Revelation - Klassisk orkester

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
bredal187

Re: Revelation - Klassisk orkester

Indlæg af bredal187 »

Jeg begynder at mistænke dig for slet ikke at være interesseret i den feedback du får, men egentlig bare gerne vil have flere hits på dine uploads.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:Det er jo så en ting du kan ændre til næste gang. Hvad er det for et bibliotek?
https://8dio.com/instrument/adagio-violins/
Senest rettet af mediumaevum søn 17. jun 2018 23:50, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:Jeg begynder at mistænke dig for slet ikke at være interesseret i den feedback du får, men egentlig bare gerne vil have flere hits på dine uploads.
Når jeg fremviser mine værker på Lydmaskinen, er det af 2 ligevægtige grunde:

* Feedback, kritik.
* Fremvisning af værker.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

mediumaevum skrev: ...værker.
Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:
mediumaevum skrev: ...værker.
Billede
Gider du lige... Jeg bruger faktisk meget tid og energi på at lave mine ting!

Hvad skulle din kommentar gøre godt for?

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er måske bare mig, men det virker mere som skitser og ideer til et slutprodukt som vi aldrig rigtig ser.
Der er selvfølglig forskel på hvilket niveau man acceptere som godt nok til at kalde det færdigt, men hvis 50% af årsagen til at du poster herinde er for at få plays/hits på Soundcloud eller Youtube, så føler jeg måske at det bliver lidt "clickbait" der misbruger den godhed og tid der er lagt i meget af det feedback du har fået herinde. Jeg forstår fint det med at starte på et nyt stykke fordi man ikke er tilfreds med det gamle, men at kalde alle dine ideer for værker er måske lige at tage munden for fuld, specielt hvis ikke de er meldt ind til Koda som et komponeret stykke.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Det er måske bare mig, men det virker mere som skitser og ideer til et slutprodukt som vi aldrig rigtig ser.
Der er selvfølglig forskel på hvilket niveau man acceptere som godt nok til at kalde det færdigt, men hvis 50% af årsagen til at du poster herinde er for at få plays/hits på Soundcloud eller Youtube, så føler jeg måske at det bliver lidt "clickbait" der misbruger den godhed og tid der er lagt i meget af det feedback du har fået herinde. Jeg forstår fint det med at starte på et nyt stykke fordi man ikke er tilfreds med det gamle, men at kalde alle dine ideer for værker er måske lige at tage munden for fuld, specielt hvis ikke de er meldt ind til Koda som et komponeret stykke.
Jeg er ikke og ønsker ikke at være med i koda. Der er ingen krav om medlemsskab af koda for at kunne kalde sine ting for værker. Jeg er iøvrigt ikke ude på clickbait bare så i ved det.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:Det er jo så en ting du kan ændre til næste gang. Hvad er det for et bibliotek?
https://8dio.com/instrument/adagio-violins/
Så gider jeg ikke høre noget om, at du ikke kan gøre noget ved det. Bare læs alt der står i det link, se alle videoer og endnu en gang... RTFM. Især det afsnit der hedder 'How to use Adagio Legato'.

Mht. upload: Brug dropbox til kritik på forum. Når du så har fået din kritik og finpudset kan du poste til dine følgere.
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Hald skrev: Det er måske bare mig, men det virker mere som skitser og ideer til et slutprodukt som vi aldrig rigtig ser.
Det er præcis sådan jeg også har det.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg tror ikke, at der er nogen, der på noget tidspunkt har fået så meget respons og konstruktiv kritik, som du har i dette forum - tillykke med det.
Desværre er jeg gået helt død i dine tråde, da du tilsyneladende forventer svar på alt fra alle og som Bryła skriver, så skal man også selv læse op på stoffet ind i mellem. Du søger bekræftelse og facitliste - men det er du nødt til selv at finde.
At lære at lytte til velmenende råd er vigtigt at kunne, men du er altid videre og snakker om næste projekt, hvor du får de samme gentagelser præsenteret igen.
Få nu den lærer eller vejleder og præsenter noget du betragter som slutresultat - stil konkrete spørgsmål og vis at du har forsøgt at finde svar selv også - så spørgsmålene er stillede ud fra viden.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Jeg tror ikke, at der er nogen, der på noget tidspunkt har fået så meget respons og konstruktiv kritik, som du har i dette forum - tillykke med det.
Desværre er jeg gået helt død i dine tråde, da du tilsyneladende forventer svar på alt fra alle og som Bryła skriver, så skal man også selv læse op på stoffet ind i mellem. Du søger bekræftelse og facitliste - men det er du nødt til selv at finde.
At lære at lytte til velmenende råd er vigtigt at kunne, men du er altid videre og snakker om næste projekt, hvor du får de samme gentagelser præsenteret igen.
Få nu den lærer eller vejleder og præsenter noget du betragter som slutresultat - stil konkrete spørgsmål og vis at du har forsøgt at finde svar selv også - så spørgsmålene er stillede ud fra viden.
bryla skrev:
mediumaevum skrev:
bryla skrev:Det er jo så en ting du kan ændre til næste gang. Hvad er det for et bibliotek?
https://8dio.com/instrument/adagio-violins/
Så gider jeg ikke høre noget om, at du ikke kan gøre noget ved det. Bare læs alt der står i det link, se alle videoer og endnu en gang... RTFM. Især det afsnit der hedder 'How to use Adagio Legato'.

Mht. upload: Brug dropbox til kritik på forum. Når du så har fået din kritik og finpudset kan du poste til dine følgere.
Det vil jeg gøre fremover så.

Jeg har fået rigtig meget hjælp og feedback herinde, og det er jeg også rigtig glad for.

Jeg overvejer at lave en demo-test med strygerne, med små/korte numre/melodier for at teste den viden jeg får læst op på om brug af strygerne, og se hvor realistisk jeg kan få dem til at lyde, og uploade enten til dropbox eller youtube som skjult link.

Skal jeg lægge dem her i tråden, eller oprette en ny til det formål?

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

....suk....

Arbejd nu videre med nummeret i denne tråd. Prøv at få strygerne til at lyde realistisk i dette nummer. Ikke al muligt andet.

Du siger at du har lagt tid i dit nummer, men du har ikke smidt 100 - 200 timer i nummeret endnu. Læg 100 timer i det her nummer inden du går videre.

Jeg sidder og skal lære blindskrift...f*cking blindskrift, f*cking kedeligt, men vigtigt. Der er ikke andet at gøre end at blive ved indtil det fungere. Jeg begynder ikke at programmere i håbet om at jeg så bliver bedre til blindskrift. Nej, jeg sidder på skrivhurtigt.dk og skriver, skriver, skriver, skriver. Det er ikke sjovt, men det er tilgengæld sjovt, når jeg kan det.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:....suk....

Arbejd nu videre med nummeret i denne tråd. Prøv at få strygerne til at lyde realistisk i dette nummer. Ikke al muligt andet.

Du siger at du har lagt tid i dit nummer, men du har ikke smidt 100 - 200 timer i nummeret endnu. Læg 100 timer i det her nummer inden du går videre.

Jeg sidder og skal lære blindskrift...f*cking blindskrift, f*cking kedeligt, men vigtigt. Der er ikke andet at gøre end at blive ved indtil det fungere. Jeg begynder ikke at programmere i håbet om at jeg så bliver bedre til blindskrift. Nej, jeg sidder på skrivhurtigt.dk og skriver, skriver, skriver, skriver. Det er ikke sjovt, men det er tilgengæld sjovt, når jeg kan det.
Ok, jeg arbejder videre med det.
Jeg lægger skjulte links op, eller upload til dropbox fremover til Lydmaskinen.

Udover urealistisk Swell (hvad betyder det i grunden? har googlet, uden resultat) som skal rettes, hvad kan jeg da mere gøre for at forbedre stykket?

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

gs-dk skrev: Få nu den lærer eller vejleder og præsenter noget du betragter som slutresultat - stil konkrete spørgsmål og vis at du har forsøgt at finde svar selv også - så spørgsmålene er stillede ud fra viden.
Jeg vil lige sikre mig at dette råd blev pointeret og ikke gik din næse forbi endnu en gang.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bryla skrev:
gs-dk skrev: Få nu den lærer eller vejleder og præsenter noget du betragter som slutresultat - stil konkrete spørgsmål og vis at du har forsøgt at finde svar selv også - så spørgsmålene er stillede ud fra viden.
Jeg vil lige sikre mig at dette råd blev pointeret og ikke gik din næse forbi endnu en gang.
Jeg har en vejleder, men ikke nogen lærer, og det får jeg sandsynligvis heller ikke.
Vejlederen har ikke det store kendskab til orkestermusik som sådan, men jeg får lidt feedback en gang om ugen.

Det er den mulighed jeg har.

Hvad jeg tilgengæld kan gøre nu er, at læse manualen og stille konkrete spørgsmål ud fra hvad jeg har få læst op på eller set af tutorials og lavet af musik evt. med brug af dropbox/skult youtubelink, så intet udgives før det er færdigt.

Derudover overvejer jeg teori gratis på nettet, bøger og tutorials (har fundet en serie på youtube).

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Min ven, Christian Marcussen, var autodidakt og dygtig. Du kan lære meget ved at nørde. Men det kræver tid, tid, tid.

Analyser de komponister du er fan af. Virkelig analyser.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:
bryla skrev:
gs-dk skrev: Få nu den lærer eller vejleder og præsenter noget du betragter som slutresultat - stil konkrete spørgsmål og vis at du har forsøgt at finde svar selv også - så spørgsmålene er stillede ud fra viden.
Jeg vil lige sikre mig at dette råd blev pointeret og ikke gik din næse forbi endnu en gang.
Jeg har en vejleder, men ikke nogen lærer, og det får jeg sandsynligvis heller ikke.
Vejlederen har ikke det store kendskab til orkestermusik som sådan, men jeg får lidt feedback en gang om ugen.

Det er den mulighed jeg har.

Hvad jeg tilgengæld kan gøre nu er, at læse manualen og stille konkrete spørgsmål ud fra hvad jeg har få læst op på eller set af tutorials og lavet af musik evt. med brug af dropbox/skult youtubelink, så intet udgives før det er færdigt.

Derudover overvejer jeg teori gratis på nettet, bøger og tutorials (har fundet en serie på youtube).

Jegerogså konstant med på sidelinjen i dine tråde, og giver de andre ret.

Du køre rundt i det samme altid, får ikke fulgt op på de råd erfarne mennesker som Bryla og GS giver dig.

Nu skriver du ovenikøbet at du overvejer teori på nettet ????!!!! Det har folk sagt til dig i hvad ? Hele din tid her inde ? Folk, inklusive undertegnede, sender dig links til teori, links til videor, kommer med direkte råd til hvad du skal gøre, fortæller dig du skal gøre noget selv.

Og NU kommer du frem til den konklusion ?

Og hvad er årsagen til du ikke kan få en lære ?

Som der blev skrevet så, er du nok den der er blevet hjulpet mest igennem nogensinde herinde, i hvertfald også inde for min tid. Aldrig har jeg set folk lægge SÅ meget af deres tid i at hjælpe nogen herinde.

Og du gør intet ? No offense... Jeg forstår hvis folk når deres grænse :)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev: Syntes du har fået massere feedback på hvad du kan forbedre, som du måske skulle fokusere på først?

Du bliver aldrig bedre hvis du ukritisk fortsætter med at spytte nummer efter nummer ud, uden at du lærer noget.
Jeg fik i denne tråd kun 2 råd til hvad jeg kan forbedre i dette nummer:

1. Rettelse af harmoni. Er gjort.

2. Rettelse af urealistisk swell ved violin. Mangler.

Jeg prøver lige igen:

Er der andet du/I tænker jeg skal have rettet, nu jeg alligevel er igang?
Hald skrev:Det er måske bare mig, men det virker mere som skitser og ideer til et slutprodukt som vi aldrig rigtig ser.
Har du hørt rettelsen til mit nummer? For jeg synes selv det lyder som et færdigkomponeret stykke, bortset fra at strygerne mangler realisme.

Jeg er naturligvis åben over for input og forbedringer, og jeg vil rigtig gerne arbejde videre med dette nummer, men jeg skal jo vide hvad jeg helt konkret kan forbedre.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3436
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg har et generelt spørgsmål:
Hvor lang tid bruger du i gennemsnit på et “værk”, før det skal offentliggøres?

Jeg er nysgerrig, fordi jeg synes du spytter flere ud pr uge - jeg kan tage fejl :-)
(Det kan jo også være at du har et lager)

Jeg kæmper meget længe med mine før de nærmer sig offentliggørelse, måske ikke engang på nettet, men privat offentliggørelse

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

mediumaevum skrev:
bredal187 skrev: Syntes du har fået massere feedback på hvad du kan forbedre, som du måske skulle fokusere på først?

Du bliver aldrig bedre hvis du ukritisk fortsætter med at spytte nummer efter nummer ud, uden at du lærer noget.
2. Rettelse af urealistisk swell ved violin. Mangler.

Er der andet du/I tænker jeg skal have rettet, nu jeg alligevel er i gang?
Nej, men det er jo også en stor, tidskrævende ting. Det er jo det der gør om det lyder ægte og godt eller ej! Du skal da nok regne med at bruge en uge eller to på det, før du kan lave noget der virker færdigt og poleret.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

lakris skrev:Jeg har et generelt spørgsmål:
Hvor lang tid bruger du i gennemsnit på et “værk”, før det skal offentliggøres?

Jeg er nysgerrig, fordi jeg synes du spytter flere ud pr uge - jeg kan tage fejl :-)
(Det kan jo også være at du har et lager)

Jeg kæmper meget længe med mine før de nærmer sig offentliggørelse, måske ikke engang på nettet, men privat offentliggørelse
Godt spørgsmål. Jeg ved det ikke. Jeg tager ikke tid på det, men går til og fra efter behag.

Omkring dette nummer kan jeg fortælle, at melodien komponerede jeg første gang i 2014, hvor jeg også lagde et nummer op her på lydmaskinen. Det var meget simpelt, med simpel harmoni.

Igennem årene er det blevet forfinet og er blevet til det nummer det er idag.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

bredal187 skrev:
mediumaevum skrev:
bredal187 skrev: Syntes du har fået massere feedback på hvad du kan forbedre, som du måske skulle fokusere på først?

Du bliver aldrig bedre hvis du ukritisk fortsætter med at spytte nummer efter nummer ud, uden at du lærer noget.
2. Rettelse af urealistisk swell ved violin. Mangler.

Er der andet du/I tænker jeg skal have rettet, nu jeg alligevel er i gang?
Nej, men det er jo også en stor, tidskrævende ting. Det er jo det der gør om det lyder ægte og godt eller ej! Du skal da nok regne med at bruge en uge eller to på det, før du kan lave noget der virker færdigt og poleret.
Ok, jeg var ikke klar over det kunne tage så lang tid at få VST-strygere til at spille rigtigt.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

mediumaevum skrev:
bredal187 skrev:
mediumaevum skrev:
2. Rettelse af urealistisk swell ved violin. Mangler.

Er der andet du/I tænker jeg skal have rettet, nu jeg alligevel er i gang?
Nej, men det er jo også en stor, tidskrævende ting. Det er jo det der gør om det lyder ægte og godt eller ej! Du skal da nok regne med at bruge en uge eller to på det, før du kan lave noget der virker færdigt og poleret.
Ok, jeg var ikke klar over det kunne tage så lang tid at få VST-strygere til at spille rigtigt.

Det er måske heller ikke nødvendigt, hvis man kender sit samplebiblotek og dets måde at virke på ordentligt :) Så teori, øvelse øvelse øvelse, teori - forfra :)

Så lidt nyt ind. Brug det, øv det, bliv ved at øv, byg mere på og forfra. Det har altid virket for mig inhvertfald. For meget indo og det går galt hvis ikke man har styr på basic først

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg nød hvert et sekund jeg lyttede til den youtube video.Vidunderlig komposition. som havde, netop, disse, små skævheder som gjorde at jeg ikke fandt det monotomt.
Jeg skal ikke kunne sige om dygtige lydfolk kan lave bedre lyd, men det vigtigste er at du har skabt noget dejligt musik.
Og jeg kan godt forestille mig at, hvis lyden bliver for poleret, så forsvinder noget af den skrøbelighed som jeg fandt så besnærende.
Den video skal i min bogmærkslinje.

Nyt svar