Kan jeg det her?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Kan jeg det her?

Indlæg af r3x »

[UPDATE]

Har pillet en del ved nummeret - og re-uploadet den igen. Nu version 8a. Har lavet nyt indlæg i bunden, men tænker det er nemmere at bruge den oprindelige post til at have nummeret i!

Hey

Har læst lydmaskinen fra sidelinien i en del år.

Producerer selv en del musik og har gjort det i .. lang tid efterhånden - men altid kun for mig selv.

Er lige gået igang med et nyt projekt som jeg tænkte jeg godt ville have lidt feedback på.



Så mit simple spørgsmål er: virker det her? Jeg taler ikke om masteringen (det skal nok komme, samt rettelse af tusind fejl, indspille igen osv), men nummeret, idéen, stemmen, etc - alt - fungerer det? Det er en meget ny stil for mig, og jeg har kun lige lavet det igår aftes, - og da jeg faktisk ikke kender nogen andre der producerer musik, så tænkte jeg i måske var en fin crowd at spørge lidt ud.

Fyr frisk! - og på forhånd tak!

[soundcloud][/soundcloud]
Senest rettet af r3x tirs 10. apr 2018 02:23, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

De første 20 sekunder lyder lidt som et gammelt computerspil, men ellers fungerer det vel meget godt.

Vestjyden i mig vil udtrykke det sådan: "A´har hør'n værre å P3"
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det lyder enormt fedt. Fed punch, groove og stemme.

Introet er for langt ift en hitskabelon. Hvis du vil fange publikum foreslår jeg at droppe introet helt og gå lige på verset. Introen kan evt bruges som mellemspil og outro hvis det fungerer.

Hvor meget arbejde har du tidsmæssigt lagt i introen frem for resten af sangen?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
eberl42
Medlem
Indlæg: 392
Sted: Djursland

Indlæg af eberl42 »

Ja, det virker.
Grundlæggende virker det som en god ide til en sang.
Jeg bliver fanget når din stemme kommer ind.
Har du flere stykker i sangen?
Jeg savner en ny bastone/akkord ind imellem for at det ikke bliver for ensformigt. Men jeg går ud fra at det kommer med de næste stykker eller senere når du har skrevet sangen færdig.

Så: ja du kan godt det der
http://www.johannessmed.com
Producer - Kunstner - Musiker

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

Hey - først og fremmest, så fedt i gider kommentere, tak!

Altså intet er lagt fast endnu, det er bare smidt ud. Jeg arbejder nok lidt specielt - eller dvs det aner jeg jo ikke da jeg ikke har referencer ifht producer venner :)

Men det nummer der er blevet til på ca 1 time alt i alt - hvilket er meget normalt for mig - så i min verden svarer det i har hørt til at lave en skitse på et papir. Næste skridt vil så være at bare lave videre, se om jeg kan lure hvordan jeg skal fortsætte - skal den fyres op i et omkvæd, eller måske bare tilbage til et par vers, og så noget løft osv.

Så jeg har slet ikke taget stilling til noget af det endnu, for det er så nyt for mig at synge "på den måde" - og at lave musik i den her stil - det er nok ret p3/pop agtigt - med lidt kant, også derfor jeg lige blev nødt til at høre nogle forskellige folks reaktioner på det!

Mhs introen, det er bare en intro for at komme igang - den måde i hører nummeret på er bogstaveligt talt den måde/rækkefølge jeg lavede det på. :) Kan godt høre den evt bare skal have den lille passage med trommer, og så direkte i en meget kort runde af introen, og så lige på - og måske endda spice introen lidt op så den ryger lidt væk fra computer lyden.

God pointe med ny bastone/akkord - den vil jeg lege lidt med.

Tusind tak - super fedt i gad skrive, det har sgu gjort min dag meget bedre ;)

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

btw "A´har hør'n værre å P3" er jo nok titlen på det album jeg ville udgive hvis jeg nogensinde skulle udgive noget. ;)

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

hov: Introen kan evt bruges som mellemspil og outro hvis det fungerer.

Rigtig fin ide faktisk - den vil jeg prøve. Jeg roder lige lidt rundt med strukturen og reuploader noget senere !

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

r3x skrev:btw "A´har hør'n værre å P3" er jo nok titlen på det album jeg ville udgive hvis jeg nogensinde skulle udgive noget. ;)
Lol

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

r3x skrev:btw "A´har hør'n værre å P3" er jo nok titlen på det album jeg ville udgive hvis jeg nogensinde skulle udgive noget. ;)
:dollargrin:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Det kan blive et rigtigt fedt nummer. Lige nu lyder det lidt demo agtigt. Især synes jeg trommerne er lidt tamme og den der main synth lyd er lidt for retro spil agtigt, men så snart vokalen kommer på bliver det interesant. Hvis du laver er catchy omkvæd, eller spændende skift, der hvor det slutter nu ville det være awesome!

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

AvS skrev:Det kan blive et rigtigt fedt nummer. Lige nu lyder det lidt demo agtigt. Især synes jeg trommerne er lidt tamme og den der main synth lyd er lidt for retro spil agtigt, men så snart vokalen kommer på bliver det interesant. Hvis du laver er catchy omkvæd, eller spændende skift, der hvor det slutter nu ville det være awesome!
Tak!

Hmm - jeg regner med jeg får rodet lidt med det over weekenden, så jeg prøver at tage inputs herfra og se hvad der så sker, så kan jeg lægge en ny version ud når den er klar!

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

r3x skrev:Men det nummer der er blevet til på ca 1 time alt i alt - ;)
Sådan er det tit med de gode numre :dollargrin:

Jeg tilslutter mig de øvrige positive kommentarer, det holder,..

Det lyder derudover heller ikke som noget "jeg har hørt før" ,... thumbs-up for det også ,... det er sgu sjældent
/Dub

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

DUBTEMPLE skrev:
r3x skrev:Men det nummer der er blevet til på ca 1 time alt i alt - ;)
Sådan er det tit med de gode numre :dollargrin:

Jeg tilslutter mig de øvrige positive kommentarer, det holder,..

Det lyder derudover heller ikke som noget "jeg har hørt før" ,... thumbs-up for det også ,... det er sgu sjældent

Ha det er ikke engang løgn - de gode ting sker bare.

Man.. lidt pres kan man godt føle nu.. jeg må hellere smide en v2 ud som rent faktisk holder, ellers er jeg bare ham der fuckede det op :)

Oh well - det skal nok gå. Deadline mandag (agtigt)!

- og tak!

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Jeg synes godt nok også det har potentiale. Er spændt på at høre en v2. Hvis du savner inspiration til videre proces, så prøv at lytte til noget Nordstrøm. Det var lidt i den boldgade. Tror jeg nok... ellers er det bare fordi du lyder lidt ligesom ham der sang :)

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

Madelaire skrev:Jeg synes godt nok også det har potentiale. Er spændt på at høre en v2. Hvis du savner inspiration til videre proces, så prøv at lytte til noget Nordstrøm. Det var lidt i den boldgade. Tror jeg nok... ellers er det bare fordi du lyder lidt ligesom ham der sang :)
aaah ja - nordstrøm, dem havde jeg faktisk lidt glemt, god reference..

kan være jeg lige skal tage en lytter - tak!

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

nej :D
trommerne lugter meget kraftigt af nogle automatisk grooves der er valgt i et DÅRLIGT trommeplug

jeg ville få fat i nogle ordentlige trommer, og kan anbefale battery 3 eller 4 fra native instruments.
og så skal de håndprogrammeres, ikke noget med at vælge en indbygget slatten megakedelig preset! :D

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er fedt. Det skal bare skubbes ud over kanten (laves færdigt). :thumbup:

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Hvad de andre sagde: der er masser af potentiale, og fedt at du har bikset det sammen på en time. Jeg tror bare der skal "lidt flere kilometer i benene", så skal det nok blive godt ;)

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

SIDwave skrev:nej :D
trommerne lugter meget kraftigt af nogle automatisk grooves der er valgt i et DÅRLIGT trommeplug

jeg ville få fat i nogle ordentlige trommer, og kan anbefale battery 3 eller 4 fra native instruments.
og så skal de håndprogrammeres, ikke noget med at vælge en indbygget slatten megakedelig preset! :D
Godt lugtet - det er fra RMX stylus.

Men som nævnt så er der brugt meget lidt tid på det, og det er et af stederne hvor jeg "bare" smider en groove ind jeg mener er fed til at bære det jeg gerne vil fange - hvis jeg skulle stoppe op og programmere trommerne, så når jeg at miste ideen imens.

:)

Udover det så har weekenden været STRAM.. så jeg har ikke fået tid til meget, men det kribler efter at pille efter det!

Default avatar
AntonAuton
Medlem
Indlæg: 139

Indlæg af AntonAuton »

Jeg tror du har meget fat i det rigtige dér: hvis man skal stoppe op og programmere alt for meget, så ryger ideen, det e rsgu en klassisk faldgrube, og derfor vigtigt at have en ordentlig "sketch-board"-teknik på plads. Det er bare fedt at det virker for dig!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

God vocal også.

Default avatar
r3x
Medlem
Indlæg: 25
Sted: sjælland

Indlæg af r3x »

Så er det blevet fixet igen igen. Se første post for nyeste version!

Jeg føler der er ved at komme lidt struktur på. Jeg tænker der mangler et vers til (der hvor den slutter), og så endnu et "omkvæd", og så afslut.

Der skal pilles en del mere ved detaljerne - specielt omkvædet med sang kunne godt få et lille løft - og så lidt mere variation i diverse rundt omkring.

Men lad endeligt høre - hvad syntes i om den seneste? er det på vej, eller helt af vejen?

Nyt svar