feedback på nummer

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

feedback på nummer

Indlæg af donnievandango »

Heyyall

Jeg vil gerne have feedback på et nummer jeg har lavet. Jeg har skrevet, produceret (med en ven),arrangeret, mixet, masteret og lavet video selv. Så som i nok kan regne ud er det meget bare mig der sidder selv, så jeg vil gerne høre lidt om hvad i tænker:). Det var egentlig et forsøg på at se om jeg virkelig kunne/turde gøre alt selv, samt det faktum at alt koster penge:)

Sangen handler om at bo i en lille provinsby, hvor alle bare synes man er mærkelig, men indeni er man en vaskeægte rockstar- noget jeg tror mange herinde kan genkende:)

På forhånd tak


Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Dejligt dynamisk mix med gode detaljer. God klarhed. Jeg kunne godt kunne tænke mig noget mere skub på i bunden. Jeg kan godt høre en bass-linje, men jeg ville gerne mærke den noget mere. Samme med kicket, det virker som et moderne EDM Bigroom kick der ikke rigtig har nogen bund.

Tager et lyt i hovedtelefoner:
Hm det kan være jeg tager det med bunden i mig igen. Men det er en relativt dyb sub så? Den måtte umiddelbart stadig gerne være længere fremme i mixet. Det lyse tager lidt for meget over.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Christoffer I. N. skrev:Dejligt dynamisk mix med gode detaljer. God klarhed. Jeg kunne godt kunne tænke mig noget mere skub på i bunden. Jeg kan godt høre en bass-linje, men jeg ville gerne mærke den noget mere. Samme med kicket, det virker som et moderne EDM Bigroom kick der ikke rigtig har nogen bund.

Tager et lyt i hovedtelefoner:
Hm det kan være jeg tager det med bunden i mig igen. Men det er en relativt dyb sub så? Den måtte umiddelbart stadig gerne være længere fremme i mixet. Det lyse tager lidt for meget over.
Ved du hvad Christoffer det er bare så glad for du skriver, 1000 tak:)

Ang. bass det er noget jeg har bøvlet med med, og jeg har naturligvis brugt et hav af reference numre, frequency analysers osv. og jeg er ret sikker på at jeg har lavet et low cut omkrin de 200 (i hvert fald ret drastisk på en EDM bass), og så sidechainet fra 200 op til 300-400 stykker, så den dykker en smule i det område. Jeg sidder på job, og har ikke mulighed for at tjekke 100% hvad jeg har gjort, men ja det kan godt være jeg har været for bange for at bassen ville mudre:)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

Normalt er det ikke en genre jeg lytter til. Det bliver oftest for kedeligt, og rap har jeg det svært med.
Alligevel synes jeg det her nummer skiller sig ud fra mængden og den kedelige del af genreren. Nummeret lyder godt og svinger betydelig mere end jeg tidligere har hørt. Sandsynligvis fordi der er noget typisk edm style blandet ind i det, hvilket jeg i den grad synes løfter nummeret. (Pudsigt nok er jeg heller ikke så meget til emd, men der er nogle fraser og effekter i edm, som lyder sindsygt godt, og som også bruges i den genre jeg lytter til, trance). Og kan man kombinere det, som du har gjort med det her nummer, så synes jeg kun det bliver voldsomt bedre!

Lyrikken undlader jeg at udtale mig om, jeg kan simpelthen ikke magte det. Hva faen betyder 'Ornli Sy Zef' overhovedet? Jeg er nok bare blevet for gammel :-)

Men jeg er også lidt enig med Christoffer. Det er svært at beskrive følelsen, men det er som om der mangler noget bund/mellem-bund, ikke den helt dybe sub men fylde og fasthed i bass området. Kicket er også lidt fesent eller slap, men omvendt synes jeg godt man kan sige, at det er sådan den skal være, hvis det vitterlig er sådan det er ment.

Overordnet synes jeg, at det er et ret godt og harmonisk nummer, som lyder godt, og som jeg synes skiller sig ud.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Kandersen for h¤%&/))/e da!!! Jeg ved ikke hvad jeg skal sige?

Jeg lytter nøje til jeres "bund/mellem- bund" kommentarer, og ja, kicket brugte oceaner af tid på, så jeg må nok give dig ret i at det måske kunne gøres anerledes:) Måske en enveloper lidt gain og med hurtig attack og timepå den første del af kicket ville stramme det op?

Men seriøst, jeg havde godt nok regnet med at jeg ville få en syndflod af kritik, så jeg er faktisk helt vildt rørt og stolt over jeres reaktioner. Specielt fordi at det som du siger er markant anderledes end meget andet, jeg har en "grim" stemme og føler stadig jeg er en amatør som producer.

Igen mange tak for at i vil tage jer tiden til at give kritik, det er helt sikkert noget jeg kan bruge:)

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

donnievandango skrev: jeg har en "grim" stemme og føler stadig jeg er en amatør som producer.
Hvis det er at være amatør som producer, så er der dælme en masse professionelle, som har et forklaringsproblem :)
Mht til stemmen, så er det jo en taknemlig genre du er i, der er massere som ikke kan synge eller har en elendig stemme. De slipper alligevel afsted med det med rimeligt resultat.

Når det kommer til gode råd til hvordan du rent teknisk løfter det, der er Christoffer langt bedre til at kommentere på det. Når jeg kæmper med et problem, så er det 'Try and Cry' metoden der bruges, hvor der simpelhen skrues og hives i alt hvad der kan skrues og hives i, uden at have den fjerneste ide om, hvad pokker jeg laver. Derfor ender jeg for det meste ud i 'Cry' resultater :!:

Jeg kommentere udelukkende ud fra mine følelser, når jeg lytter til musikken.. Jeg kan dog også være farvet af den genre jeg lytter til, og det kan være derfor mit ønske om en tydeligere bass og hårdere/fastere kick. Men når Christoffer også bemærker det/noget, så er der måske noget over det. Han er normalt rimelig god til at spotte det, og han har en enorm bred interesse.

Btw - det var alvorligt ment. Hvad betyder 'Ornli Sy Zef' ? Jeg trænger til at lære noget nyt :dollargrin:

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det her er bestemt ikke på amatør-niveau. Du skal ikke være så hård ved dig selv. Det kan godt bringe dig lidt fremad, og bidrage til motivation, at du kan høre dine mangler, men det må ikke blive for dominerende tanker. Alle er selvfølgelig forskellige, men det negative har aldrig hjulpet for mig.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Er Zef ment som Chef? :-)

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

I hører for lidt Die Antwort herinde :dollargrin:

Giver nummeret et lyt, når jeg er ved mine monitors.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

Det er sjovt at i siger at jeg ikke skal være så hård ved mig selv, for nogle af de nærmeste i mit liv siger nøjagtigt det samme. Det er svært for i nogle øjeblikke har jeg det faktisk som om at jeg er virkelig dygtig, men jeg ryger hurtigt tilbage i en spiral af tvivl. Ofte sidder jeg midt om natten og laver musik og får et Kanye West øjeblik, hvor jeg tænker at jeg er dybt genial, men hurtigt hører jeg en stemme der fortæller mig at jeg nok er den eneste i verden der synes det:)

Det er derfor jeg er super taknemmelig for jeres kommentarer. Lige nu sidder jeg og tænker at hey, måske nogle derude faktisk ikke synes at det lyder som en dude der sidder i et lille hjemmestudie og leger med compressor. Og så betyder det bare supermeget at det kommer i et forum af proffesionelle, det er for mig en kæmpe blåstempling. Så det her er i hvert fald noget der hjælper på min sygelige selvkritik.

Ang. Ornli Sy Zef, så kommer det af et sydafrikansk begreb (Zef), som handler om at man skal være den man er, og bære det man har med stolthed (appropos), selvom det er underligt. Jeg har f.eks. ingen bil, men jeg har en cykel som er gul. Jeg lader da bare som om at den er lavet guld, så kan resten af verden ellers tro hvad de vil:)
Pointen er at hvis du ikke har mange penge, ser godt ud eller har en trofækone, ja så skal du bare rocke det du har med ligeså stor stolthed. Så det er faktisk en reminder til mig selv om at jeg er unik, på trods af at det borgelige selskab nok har en tendens til at anskue mig som en bums i virkeligheden. Men jeg skal bære den jeg er med stolthed, og ikke være bange for hvad de mener. Hvis jeg vil lave musik som 35 årig fordi jeg ikke længere kan ignorere det faktum at jeg har noget musik OCD, ja så skal jeg gøre det- med stor stolthed:) Det er for mig Ordenlig Sy(g) Zef

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

MrBacon skrev:I hører for lidt Die Antwort herinde :dollargrin:
HAHAHAHAHA, real reckognize real :-D

Medlemsavatar
kandersen
Forum Donator
Indlæg: 853
Sted: ejby, lille skensved (Køge)

Indlæg af kandersen »

donnievandango skrev:Og så betyder det bare supermeget at det kommer i et forum af proffesionelle, det er for mig en kæmpe blåstempling. Så det her er i hvert fald noget der hjælper på min sygelige selvkritik.
Hold on. Jeg er langt fra professionel. Jeg bliver det heller aldrig, udaftil (har ikke intentionerne eller tiden). Men der er et hav af enormt dygtige og professionelle mennesker herinde, som oftest gerne deler ud af konstruktiv kritik.
donnievandango skrev: men jeg har en cykel som er gul. Jeg lader da bare som om at den er lavet guld
Der er også kun et lille ´d til forskel 8-)
donnievandango skrev: Hvis jeg vil lave musik som 35 årig fordi jeg ikke længere kan ignorere det faktum at jeg har noget musik OCD, ja så skal jeg gøre det- med stor stolthed:) Det er for mig Ordenlig Sy(g) Zef
:thumbup:
Jeg er 48, laver og lytter til uplifting trance (eller rettere, forsøger. Det går ret trægt fremad). I nogens øjne er det helt absurd af en 48´årig, og fordommene får næsten ingen ende. Det typisk spørgsmål - Hvorfor lytter du til sådan noget. Det troede jeg ikke.. osv osv..
Der er intet der kan bekymre mig mindre! Jeg gør det fordi jeg synes det lyder fedt, det er sjovt, spændende, irriterende ind imellem og underholdende. Resultaterne, altså de rigtig gode, mja.. de kommer måske en dag. Og hvis ikke, jamen så har jeg har det sjovt alligevel.

Medlemsavatar
donnievandango
Medlem
Indlæg: 497
Sted: Fyn

Indlæg af donnievandango »

kandersen skrev: Jeg er 48, laver og lytter til uplifting trance (eller rettere, forsøger. Det går ret trægt fremad). I nogens øjne er det helt absurd af en 48´årig, og fordommene får næsten ingen ende. Det typisk spørgsmål - Hvorfor lytter du til sådan noget. Det troede jeg ikke.. osv osv..
Der er intet der kan bekymre mig mindre! Jeg gør det fordi jeg synes det lyder fedt, det er sjovt, spændende, irriterende ind imellem og underholdende. Resultaterne, altså de rigtig gode, mja.. de kommer måske en dag. Og hvis ikke, jamen så har jeg har det sjovt alligevel.
SÅDAN MAN!!!! Det er i den grad ornli syg sef :-D :-D :-D

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

slet ik min stil, men jeg sad da og sang med på orni syg zef! hahaha, det fedt! kom med noget mer :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Nyt svar