Nyt cinematic / score efter et helt år

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Nyt cinematic / score efter et helt år

Indlæg af Jenkins »

Havde lovet mig selv at snart færdiggøre et helt track igen.

Så efter en pause på et år hvor jeg ikke har skrevet noget cinematic musik kom den ide her bare til mig i går.

skrev, lyddesignede og arrangerede det hele på én dag, altså i går. Hvilket var det eneste benspænd jeg havde givet mig selv da jeg satte mig.

Mix og mastering er gjort i dag.

Disse stykker musik kommer gerne i perioder hvor jeg faktisk føler jeg har noget jeg skal ud med.

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Dejligt stykke. Vil lige nærlytte det igen, når jeg er på de gode højttalere.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg nød det virkeligt. Jeg tilsluttede mine studiemonitors og sub . det var bestemt det værd.

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2634
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg synes introen er for lang.
jeg synes bassen i del 2 brager for meget, den forvrænger.
den der rullende "fuglelyd" i baggrunden kører hele tiden, og så bliver den irriterende. der bør være pauser i den.
der er for mange gentagelser. drop nogle af dem, lav lidt luft. put evt. små pauser ind/lav nogle broer.

ellers er ideen go nok, fint nummer, men mangler noget redigering.

Medlemsavatar
danstanley
Medlem
Indlæg: 911
Sted: Frederikshavn

Indlæg af danstanley »

Nu er jeg yderst kritisk og det er ikke fordi jeg kunne gøre det bedre selv.
Men..
1. Numret er allllt for langt.
2. Mangler dynamic/variation i intensity.
3. og som SID nævner fugle lyden er godtnok irreterende:-)
4. Der mangler buildups og mere variation.
5. Selve teamaet er ok og kunne godt udbygges endnu mere, evt. mere varieret instrumentering.
Mix og mastering er ok. Hørt på mine Studio headphones.
Bassen har en nice edge:-)
Og lavet på en dag er det godt gået. Der er mange muligheder for at variere og udbygge helt sikkert.
https://24bit.dk - Cockos Reaper - Ableton Live 12 - Logic Pro X - macOS Sonoma 14.0 - Mac Mini M2 PRO

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3653

Indlæg af mediumaevum »

Jeg savner noget variation. Noget mere melodi, og modsvarende stemmer. Nummeret kører i de samme standard-akkorder hele tiden, hvilket gør nummeret langtrukket. Jeg må indrømme at for det første scrollede jeg meget igennem nummeret for til at sidst at stoppe det, da jeg fandt ud af at der ingen udvikling var i det.

Hvis jeg var dig, ville jeg starte med din chord-progression, og derefter build-ups (pauker+cymbals), evt. kombineret med en bro lavet af strygere, hvor du f.eks. har 1. og 2. violiner som går opad, mens bratsch går delvist opad, og cello går nedad, og derefter gentager temaet eller bare anden del af melodien med høje strygere, bratsch i midten, cello og bas i bunden. Dette kan evt. kombineres med en 2. bratsch og 2. cello ensemble som spiller arpeggio, kombineret med bas i pizzicato. Afslut den med episk build-up, pauker/taiko, cymbals og build-up med strygere.

Få i denne del også en fløjte til at modsvare 1. violinerne som spiller melodien når den er på sit største/mest episke punkt, bare engang imellem.

Det var 2. sektionen som jeg ville starte med at lave først.

Derefter ville jeg lave en intro. Som jeg startede med at sige, du kan vælge at bruge chord-progression som introduktion til introen, men du kan også lave en mere interessant intro: Få høje violiner til at spille en konstant drone, som kun bevæger sig lidt. Kombiner med dine fuglelyde. Få en fløjte til at spille melodien, og modsvar på kritiske punkter med en obo. Dernæst laver du build-up med bratsch, og kort efter kommer celloerne. På dette tidspunkt skal fuglene stoppe. Afslut med simpel build-up (pauke/taiko+cymbals).

Det er nu du laver en kontrast med 2. sektionen som beskrevet ovenfor. Når den er afsluttet, kører du chord-progression med horn. Hav evt. fuglelydene (behøves ikke) i baggrunden. Meget diskret.

Afslut med cymbals (uden pauker/taiko).

Det var sådan jeg ville gøre. Hvis jeg kunne :)

Nyt svar