Secrets of Hammershus Castle - Soundtrack+film

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Secrets of Hammershus Castle - Soundtrack+film

Indlæg af mediumaevum »

Jeg har før uploadet en video med noget fra hammershus, med et soundtrack jeg havde lavet som åbenbart var så simpelt (ambient) at en anden havde fundet på samme idé. Så nu har jeg sammenlagt mine to animationer omkring Hammershus med et helt nyt soundtrack jeg har komponeret og som jeg 100 % kan stå inde for er mit, Mit, MIT! ;)

Jeg håber ikke det er for distraherende, det er jo trodsalt et orkestreret værk med sækkepiber og middealderharpe og stort strygerorkester.


Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Kan jeg få jer til at give mig feedback på soundtracket og anden halvdel af animationen (I har vist set første halvdel før)?

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Hm... meget mystisk. Nu har jeg posted dette link på 3 forskellige platforme/fora uden at få én eneste kommentar. Får mig til at tænke på om der er rnoget galt med filmen som gør at den ikke er værd at kommentere/give kritik på?

Jeg kan bare ikke finde ud af hvad årsagen er...

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

mediumaevum skrev:Jeg kan bare ikke finde ud af hvad årsagen er...
Grunden for mit vedkommende er, at jeg ikke har taget mig tiden til at se og høre videoen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

mediumaevum skrev:Jeg kan bare ikke finde ud af hvad årsagen er...
Måske fint nok, men jeg har også valgt at bruge min tid på noget andet,... end at se, høre, og kommentere klippet :-)
/Dub

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Det er svært at blive med at kommentere på noget, der er så ens. Det er som om, det er set og hørt mange gange før.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Selv spørgsmålet om, hvorvidt der bliver kommenteret er blevet vendt flere gange. Umiddelbart fandt jeg denne tråd, du har startet: http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=16&t=78209
Der finder du nok svar fra LM – de andre fora kan du jo stille det samme spørgsmål.
skriver noder

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

gs-dk skrev:Det er svært at blive med at kommentere på noget, der er så ens. Det er som om, det er set og hørt mange gange før.
Jeg har netop forklaret at videoen er en sammenlægning af 2 videoer, hvoraf i har set den første - men ikke den anden. Og at sammenlægningen skyldes at den oprindelige video indeholdt et ambientnummer som andre - før mig - allerede havde komponeret (uden jeg vidste det, to sjæle, en tanke som man siger). Derudover kan I umuligt have hørt mit nye soundtrack. Jeg har aldrig før uploadet det.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

jeg prøver at sige, at for mig lyder det stort set som noget, jeg har hørt før og derfor er der ikke rigtig noget at tilføje. Måske andre har det på samme måde - og med den massive strøm af meget ens materiale, du uploader, så er det svært at forvente meget mere, end du allerede har fået. Der kunne jo måske være et mønster i at tre fora reagerer ens på dine ting. Måske en tanke værd......

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg er i tvivl om hvad du i din oprindelige post mener skulle være distraherende. Idéen, dvs. melodier m.m. i musikken er fin og IMHO passende til videoen, men udførelsen, dvs. valg, kvalitet og programmering af samples, halter. Det er "bare" at lære at programmere dine nuværende samplebiblioteker bedre, eller købe nye og lære dem at kende.

Det er lidt irriterende, at der ikke er foley/lydeffekter på samtlige "reallyde", nu du har lydeffekter på dele af det. Hvis de lyde du har brugt, er det bedste du har adgang til, ville jeg nok undlade dem helt, da jeg ikke synes de er af god nok kvalitet.
Angående lydeffekterne, så er den rytmiske banken på ambolt startende ca. 0:36 irriterende. Den lyder som om at den skal passe ind i musikken, men så ikke alligevel. Jeg er nok mest irriteret på lydvalget.
0:30 lyden af porten der rammer broen, timingen virker forkert, derudover er lydeffekten dårlig.
1:23 starter du lydeffekter af at døre åbnes, den lydeffekt er ikke overbevisende. Hvis jeg lukker øjnene og forestiller mig hvad det er lyden af, er det ikke en stor trædør med metalhængsler (e.l.) jeg tænker på.

Animations-siden synes jeg er ganske god!

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Christoffer I. N. skrev:Jeg er i tvivl om hvad du i din oprindelige post mener skulle være distraherende. Idéen, dvs. melodier m.m. i musikken er fin og IMHO passende til videoen, men udførelsen, dvs. valg, kvalitet og programmering af samples, halter. Det er "bare" at lære at programmere dine nuværende samplebiblioteker bedre, eller købe nye og lære dem at kende.

Det er lidt irriterende, at der ikke er foley/lydeffekter på samtlige "reallyde", nu du har lydeffekter på dele af det. Hvis de lyde du har brugt, er det bedste du har adgang til, ville jeg nok undlade dem helt, da jeg ikke synes de er af god nok kvalitet.
Angående lydeffekterne, så er den rytmiske banken på ambolt startende ca. 0:36 irriterende. Den lyder som om at den skal passe ind i musikken, men så ikke alligevel. Jeg er nok mest irriteret på lydvalget.
0:30 lyden af porten der rammer broen, timingen virker forkert, derudover er lydeffekten dårlig.
1:23 starter du lydeffekter af at døre åbnes, den lydeffekt er ikke overbevisende. Hvis jeg lukker øjnene og forestiller mig hvad det er lyden af, er det ikke en stor trædør med metalhængsler (e.l.) jeg tænker på.

Animations-siden synes jeg er ganske god!
Mange tak for den konstruktive kritik. Jeg vil helt bestemt fremover fravælge lydeffekter i fremtidige animationer og fokusere 100 % på musikken. Videoen ovenfor vil jeg dog ikke slette, sket er sket (mine abonnenter bliver trætte af mig hver gang jeg genuploader samme slags video). Men til fremtidige animationer indgår din kritik til fulde.

Den med metalhængsler, det er ikke døren som lukkes. Det er faldgitteret som rammer nogle metalkæder-et-eller-andet når det falder ned. Men jeg undlader somsagt sådanne lydeffekter fremover.

Tak for at gøre mig opmærksom på det.

Og så har jeg iøvrigt en indrømmelse ang. programmering af samples... glemsomhed ;)
Jeg har tidligere programmeret dynamikkurver for mine samples, og det har fungeret rigtig godt. Men jeg glemmer det alt for ofte.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Nyt svar