så det samme kit, hvilket vil sige at hvis jeg aktiverer scene eller performance modes, så forbliver de aktive når jeg f.eks skifter til c stykket, hvilket gør at det kan virke lidt mere flydende (når det lykkedes selvfølgelig).

Jeg har en helt fast forkabling i racket, som dog selvfølgelig skifter lidt med tiden, også når der kommer nye moduler til, men jeg omkabler aldrig noget når jeg spiller. Jeg anskuer mere mit rack som to monosynths, de er så bare bygget af moduler, men kunne lige så godt være to vilkårlige hardware synths. Derfor er det også nemt at bevæge mig fra det ene nummer til det andet. Jeg skruer simpelthen bare cutoff i bund, så man kune hører svagt eller lige fornemmer sekvensen og så skifter jeg. Skal jeg ændre oscillator setup til næste patch, så gør jeg som regel det når cutoff er i bund, eller jeg begynder at blende ind før jeg skifter for at markere at noget nyt går i gang. Det sker ganske flydende.

Jeg savner dog den sequencer som kan bevæge sig flydende i transitionen mellem to sekvenser. Kunne være så fedt at kunne sige "Morph fra sekvens 1 til sekvens 9 over 8 bar". Lidt ligesom den klassiske Michael Jackson video hvor ansigterne morpher over i hinanden, bare til lyd :-D

Mht kanaler på mixeren, så bruger jeg faktisk kun 3-4 stykker til den slags her. Indspiller jeg et nummer kan jeg godt bruge hele rækken, men til en længere indspilning har jeg bare stereo ud fra systemet med alt fra Analog Rytm og som oftest bas, og så kører jeg lead synthen i racket så jeg kan bruge Eventiden osv.
Så lyden på det her live set ligger meget tæt op ad hvad jeg kan servere på et spillested eller en klub.

Håber det var svar nok, ellers uddyber jeg gerne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super :)


Nyt svar