Mit omkvæde på Politisk Ukorekt

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Mit omkvæde på Politisk Ukorekt

Indlæg af UrsusdenGale »

Lidt inde fra sangen:

Inde på Christiansborg, kan de kun finde ud af at manipulere med får
og har stor mangel på menneskelig sider da de vrider samfundets bund
til fordel for elitens pung


Omkvæde:


Jeg ved godt at i søger viden , men det hjælper ikke at sutte på miden
Ved godt at nogen skulle ha fortalt det længe siden

Kritik er velkommen :)
Senest rettet af UrsusdenGale man 25. jun 2018 22:15, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Ville hellere høre finurlige ordspil om elitens pung, end unødvendige vulgariteter.
skriver noder

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

bryla skrev:Ville hellere høre finurlige ordspil om elitens pung, end unødvendige vulgariteter.
Hørt og taget til efter tanke.
Det os kun omkvædet der er vulgært

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg nåede kun igennem dele af første linje i omkvædet, det er ikke et sprog jeg kan acceptere at hører på, og hvis man skal trække niveauet ned på det plan siger det mere om afsenderen end modtageren. Derfor er det ikke særlig intelligent og jeg ville aldrig lytte til en der vil fortælle andre om verdenssitutationen hvor de kommunikerer sådan. Havde det så være morsomt eller nogle ekstrem geniale rim kunne der måske være en målgruppe for det. Men det her er præcis som Bryla skriver: Unødvendig vulgært
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Hald skrev:Jeg nåede kun igennem dele af første linje i omkvædet, det er ikke et sprog jeg kan acceptere at hører på, og hvis man skal trække niveauet ned på det plan siger det mere om afsenderen end modtageren. Derfor er det ikke særlig intelligent og jeg ville aldrig lytte til en der vil fortælle andre om verdenssitutationen hvor de kommunikerer sådan. Havde det så være morsomt eller nogle ekstrem geniale rim kunne der måske være en målgruppe for det. Men det her er præcis som Bryla skriver: Unødvendig vulgært

Lidt facts om mennesker der bruger dårligt sprog...
http://www.iflscience.com/editors-blog/ ... o-science/

Jeg kan godt se det hvis man er over sensetiv. at bedømme og sige at det ryger ned på lavt plan fordi der er et f*ck og 2xpik, kan du ikke rigtigt bedømme efter du læst et par linjer og at skrive det ikke særligt intelligent, viser det samme om dig. Det med at kigge på et cover eller billede og foreuddanne sig en mening om vad dette givende objekt nu indholder er helt forkert. Et meget godt fif jeg fik af min kørelærer en gang er at man skal lade være at diktere på noget der ikke er der

Og et eller andet sted gentager du bare vad den første har skrevet. men lægger vægt på at du er forarvet over de grimme ord. Hvis du nu kom dig over din mavebitter så kunne jeg tage din kritik alvorligt

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis man skal bande eller bruge grimme ord for at udtrykke sig, svarer det jo til at sætte ekstra tryk på sine ord eller sætninger... MEN HVIS MAN SKRIVER SÅDAN HER HELE TIDEN!!!! BLIVER DET JO IRRITERENDE AT LÆSE OG HØRER PÅ!!!!

Hvis der er tryk på alt er der tryk på intet. Man kan f.eks. ikke sige at alt er godt, for så flytter du normen, hvis du bruger det som hovedingrediensen i stedet for krydderi bliver det uspiseligt.

Hvis jeg på mit arbejder kun modtager mails hvor folk skriver "HASTER!!!!" bliver de automatisk neutrale og bliver ikke prioriteret på deres udsagn.

Jeg kører et filter på hvad jeg lader mig underholde af, men jeg er også med på at Rage Against The Machine ikke kunne have den energi i deres super fede numre uden at bruge et "grimt sprog", dog er der mange niveauer ned til din tekst.

Men igen, jeg lytter ikke meget til Rap og hiphop da miljøet ofte udstråler negativitet, og det har jeg ikke brug for i mit liv.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Ursus, jeg synes du bør tage kritikken til dig. Det handler ikke som sådan og f*ck og pik. Fx ville jeg hellere end gerne høre resten af en sang, der startede med:

f*ck hvor har jeg ondt i min pik/
For jeg ramte forkert da jeg klippede hæk/

... men den må i vente lidt på.
Du har tilsyneladende et budskab, men det drukner i den aggressive og grimme tiltaleform. Jeg synes heller ikke sådan en tekst virker særligt intelligent. Dermed ikke sagt at du er uintelligent!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10825
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Madelaire skrev:Dermed ikke sagt at du er uintelligent!
+1
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Ha Ha. Den er da morsom.
Skulle jeg sige noget. Måske du skulle prøve at udtrykke dig i metaforer, men måske rap gør sig bedre med direkte tale. Som her.

Jeg har en her.
Da jeg gik en tur i den Danske natur.
Mødte jeg en ulv som var ude af sit bur.
Jeg tar´bøssen frem og sigter så godt jeg kan,
men jeg ramte desværre Uffe Ellemann.
Jeg sir´ Det var ikke så godt. Kan det få konsekvenser på sigt,
men Uffe sagde. Rolig borger du gjorde jo bare din pligt.
Ulven er et farligt og grusomt dyr,
og bør kunne skydes uden større postyr.
Den er ikke som Tigre og leoparder fra Bangladesh og Pakistan.
Den dræber jo også den hvide mand. :puke: :censored:

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Jeg mener at vurdere mig på 2 sætninger. Gir ikke nogen mening. Et eller andet sted så havde jeg taget det til mig da den første skrev og faktisk var på vej ind slette lige de to sætninger. Men jeg lod det stå af mange årsager.

Man kunne starte med.
Er det første udkast?
Ja det var det, den er lige kommet ud af ovnen

Det jeg vil frem til personen her. f*ck det gider sku ikke at bruge min tid på at forklare hvorfor han that special kind retard.

Any ways sletter det når kommer tilbage fra rollespil fordi jeg ser fornuften i jeres kritik med undtagelsen 1 som ikke kan ta alvårligt.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg tror det vil hjælpe på kritikken hvis:

1: Du poster hele teksten (hvad kommer før de tre linjer lidt inde i sangen). Man får mere fornemmelsen af, hvad du vil med teksten.

2: Du spørger specifikt ind til, hvilken kritik du leder efter. Når du lægger det så frit op, skriver folk også blot hvad, der falder dem ind :)

Glæder mig til resten!
skriver noder

Medlemsavatar
UrsusdenGale
Medlem
Indlæg: 19
Sted: Præstø

Indlæg af UrsusdenGale »

Hvor kom jeg til...

Bliver nok nødtil at vente lidt med den her man kan oplyse at Psykotisk er på træpperne kommer ud næste måned da jeg først har råd til nybegynder vokal studie, så venter spændt på natten mellem torsdag og fredag.

Kimex Bare nice

Nyt svar