mediumaevum skrev:Posted på VI, KVR, og andre steder. Ingen/få kommentarer. Der må være ét eller andet galt med min komposition?
Men jeg ved ikke hvad...
Du bliver nødt til at skille tingene ad.
At du ikke får ret mange kommentarer kan ikke tolkes 1:1 som at din komposition har fejl og mangler.
Du bliver nødt til at indse at du arbejder inden for et meget smaldt felt, du er den eneste herinde der arbejder med middelalder musik, en genre der adskiller meget fra hvad andre herinde arbejder med.
Selvom jeg synes det er sjovt at gå klæde mig ud og tage til middelalder festival, så interesserer jeg mig 0 for tidskorrekte kompositioner.
Det er før blevet foreslået at du opsøger fællesskaber hvor din genre er omdrejningspunktet, og det vil jeg igen foreslå dig.
Når du så har fået kommentarer på musikken der og har lidt konkret at arbejde med, så kommer du tilbage hertil.
Får du f.eks at vide at "det lyder for fladt", så har du et fokuseret punkt at opsøge råd ud fra. Det er så din opgave at tolke lidt og få sammenstykket et spørgsmål vi kan forholde os til. I denne situation kunne det være:
"Jeg har en udfordring med at få dynamik i mine kompositioner/produktioner. Hvad gør i for at opnå mere dynamik?"
På den måde inviterer du folk indenfor og opfordrer til debat.
"Hvis der skulle være en anden slutning, hvordan skulle den så være?" - Dette spørgsmål er simpelthen alt for bredt og det kræver enormt meget tid af lytteren at lytte hele dit værk igennem og derefter formulere et brugbart svar. Desuden er det som før nævnt dig der er komponisten og dermed dig der skal mærke om din komposition tilfredsstiller dig.
Det er ikke matematik med et facit det her, det er musik, muligvis det mest kreative fag man overhovedet kan beskæftige sig med.
Så, for at opsummere: Kom med nogle mere konkrete tekniske spørgsmål, tænk meget over formuleringen inden du smider det op.