Væv - mere folktronica

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Væv - mere folktronica

Indlæg af david mondrup »

Har lige udgivet to numre med min duo Væv, som jeg har sammen med rigsspillemand Poul Lendal. Det er klassisk folktronica, monsdrum-style. "Ahwa?" vil nogle sige. "Ah ja" vil andre sige (mest dem der kender mig ... )

Presseblurb:

VÆV

Væv er en ny folktronica duo, og vi er parat til at komme ud og spille. Vi kan tilbyde en almindelig koncert. Eller vi kan tilbyde et musikalsk foredrag om dansk folkemusik – instrumenter, historier, sange, og alt hvad der ellers former spillemandsmusikken, både generelt og i Vævs fortolkning.

Væv er David Mondrup, som er lærer i elektronisk musik på Engelsholm Højskole. Han er uddannet rytmisk musiker fra konservatoriet i Århus. Foruden den elektroniske maskinpark spiller Mondrup melodica, indisk harmonium, flygel m.v. Mondrup spiller også i Mallebrok.

Væv er også Poul Lendal, udnævnt til rigsspillemand i 2014. Lendal har spillet 45 år med Lang Linken, Harpens Kraft m.fl. Han har også i et halvt liv undervist på Lilleskolen Odense og Det fynske Musikkonservatoriums folkemusiklinje (som han var med til at starte). I Væv betjener Lendal violin, seljefløjte, jødeharpe, skeer m.v.

[soundcloud][/soundcloud]
[soundcloud][/soundcloud]
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der er også video versioner; jeg legede med Wizibel fra Klevgrand, og kørte resultatet igennem nogle iMovie filtre:



David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt!
skriver noder

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

:-D Det er faktisk åndssvagt fedt. Kom total i soundtrack stemning

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8659
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Fedt, og sjovt at høre koblingen til electronica, bekræfter mig i at en del af folkemusikken kunne tages dub-wise også, herunder visse af Phønix tingene f.eks.

(Ikke at jeg selv har det på programmet inden for overskuelig fremtid, men måske senere)

Soundcloud forsøgte at påtvinge mig en uønsket app her på min nye tablet, og "Play in browser" har de så valgt at efterlade mig med en version der ikke virker, end ikke på chrome

Heldigvis virkede videoerne :-)
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak for det! :)
DUBTEMPLE skrev:Fedt, og sjovt at høre koblingen til electronica, bekræfter mig i at en del af folkemusikken kunne tages dub-wise også, herunder visse af Phønix tingene f.eks.
Det er der såmænd ikke engang rigtig noget nyt i. Jeg har f.eks. arbejdet med denne kobling i efterhånden 15-20 år. Det er ikke så udbredt i Danmark, men i f.eks. Sverige og Irland har der været en del af den her slags eksperimenter i den periode hvor jeg også selv har været aktiv, og en del af det også med en vis kommerciel succes. Tag f.eks. Afro Celt Sound System i Irland og Hedningarna og Garmarna i Sverige.
Jeg husker faktisk at have snakket med en af Phønix'erne om det, og selv om han selv var meget med på det, så var det ikke lige på tapetet for dem. Men det er så oigså ved at være 20 år siden, og de har lavet mange sjove eksperimenter siden, så måske de har lyst nu ..
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2639
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Det første nummer godt nok herligt!
Jeg skal absolut høre resten i morgen når jeg er ædru.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Hold da op, jeg kan virkelig godt lide blandingen af den melodiske og levende folk musik med de rytmiske og elektroniske strukturer. Alt blander sig rigtigt lækkert i hele konceptet! Det kunne egne sig til en turné med gæstemusikere af alle slags, især hvis det har en soundtrack platform, og derigennem kan finde et bredt publikum. Udgiver I kun musikken direkte, David, eller pitcher I også til andre projekter?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12755
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Mange tak! Indtil videre leger vi bare med det, og ser om vi kan få lov at komme ud at spille med det. Hvad mener du med "soundtrack platform"?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
the songcabinet
Forum Donator
Indlæg: 1119

Indlæg af the songcabinet »

Åh, jeg mente bare at et soundtrack kan være et fint springbræt til at skabe interesse for live shows. God vind med projektet.

Nyt svar