Nyt fra Nuvel. Hvad synes i om mix osv.?

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Eskobar
Forum Donator
Indlæg: 920
Sted: Hillerød

Nyt fra Nuvel. Hvad synes i om mix osv.?

Indlæg af Eskobar »

Hej.

Vi har arbejdet på en sang som er færdig og online.

[soundcloud][/soundcloud]

Vi prøver altid at forbedre os fra sang til sang og vil i den forbindelse gerne have nogle kommentarer fra jer her på lydmaskinen. Her er en række spørgsmål som jeg håber i vil svare på (i behøver ikke svare på dem alle):

1: Hvad synes i om sangen og dens indhold?
2: Virker tekst og fremførelse troværdig?
3: Hvad synes i om mixet? Er der balance i det eller er der noget der er helt ved siden af?
4: Ellers nogle kommentarer?

Håber i gider at bruge 2 minutter på at hjælpe. Mange tak :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10824
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er meget af teksten jeg ikke forstår pga måden det bliver sunget/mixet på.

Musikken er meget cool, men det kunne godt lyde større, der mangler ligesom noget mere punch og sub, samt mere markante "lilletromme" slag.

Tror måske at rytmen kunne være anderledes i de forskellige dele af sagen så det ikke er det samme hele vejen igennem.

Vokalen har lidt en lyd af at der er EQ'et hårdt i et område så taleforståelsen er blevet mindre, måske for at få den "sound" i har her, men det går lidt ud over noget energi.

Jeg tror faktisk nummeret kunne blive et fedt rock nummer, altså stadig som det er nu, bare med store trommer og guitar på.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Jeg er vild med tonerne. Det har sådan et arabisk præg, og det kunne man faktisk godt bygge videre på. Men ja, der er noget med selve produceringen af de dybe frekvenser der godt kunne være mere markant og have mere punch. (Nogen gange kan det virke godt at have meget instrumenter der får lov at spille bas, men som så til gengæld får lov at brage igennem.)

Rent musisk synes jeg godt der kunne være større forskel på omkvæd og vers. Nummeret er også meget på samme "niveau" hele vejen igennem. Prøv at bygge op mod et klimaks et eller andet sted.

Men det er cool! I like.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Nyt svar