Lullaby

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Re: Lullaby

Indlæg af bryla »

Så må du lige google det eller finde manualen frem
skriver noder

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

"Loading external VST and FX effects into mixer tracks."

https://www.image-line.com/support/flst ... _index.htm

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

SustainerPlayer skrev:"Loading external VST and FX effects into mixer tracks."

https://www.image-line.com/support/flst ... _index.htm
Takker, det vil jeg kigge på.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

mediumaevum skrev:
gs-dk skrev:Hvis du er tilfreds med stemningen, så fint med mig - men et musikerøre siger falsk.
Jeg blev nødt til at spørge for second opinion andre steder om dette her. For jeg kan ærlig talt ikke høre det.

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 4&t=505885

Citat fra KVRAudio:
It didn't sound out of tune to me.
Afventer flere svar på kvraudio.
Så du gør det til en afstemning om det stemmer? Hvorfor bruger du dog din tid på sådan noget pjat istedet for lige at give dig tid til at inserte en tuner og få syn for sagen. At du ikke kan høre det er helt ok, da du jo ikke er er musiker og har trænet dine ører op - men det er ikke ensbetydende med, at andre ikke kan høre det. Jeg tror, at det er på tide, at jeg bruger min tid lidt bedre end at kommentere mere her - det er som at diskutere om noget er sort eller hvidt - spild af tid.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg tager hatten af for deltagerne i tråden, sikke en tålmodighed, når OP slet ikke prøver nogle af forslagene :-)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Jeg tager hatten af for deltagerne i tråden, sikke en tålmodighed, når OP slet ikke prøver nogle af forslagene :-)
Jeg vil gerne prøve nogle af forslagene, men jeg skal jo vide hvordan jeg helt konkret gør det i praksis med det software jeg sidder med.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:
mediumaevum skrev:
gs-dk skrev:Hvis du er tilfreds med stemningen, så fint med mig - men et musikerøre siger falsk.
Jeg blev nødt til at spørge for second opinion andre steder om dette her. For jeg kan ærlig talt ikke høre det.

https://www.kvraudio.com/forum/viewtopi ... 4&t=505885

Citat fra KVRAudio:
It didn't sound out of tune to me.
Afventer flere svar på kvraudio.
Så du gør det til en afstemning om det stemmer? Hvorfor bruger du dog din tid på sådan noget pjat istedet for lige at give dig tid til at inserte en tuner og få syn for sagen. At du ikke kan høre det er helt ok, da du jo ikke er er musiker og har trænet dine ører op - men det er ikke ensbetydende med, at andre ikke kan høre det. Jeg tror, at det er på tide, at jeg bruger min tid lidt bedre end at kommentere mere her - det er som at diskutere om noget er sort eller hvidt - spild af tid.
Jeg beklager jeg ikke har været lydhør (nok) over for forslagene, jeg vil gerne prøve at gøre som i siger.

Du spilder ingenlunde din tid. Jeg vil gerne have feedback, også kritisk. Men jeg skal jo vide hvad der er galt og selv kunne høre (eller se) fejlen før jeg kan rette på det.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Prøv at læse tråden igennem og tag det skridt for skridt.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:
bryla skrev:Søger efter gratis tuner plug-ins.
Bestemt ikke nogen dårlig idé:)

https://www.meldaproduction.com/MTuner
http://www.vst4free.com/free_vst.php?id=847
http://tuneit.free.fr/Site/Home.html
https://www.plugin-alliance.com/en/prod ... tuner.html

Så er der lidt at komme i gang med - Google er din ven.
Så fik jeg testet det med GTune. Jeg satte den istedet for reverb i mixeren, og her er resultaterne:

Violinerne, bratsch samt cello, ligger ved D6 og svinger mellem 585-587 hz. Klaveret er nærmere de 590 hz.

Hvad skal jeg gøre nu?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

ind i kontakt og stemme instrumenterne om, via skruenøglen. Det handler nok kun om nogle cents.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Og så gøre det samme med blæserne. Hvis du bruger tonen A4 i stedet kan du stemme efter 440Hz som er det, den førnævnte obo giver.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Og så gøre det samme med blæserne. Hvis du bruger tonen A4 i stedet kan du stemme efter 440Hz som er det, den førnævnte obo giver.
Så har jeg tunet det efter GTuner. Nu viser alle D6 ihvertfald 585 hz.

Fløjten kunne ikke gå ned til A4, den har ikke så lave toner. Det er en Claire Flute fra 8Dio.

Udover at tune klaver, fløjte og obo, har jeg også programmeret dynamics på 1. og 2. violinerne.

Se link i trådstart.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Åh. Jeg tror du bruger et andet system. A4 er 440Hz. Fløjtens laveste tone er C4.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kan jeg få jer til at høre mit nummer igen?

Jeg ved godt at violinerne giver et hak eller underlig nedadgående volume ved de korte toner. Jeg aner ikke hvordan jeg løser det problem. Har forsøgt at programmere mig ud af det så godt jeg nu kunne.
Senest rettet af mediumaevum ons 6. jun 2018 09:53, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk, bryla og andre - kan jeg få jer til at høre mit nummer igen? Jeg har brugt GTuner til at indstille frekvensen som i foreslog, og jeg har faktisk brug for at få at vide om jeg har gjort det rigtigt denne gang.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det sejler ret meget, vil ikke kommentere på tonerne da jeg lytter på nogle højttalere jeg ikke stoler på ved lav volumen, men man kan ikke spille de samme ting på forskellige instrumenter uden at tage hensyn til den måde instrumentet arbejder på. F.eks. Hvis en trommeslager først bgynder at slå når takten rammer, så vil trommestikken altid var bagefter, der skal man kigge lidt frem i tiden og sørge for at tonen eller slaget er der på takten.

Klaveret er lidt det bærende instrument her, men strygerne tager længere tid om at få gang i strengene, så der skal de placeres lidt før hvis de skal være så langt fremme i mixet. Det samme gælder blæserne, det virker som om de hænger efter, og så minder det pludseligt om en folkeskole koncert hvor kun forældrene klapper.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Det sejler ret meget, vil ikke kommentere på tonerne da jeg lytter på nogle højttalere jeg ikke stoler på ved lav volumen, men man kan ikke spille de samme ting på forskellige instrumenter uden at tage hensyn til den måde instrumentet arbejder på. F.eks. Hvis en trommeslager først bgynder at slå når takten rammer, så vil trommestikken altid var bagefter, der skal man kigge lidt frem i tiden og sørge for at tonen eller slaget er der på takten.

Klaveret er lidt det bærende instrument her, men strygerne tager længere tid om at få gang i strengene, så der skal de placeres lidt før hvis de skal være så langt fremme i mixet. Det samme gælder blæserne, det virker som om de hænger efter, og så minder det pludseligt om en folkeskole koncert hvor kun forældrene klapper.
Ok... Jeg har fået det at vide før, det med strygerne der skal komme før klaveret. Det vil jeg prøve at arbejde lidt videre med.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Din tuning er meget forbedret. Men som der skrives - din timing er røget totalt - intet er sammen. Du må have skubbet til dine filer.

Nyt svar