Vrøvl. Vrøvleord på dårligt engelsk. Nu med lyrikvideo.

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Re: NOИCOMMITTAL - The Things We Used To Do

Indlæg af Arnold »

SustainerPlayer skrev:
Smittefar skrev:Han laver musikken for sin egen skyld.
Det kan ikke siges mere præcist. Det er helt egoistisk. :)
Hvilket er rigtig fedt, og det kan der virkelig komme meget godt musik ud af. Er helt enig - selve processen med at
lave et nummer, er ligeså givende som det endelige resultat (ofte faktisk mere....).

Jeg får dog at vide, at YouTube videoen er utilgængelig?
Senest rettet af Arnold fre 16. nov 2018 13:56, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Arnold skrev:Jeg får dog at vide, at YouTube videoen er utilgængelig?
Samme her, det er noget med indstillinger for videoindlejring der skal ændres på Hans' YT.

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

SustainerPlayer skrev:
Smittefar skrev:Han laver musikken for sin egen skyld.
Det kan ikke siges mere præcist. Det er helt egoistisk. :)
Det kan jeg sagtens forstå. Men hvorfor så udgive det?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Arnold skrev:
Jeg får dog at vide, at YouTube videoen er utilgængelig?
Christoffer I. N. skrev:
Samme her, det er noget med indstillinger for videoindlejring der skal ændres på Hans' YT.
Skulle være fixed nu. Fluebenet i "Tillad indlejring" manglede :?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

mikkels skrev: Det kan jeg sagtens forstå. Men hvorfor så udgive det?
Fordi så er sangen/melodien "færdig". Så kan jeg kaste mig over det næste.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:
Arnold skrev:
Jeg får dog at vide, at YouTube videoen er utilgængelig?
Christoffer I. N. skrev:
Samme her, det er noget med indstillinger for videoindlejring der skal ændres på Hans' YT.
Skulle være fixed nu. Fluebenet i "Tillad indlejring" manglede :?
Yes det virker :thumbup:

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Christoffer I. N. skrev:
Yes det virker :thumbup:
Tak.

Lidt spøjst. Man kunne faktisk godt se den indlejrede video på et andet forum. Og plejer det flueben ikke være krydset af pr. default?
Nå - anyways - youtube roder meget med interfacet nu, så må huske at gå det hele minutiøst igennem.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Så er jeg nået til 7. udgivelse.

Cubic er et af disse numre, der nærmest skrev sig selv - og meget hurtigt. Det er jo et simpelt loop-agtigt stykke, der består af 2 arps. Og så snart teksten var klar havde jeg også den ambiente guitarlyd "i hovedet". Så det hele er nok indspillet på et par timer. Det har så ligget et stykke tid, hvorefter jeg lavede en master.

Videoen var ligeledes ret hurtig lavet. Jeg så ved et tilfælde "ink-effekten" på Apples SoMe-app Clips, og så havde jeg faktisk allerede et storyboard i hovedet, der passede til sangen.

14 video shots. Samlet og sync'et i iMovie - derefter importeret i Clips-app'en og renderet med ink-effekten* på en iPhone 8+. Derefter tilbage i iMovie for at lave undertekster og sync med lydfiler. Jeg tror, at fra jeg stillede op til videofilmning - til videoen var færdig, så var der gået ca. 6 timer.

Og som det nogle gange er med ting, der bare klapper nemt og problemfrit, så synes jeg, det hele er blevet ret godt. :)

Noncommittal - Cubic


Jeg har så efterfølgende set, at ink-effekten er en af "nyhederne" i den nye Final Cut version. :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der er andet end nisser ude i skoven ... :shock:

Noncommittal - Fear In Itself

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Spændende og imponerende tråd! Respekt og hatten af!

Musik og video går op i en højere enhed! Lots of work and dedication!?

Har både hørt inspiration fra Laid Back, Gangway, New Order osv! Og det ER ment som en kompliment!

Keep it up! :-D 8-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg havde lavet og uploadet en video til et nyt nummer. Videoen havde jeg på uploadtidspunktet, det var i går, sat - via Youtubes uploadfunktion - til at gå offentlig kl. 12.00 i dag.

I videoen indgik bl.a. en del footage af passage af nogle broer i Danmark.

Jeg blev desværre først opmærksom på den tragiske ulykke på Storebæltsbroen ved en 13-tiden i dag, hvorefter jeg straks slettede videoen.

Så det var desværre uheldig timing - og ikke et udtryk for usmagelig eller uempatisk indstilling til ulykken, dens ofre og deres pårørende.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Har du selv mastereret dine numre, eller har du betalt for det? Det kan jo hurtigt blive en dyr affære med så mange udgivelser på så kort tid :-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Alt er hjemmelavet hjemme på høvlebænken :)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Din høvlebænk lyder bedre end min så [emoji16]



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Fedt du gi'r den gas

Jeg er lige blevet fyret som trommeslager fra et band og fandt ud af efterfølgende og for sent, at jeg gjorde 2 ting forkert, som på en eller anden måde, var hæmmende for både mig og bandet.

1. jeg øvede en masse teknik frem for at spille numrene igennem og få styr på transsitioner, timing og groove. Tanken var at blive hurtigt god og dermed accepteret i bandet.
2. jeg higede efter at blive accepteret, så det mere handlede om, at jeg skulle gætte mig frem til, hvad de andre i bandet tænkte var godt trommespil.

På samme måde er det (for mig osse ihvertfald) vigtigt ikke at være fokuseret på, hvad man tror andre kan li. Man bliver bare meget optaget af det. Det er lissom når et barn slår en koldbøtte og de voksne klapper. Så slår barnet 10 koldbøtter, men de voksne klapper ikke mere. Efterfølgende prøver barnet at gøre andre ting for at få opmærksomheden igen, men det bliver bare en gættekonkurrence i, hvad de voksne godt kan li' og ikke hvad man selv har lyst til. Det er et klassisk psykologi-eksempel, men det kan sagtens overføres til musik.

Laver man musik for at behage andre, så glemmer man sig selv og hvad man selv har lyst til. Så er det ikke en flowtilstand, men en gættekonkurrence.

Så jeg kan godt følge tanken om, at det er ligemeget, hvad andre synes, så længe man selv synes det er fedt.

En anden ting i tråden jeg osse synes er et problem. Det er enormt svært at føre noget til dørs selv. Til dels er man biased i processen fordi man ikke nænner at klippe og omforme og til dels er der mange kundskaber man skal kunne og det tager lang tid. Det at man ikke nænner at klippe i sit hjertebarn har jeg lige snakket med en producer om, som osse selv laver lidt fra bunden. Det ender bare i skuffen fordi musikproduktion osse handler om beslutninger der gør ondt og en vis 'lytteblindhed' ift. hvad andre sagtens kan høre.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Smittefar skrev:Din høvlebænk lyder bedre end min så [emoji16]



Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Den er også lavet af - wait for it - tonetræ! :-P

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Fedt du gi'r den gas

Jeg er lige blevet fyret som trommeslager fra et band og fandt ud af efterfølgende og for sent, at jeg gjorde 2 ting forkert, som på en eller anden måde, var hæmmende for både mig og bandet.

1. jeg øvede en masse teknik frem for at spille numrene igennem og få styr på transsitioner, timing og groove. Tanken var at blive hurtigt god og dermed accepteret i bandet.
2. jeg higede efter at blive accepteret, så det mere handlede om, at jeg skulle gætte mig frem til, hvad de andre i bandet tænkte var godt trommespil.

På samme måde er det (for mig osse ihvertfald) vigtigt ikke at være fokuseret på, hvad man tror andre kan li. Man bliver bare meget optaget af det. Det er lissom når et barn slår en koldbøtte og de voksne klapper. Så slår barnet 10 koldbøtter, men de voksne klapper ikke mere. Efterfølgende prøver barnet at gøre andre ting for at få opmærksomheden igen, men det bliver bare en gættekonkurrence i, hvad de voksne godt kan li' og ikke hvad man selv har lyst til. Det er et klassisk psykologi-eksempel, men det kan sagtens overføres til musik.

Laver man musik for at behage andre, så glemmer man sig selv og hvad man selv har lyst til. Så er det ikke en flowtilstand, men en gættekonkurrence.

Så jeg kan godt følge tanken om, at det er ligemeget, hvad andre synes, så længe man selv synes det er fedt.
Tak - og ja som alt andet i livet, så kan man kun gøre tingene som sig selv.
Graceville skrev:
En anden ting i tråden jeg osse synes er et problem. Det er enormt svært at føre noget til dørs selv. Til dels er man biased i processen fordi man ikke nænner at klippe og omforme og til dels er der mange kundskaber man skal kunne og det tager lang tid. Det at man ikke nænner at klippe i sit hjertebarn har jeg lige snakket med en producer om, som osse selv laver lidt fra bunden. Det ender bare i skuffen fordi musikproduktion osse handler om beslutninger der gør ondt og en vis 'lytteblindhed' ift. hvad andre sagtens kan høre.
Absolut - her er det klart en fordel at arbejde sammen med andre. Men når man er alene må man så tillært sig at hoppe ud af sit eget hylster og lytte på sangen med "friske ører". Og måske netop fokusere på "kill your darlings".

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Seneste nummer har været længe undervejs. Guitarriffet er lavet for en fem år siden og "presettet" har også rejst/morphed sig gennem Eleven Rack, ME-80, GT-100, Axe Fx IIXL med og uden eksterne enheder i loppet for til sidste at ende som et Axe Fx III preset i den nuværende form.

Selve riffet har nok været prøvet af i en 3-4 andre sange/sammenhænge undervejs - men nu gik det endelig op i en højere sammenhæng IMO:


Medlemsavatar
raoul
Medlem
Indlæg: 2126

Indlæg af raoul »

Mht grafik siden. Hvordan har du fået det til at ligne en tegneserie/film ?
Hvilket program kan det ?
Totalt fedt !

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Hold da op Hans, du har givet den gas, det må jeg lige få lyttet op på...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8692
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

SUPER !!!!

Er også nysgerrig mht til hvordan filmen er lavet :-)
/Dub

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

raoul skrev:Mht grafik siden. Hvordan har du fået det til at ligne en tegneserie/film ?
Hvilket program kan det ?
Totalt fedt !
DUBTEMPLE skrev:SUPER !!!!

Er også nysgerrig mht til hvordan filmen er lavet :-)
Tak. Det er skudt og lavet med en iPhone.

Bagprojektionshalløjet er lavet med en app, der hedder Virtual Stage Camera, der er lavet af Roland:

http://my.roland.com/products/virtual_stage_camera/

Og hvis man så sjusker og optager en dag, hvor dagslyset varierer kraftigt, så får man alle de mange dejlige artifakts, der får det hele til at se mere 80'r agtigt ud. Hvis man kigger godt efter, så kan man se nisser og anden julepynt :-D

Det hele er så samlet i iMovie.

Derefter er tegnefilmeffekten lavet i Apple Clips https://www.apple.com/dk/clips/ - som egenligt er en app til at lave ting til at forurene de sociale medier med. Tror også den findes i Final Cut. Men jeg prøver at undgå at investere for mange penge i videosoftware og holder mig til gratis eller billige apps. Det er faktisk meget fedt i den kategori og en moderne telefon er jo nem at lave tingene på.

Så er den kørt tilbage i iMovie, hvor der også lige blev lagt et rasterfilter i, tekst og så for en sikkerheds skyld lige synet op med et frisk lydspor.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:Hold da op Hans, du har givet den gas, det må jeg lige få lyttet op på...
Hej Dan. Long time no see.

Håber det går godt. Får du tid til lidt musik eller går det hele op i firma, famile og hus? :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

SustainerPlayer skrev: Hej Dan. Long time no see.

Håber det går godt. Får du tid til lidt musik eller går det hele op i firma, famile og hus? :)
Ja tiden fræser afsted, og du har helt ret... Musikken står stille i øjeblikket... men der bliver lavet et lille hjemmestudie i kælderen når der er styr på udluftning og varmen...

Er du på skype Hans?

Nu når Google Talk forsvandt fra overfladen så misser man jo hvad der sker, og min aktivitet herinde er fornærmerende lille...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

AnotherDan skrev:
SustainerPlayer skrev: Hej Dan. Long time no see.

Håber det går godt. Får du tid til lidt musik eller går det hele op i firma, famile og hus? :)
Ja tiden fræser afsted, og du har helt ret... Musikken står stille i øjeblikket... men der bliver lavet et lille hjemmestudie i kælderen når der er styr på udluftning og varmen...

Er du på skype Hans?

Nu når Google Talk forsvandt fra overfladen så misser man jo hvad der sker, og min aktivitet herinde er fornærmerende lille...
Har lige smidt dig en PB. :)

Nyt svar