NYT!! RomanTrix - KER Music 2018

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Default avatar
Krysoe
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Solrød

NYT!! RomanTrix - KER Music 2018

Indlæg af Krysoe »

Hej Alle - Nyt nummer skrevet og indspillet sammen med venner i mit lille hjemme studie på stranden syd for københavn.
Er selvfølgelig interesseret i feedback og input på forbedringer - ændringer



Hilsen Klaus Rysø

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Der en del frekvenser/instrumenter, der roder lidt for meget i de samme områder. F.eks fra 2:10 og frem bliver det lidt stressende at høre på.

Jeg ville nok kigge på, at separere meget mere med EQ.

Dejligt med sådan et 70'er style fade out. Jeg ville nok forlænge det en anelse.

Default avatar
Krysoe
Medlem
Indlæg: 12
Sted: Solrød

Indlæg af Krysoe »

SustainerPlayer skrev:Der en del frekvenser/instrumenter, der roder lidt for meget i de samme områder. F.eks fra 2:10 og frem bliver det lidt stressende at høre på.

Jeg ville nok kigge på, at separere meget mere med EQ.

Dejligt med sådan et 70'er style fade out. Jeg ville nok forlænge det en anelse.

Hej og tak for dit feedback. Ny på dette område så med hensyn til det EQ / frekvens roderi du nævner, ved du om der findes værktøjer der kan vise frekvens overlap som vil kunne hjælpe mig at få ryddet op ?

Mvh Klaus

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - det kedelige svar er: "dine ører". Selvom man kan indsætte diverse visuelle værktøjer på sporene, så kan de ikke vise, hvor meget eller hvor lidt, der lyder godt - hvilket vi under alle omstændigheder ved er personlig smag i sidste ende.

Et værktøj jeg af og til bruger er dog dette: https://www.tb-software.com/TBProAudio/ISOL8.html
(og det er gratis!)

... som kan isolere sektioner af frekvensområdet, hvis man lige sidder og er i tvivl om, hvor den der mystiske resonans eller lign. egentligt er henne.

Men det må altid tilrådes generelt, kun at skrue på EQ, når man hører hele mixet. For det er jo summen af alle spor, der skal gå op i en højere enhed.

Nyt svar