Trip Sauce Deluxe

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Trip Sauce Deluxe

Indlæg af charlie_bukowski »

Hejsa,

jeg har lavet lidt halv-stenet musik passende til vejret (det er f***** varmt :-D :-D :-D )



Det ville glæde mig enormt meget hvis i gav det et hurtigt lyt.

Bedste hilsen

Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2123

Indlæg af raoul »

mere top i vokalen tak.
Nummeret passer godt til varmen helt sikkert :)

cowboy dub !

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Hehe...cowboy dub, den så jeg ikke komme:-)

Tak for lyt og skriver mig det med vokalen bag ørenen.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Fedt! Tablaen ligger på beatet på en ret lækker måde. Og ja, "cowboy dub" er faktisk rammende! Jeg er også enig i at der skal meget mere diskant i vokalen. Det fortjener den.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Lækker stemning som altid. Er helt klar på den akustiske guitar, den kunne måske endda godt få mere plads, ligge længere fremme i mixet og måske med noget stereo effekt i stedet for at ligge lidt semi anonymt i højre side.

Stortrommen synes jeg ikke passer så godt ind, den er for old-school goa agtig. Det samme med snaren. Hvis de to ting blev hevet lidt tættere på 2018, så ville det løfte nummeret gevaldigt tror jeg.

For mig ligger vokalerne meget lækkert der hvor de gør, da de fungerer mere som en effekt der giver vibe til nummeret.

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Hehe....to kokke, tre meninger:-) det var i hvert fald min intension at vokalen ikke skulle ligge så meget i fokus, bare flyde sådan lidt gennem lyduniverset.

Uha Morten, jeg ved sku ikke om jeg kan komme så tæt på 2018...det bliver lidt farligt:-) men noteret til en anden gang. Stereoeffekten på guitaren er til gengæld noget jeg lige skal arbejde på...det kan jeg godt følge dig i...tak for det detaljerede feedback!

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6610
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Det var måske også en lidt ubrugelig reference at kalde det 2018. Grundlæggende mener jeg egentlig bare at kicket er lidt for hårdt og syntetisk til den bløde vibe, det stikker lidt for meget ud. Men det er måske meningen?

Og ja, det er altid farligt at lukke andre kokke ind i køkkenet :-D

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Hehe...det cool, jeg tror jeg er med, men jeg har jo også kun det halve ben indenfor musikproduktion, så det der med at finde lige præcis den lyd der en op i tiden, det er stadig lidt svært for mig.

Men det er ærligt talt nok bare manglende mikskundskaber:-)

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Jeg har lavet en nye version med nogle af jeres forslag til rettelser;


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg synes den nye storetromme passer bedre i stilen og kunne måske endda godt tåle at blive 2-3 dB højere. Jeg kan også godt lide at guitaren er kommet frem.

Jeg har stadigvæk et eller andet med vokalen. Det er ligesom om den prøver at komme i front, uden at det helt lykkes. Måske hvis man gav den et highpass filter ved 250 Hz og så noget langsom pingpong delay med lidt feedback? ... så kan det være den bliver mere "effekt/stemning" agtig, og lidt mere fjern på en dub-reggae måde?

Hyggeligt nummer ellers.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Lækker lille stener sag.
Der er nogle ting, der ikke rigtigt kommer frem i mixet og andre, der kommer lidt for meget frem, men det går jo nok :)

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Det lyder godt.
Jeg vil gerne vide om du har brugt percussion loop, eller du, selv, har indspillet denne bongo tromme ? eller hvad det nu er. Jeg syntes den har en lækker lyd.

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Nyt mix fra en ven:

Har ikke indspillet perc, det er samples fra looperman.com.

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Fedt chillet og trippy track! Lækkert mix. Der er et par steder hvor guitaren lyden en smule ude af stemning. Mest det lille fill ved 1:58 men det er også det eneste kritik jeg har.

Medlemsavatar
charlie_bukowski
Medlem
Indlæg: 67

Indlæg af charlie_bukowski »

Tak mand! Kan godt følge dig ift. guitaren men tænker også det har lidt charme på den måde (eller også er jeg bare for doven til at indspille den igen:-)

Nyt svar