Sad Piano

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Sad Piano

Indlæg af mediumaevum »

[soundcloud][/soundcloud]

Jeg håber at have min tuning og timing korrigeret denne gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Balancen mellem højre og venstre hånd er utydelig og der er nogle akkorder (både de brudte og især de ubrudte) der er off rent rytmisk. Noterede mig lige 0:42, 0:52 og 1:00 (cirka).

PS: husk lige at følge op på dine tråde. Det er interessante spørgsmål som flere brugere får brugt lang tid på at svare meget fyldestgørende på.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Som bryla er inde på:
Balancen - hvad er vigtigst? - melodi eller akkompagnement? - når det er indspillet som midi er det til at ændre på, også selvom indspilningen ikke er balanceret korrekt. Men det kræver du vurderer hvad der er vigtigst.

Rytmisk usikkert visse steder - det lyder ikke så musikalsk (eftertænksomt) - nærmere "nervøst".

Husk frasering - især når du sætter strygerene på - det kører næsten "nonstop" med samme styrke fra start til slut - det bliver en smule trivielt at høre på. - Du kan sagtens understrege dine "følelser" endnu mere, uden det bliver "for meget". - Overvej om klaver underlægningen (de brudte akkorder) er nødvendig når du har strygerne på, eller om du kan få bevægelsen ind i musikken på anden vis.

Timingen mellem klaver og strygere er bedre end tidligere! Godt!

Og ellers sød melodi.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Linket virker ikke her.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

gs-dk skrev:Linket virker ikke her.
Linket virker fint for mig på lydmaskinen.dk.
Det virker ikke for mig via Tapatalk.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg er på Tapatalk lige nu. Tak for opklaring.....underligt.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Meget bedre tuning.

Der er for lang pause mellem fraserne - musikken går i stå. Det skal være mere som, når man synger. Og ja - der er nogle klatter du kan rydde væk med hensyn til timing mellem toner i akkorder.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev:Som bryla er inde på:
Balancen - hvad er vigtigst? - melodi eller akkompagnement? - når det er indspillet som midi er det til at ændre på, også selvom indspilningen ikke er balanceret korrekt. Men det kræver du vurderer hvad der er vigtigst.

Rytmisk usikkert visse steder - det lyder ikke så musikalsk (eftertænksomt) - nærmere "nervøst".

Husk frasering - især når du sætter strygerene på - det kører næsten "nonstop" med samme styrke fra start til slut - det bliver en smule trivielt at høre på. - Du kan sagtens understrege dine "følelser" endnu mere, uden det bliver "for meget". - Overvej om klaver underlægningen (de brudte akkorder) er nødvendig når du har strygerne på, eller om du kan få bevægelsen ind i musikken på anden vis.

Timingen mellem klaver og strygere er bedre end tidligere! Godt!

Og ellers sød melodi.
Tak for kritikken.

Jeg overvejer at orkestrere den lidt som denne her:



Tror du stykket bliver bedre af det? I ovennævnte stykke har jeg mere variation hvor instrumenterne overtager hinandens roller løbende, "passing the baton" som man siger.

Nyt svar