Silent Night (arrangement)

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Silent Night (arrangement)

Indlæg af dormin »

Tråden om harmonisering og "Jingle Bells", fik mig til at tænke på at jeg for lidt over 21 år siden (julen 1997) lavede et arrangement af "Silent Night" / "Glade Jul" til en julekoncert... originalt for obo og klaver her for sopran sax og klaver...



Udgaven her er et første forsøg ud i Audio Modellings Soprano Sax og Pianoteqs Steingraeber indspillet på vægtet keyboard samt nyerhvervede Audio Sylphyo

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uha - måske en anelse tidligt på året (for mig).

Det er jo et smukt lille stykke.

Jeg synes balancen mellem sax og klaver kan være bedre. Sax er for høj - og måske der også er nogle lidt enerverende frekvenser i sax'en, der kunne kigges på?

Nå - måske man skulle kigge lidt på julegaveindkøb, når man nu er i gang ...

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fint arrangement!

Tror sax'en ville blende bedre med en room reverb. Kan man ikke kontrollere vibrato og tongueing? Det slår mig lidt i ørerne hver gang trillerne kommer og bliver anslået.
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Kend lydmaskinen på, at en tråd der handler om harmonisering og øvrigt arrangement, omgående fremkalder kommentarer til mixet ;-)

Jeg kan ikke lige komme til at lytte nu, men gør det senere. Det er aldrig "for tidligt" til julemusik.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Har intet at sætte på harmonisering eller arrangement :)

Ville nok selv have gjort noget andet, men det fejler absolut ikke noget.
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Tak for kommentarerne. - De er alle meget velkomne!
Som jeg forsøgte at skrive mig ud af så var det noget jeg fandt i skuffen (læs: gemt i en mappe dybt nede i et folderhieraki jeg ikke kommer så tit) og jeg her har jeg forsøgt mig med en hurtig indspilning for lige at få lidt mere liv i det end Finales "Humanized" playback kunne klare - hvilket jeg synes, trods dens øvrige mangler, gik rimeligt ok - så den trods alt var lidt præsentabel.

Der er mange indstillingsmuligheder i SWAM motoren som er forholdsvis ny for mig, og jeg skal også lige have gjort mig lidt bedre venner med min "Sylphyo" som lige nu er på vej tilbage til Aodyo for at blive opgraderet (fandt et godt tilbud på en gammel demo, som nu skal opgraderes) - så skal det nok komme.

Der er slet ikke tænkt over mixet i dette ud over jeg har forsøgt at lægge klaveret lidt i baggrunden - og jeg kan se at jeg ikke har fået min reverb bus med ud i exporten fra Logic. Jaja...

Jeg kigger på en bedre mixet og lidt mere finpudset version frem mod jul... og nej, selv er jeg også meget tilhænger af at min egen fødselsdag i slutningen af november lige skal overstås inden den står på jul for mit vedkommende... men... det var Bryla der startede!! (altså med Jingle Bells)... :-) - Dog kan julemusik også høres om sommeren for mit eget vedkommende...

Nyt svar