Eksperimentel kor-komposition

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Eksperimentel kor-komposition

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har tidligere fået at vide at jeg skal lege noget mere med harmonierne. Nedenstående er en øvelse i netop dét men jeg er meget i tvivl om det lyder godt i andres ører også.

Der er en del dissonanser - det er ikke fejlspil, men indsat med vilje.

Koret synger bare "Lumine".

[soundcloud][/soundcloud]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Der er nogle lave sangere der ikke kan se dirigenten. Allerede fra 0:13 faldt kæden af.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Lyder fint i mine lægmands ører.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Jeg synes det lyder fint. Der kan sagtens arbejdes meget mere med både tekst og udtryk i korsatser som sådan (det er noget monotont og fraseringen er stort set ikke til stede), men rent harmonisk er jeg ikke "skræmt", så den del kan du for mig godt arbejde videre med.

Er der en tanke med at det er for kor og de synger "Lumine" (lys?) - du skriver "de synger 'bare'..." - hvad tænker du det skal ende ud i?

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Hald skrev:Der er nogle lave sangere der ikke kan se dirigenten. Allerede fra 0:13 faldt kæden af.
Hvilken kæde falder af? - Kan du ikke være lidt mere præcis i din kritik? - Der bliver spurgt til det harmoniske arbejde - er det harmonierne du forholder dig til?

Hvis jeg skal læse mellem linierne, hvilket OP tidligere har bekendtgjort han har svært ved, så vil jeg tolke det som at du mener det rent rytmisk er rodet - men igen, det er svært at være helt sikker når kritikken ikke er mere konkret.

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

dormin skrev:Jeg synes det lyder fint. Der kan sagtens arbejdes meget mere med både tekst og udtryk i korsatser som sådan (det er noget monotont og fraseringen er stort set ikke til stede), men rent harmonisk er jeg ikke "skræmt", så den del kan du for mig godt arbejde videre med.

Er der en tanke med at det er for kor og de synger "Lumine" (lys?) - du skriver "de synger 'bare'..." - hvad tænker du det skal ende ud i?
Det var min tanke at arbejde med andre harmonier, end dem jeg plejer at skrive.

Det skal nok ikke bruges som kor i det endelige slutresultat. Det var mere for at få at vide om harmonierne skræmmer, hvilket jeg kan forstå de ikke gør. Spørgsmålet er, hvor grænsen går... For når jeg lægger strygere på kan det nemt lyde anderledes og skingert.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Harmonierne passer fint sammen, det er nok kun fra 0:13-0:15 jeg tænker der er nogle der ramler sammen, lidt som når man ikke får løftet sustainpedalen på klaveret inden man tager næste akkord. :)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hald skrev:Harmonierne passer fint sammen, det er nok kun fra 0:13-0:15 jeg tænker der er nogle der ramler sammen, lidt som når man ikke får løftet sustainpedalen på klaveret inden man tager næste akkord. :)
Ok. Jeg skal se at få det fixet.

Nyt svar