Graceville skrev:Det lyder fedt!
Kan børneguitaren, eller parloren eller hvad det er, lide under den lave fugtighed i øjeblikket så den ikke stemmer? Har du en kasse, evt. med humidifier, kan det måske rette sig ind, men en justering ville måske være nødvendig, så man kan spille både i e-dur og G-dur uden at skulle stemme tilnærmelsesvist om.
Kraftfuld med de høje strenge. Gad godt se et billede af den.
Umiddelbart tror jeg guitarens lyd maskerer vokalen af og til, så det er svært at fange teksten. Singersongwriter/folk æstetikken fordrer vel for det meste at vokalen er vigtig.
Jeg lytter på ret ok laptophøjttalere, så kan være meget anderledes på andre medier.
Indspiller du i lag eller både vokal og guitar? Det er et ret godt resultat, men nogengange henter man mere med det ene end det andet, eks. dynamik i sangen og bleed i rummet som giver lidt mere lim ved one-take. Der er osse ottetals-tricks som gør, at instrumenterne vokal og guitar er udlignet.
iZotope har osse lavet et eller andet 'fjern instrumentet i baggrunden' hvis du har masser af penge.
Der er knald på preampen, man kan høre metronomen i Logic X (?) og det er nok osse der hisset kommer fra. Men det giver sku osse et ægte vibe.
tusind tak

.. da du ikke nævner en træls top eller forfærdeligt rum, så tænker jeg at det lyder ok?

nej, det er desværre ikke tiden som er skyld i at den ikke stemmer, det er desværre bare guitaren som er en røv.
ja, de høje toner som jeg slider skinner tydeligt igennem, meget meget kraftigere end jeg regnede med, og det er hverken preamp eller kompressors skyld
jeg har indspillet i lag, og det er hovedsageligt pga at når jeg bliver inspireret til en sang, så er jeg for utålmodig ift at skulle øve den til den sidder i skabet, så vil jeg hellere lave en optagelse som bibolder noget improviseret og levende, og så lide under at det er spillet dårligt.
ja, det er der desværre, hvilket er ret fjollet, da jeg jo ikke havde planer om at der skulle dubbes noget henover, det var simpelthen bare en tanketorsk fra min side, at jeg indspillede med klik... og ja, for tiden er jeg kæmpe fan af at gaine min Pre73 helt ad helvedes til :D
sidechain har jeg faktisk aldrig arbejdet med, måske jeg skulle prøve det en dag til sådan noget som dette, tak

Her er "ustemmelige Bjarne", han er tunet til vestapol tuning
https://www.dropbox.com/s/zc2nnrce1v11ly7/50984047_369570706929807_3381564564029046784_n.jpg?dl=0