It's Your Love

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

It's Your Love

Indlæg af Graceville »

Har lavet den her med henblik på at finde en trommeslager til en start der vil følge min idé.

https://www.dropbox.com/s/c6povliao130t ... e.aif?dl=0
(download for bedre lydkvalitet)

Jeg er ikke helt tilfreds med vokalen, synes jeg lyder alt for introvert. Nogen gode ideer, både teknisk og sangteknisk. Synes der mangler noget helt up front Leonard Cohen enkelthed der bare brænder igennem.

Måske skal jeg lytte en masse the National for at hente noget dér. Blot mit eget forslag, men skyd løs med jeres klogskab.

Vokalen er optaget med 2 understøttende dublerende stemmer, og det hjalp på fyldigheden. Optager kun vokal pt med sm57 lige nu, så prøver at få det bedste ud af det.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SIDwave
Forum Donator
Indlæg: 2636
Sted: Denmark

Indlæg af SIDwave »

jeg synes det lyder fint, men du er utilfreds med vokalan....
jeg mener du skal prøve at se om du kan synge "insisterende", det vil putte den fremad, up front som du kalder det

som det er nu lyder du tilbagelænet og afslappet

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Hvis Leonard Cohen og the National er forbilledet, så mangler der i den grad bund i vokalen.
Jeg syntes der heller ikke der er sammenhæng mellem vokalen og musikken - det lyder som 2 adskilte enheder - ikke som et band i samme rum.
Musikken er blød og organisk,mens leadvokalen lyder som en person, der står udenfor i telefonboks.
Spørgsmålet er om SM57'eren kan det, du ønsker her? Vokalproduktionen på f.eks. "You're Tearing Me Apart" er for mig væsentlig mere vellykket.

En kondensatormic med optimal udnyttelse af proximity effecten kunne måske give et ønsket resultat i retning af Cohen/National.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tak, det vil jeg prøve af. Har en Røde K2 som jeg aldrig er blevet venner med, men jeg giver det et skud.

Tearing me apart er optaget i Rytmisk Center, som har et mikrofonskab på et helt andet niveau. Jeg har desværre ikke adgang til noget lignende pt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

The National var iøvrigt en idé, holder meget af dem live, men synes det er noget rod på studiepladerne når jeg lige lytter til det og stemmen er ikke sådan helt hvad jeg leder efter, men jeg lyttede. Har prøvet før at være til sangundervisning og blive foreslået at lytte til Jens Christian Wandt for at synge noget obligatorisk Carl Nielsen halløj og jeg formåede at imitere det ret godt. Nu skete det igen, lyttede og så lød min stemme betydeligt anderledes, ikke a la the National, men sangteknisk og kvalitetsmæssigt meget bedre, slet ikke så introvert. Altid godt med referencer, selvom det ikke nødvendigvis skal lyde nøjagtigt som referencen. Det kan det så heller ikke.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Du har gang i noget ret fedt. Personligt ville jeg nok gøre en del mere ud af hook og få noget genkendeligt tema ind i instrumenteringen. Men det er måske for poppet i forhold til det ønskede?!

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tusind tak!

Jeg havde et hook i starten, men det virkede sku ikke efter hensigten.

Tror styrken er det understøttende groove til vokalen og det sådan stabile samspil mellem instrumenterne. Til sammenligning lyter jeg lige tidlig U2 og Joy Division i hovedet. Men de har osse hooks/temaer. Jeg går i tænkeboks med det.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Det lyder væsentlig bedre i mine ører, i forhold til det første forsøg.
Vokalen befinder sig nu i samme atmosfære som resten af instrumenteringen.
Sangteknisk virker det på mig også til at være et bedre take end før. Jeg har sagt det før, men kommer stadig til at tænke på Jacob Bellens når jeg hører din vokal :-) Dette kunne også sagtens have været et "I Got You On Tape" nummer.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Tusind tak.

Synes jeg vil gå videre med den næste produktion ganske langsomt. Det hjalp at lytte til lidt The National og få fortællerstemmen frem hist og her.

Jeg må lytte noget mere til Jacob osse. Måske er der noget at hente der.

Jeg fik downloadet en native demo af Townsend Labs Sphere software. Det bliver ikke printet med når man bouncer, men så printede jeg bare til et andet spor. Så det er en Røde K2 med Sphere software. En U47 og en AKG såvidt jeg husker. Det distorter af og til, men tror det er noget spl til trods for at jeg brugte popfilter. Skal helt klart have ny kondensatormic som allernæste opgradering.

Jeg vil nok give den noget mere volumen. Nu er den jo ikke mastereret, men er den ikke forholdsvist lav ift så meget andet?
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Graceville skrev:
Jeg vil nok give den noget mere volumen. Nu er den jo ikke mastereret, men er den ikke forholdsvist lav ift så meget andet?
Det er volumemæssigt lavere en masterede tracks jo, men ser man bort fra den kendsgerning lyder det ikke specielt lavt i mine højttalere.

Medlemsavatar
5guysnamedwilf
Medlem
Indlæg: 11

Indlæg af 5guysnamedwilf »

Jeg synes, det er et dejligt melodisk vers. Du burde være stolt. Det minder mig lidt om U2s New Years Day, som i grunden er 2 sange klemt sammen,og jeg synes faktisk, at dit vers er lige så godt hvis ikke bedre. En idé kunne være at tage broen op til Dm & arbejde en simpel akkordskift, der ....ellers kunne du bare lade det være som det er. :) Det lyder meget godt, som det er. Fortsæt det gode arbejde.

Nyt svar