Soft Steel

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Soft Steel

Indlæg af Kimex »

https://www.dropbox.com/s/1e7lr6989zak0 ... l.wav?dl=0

Her et nummer jeg spiller på min nye Gibson guitar. Det er ikke helt i skabet. Slutningen er lidt ude af takten.
Jeg har optaget med to mikrofoner . En sE 2200a IIc og en Shure beta58a. Jeg har lavet 2 track, som jeg har panoreret efter gefyling, men burde måske også have oprettet et stereo track. Jeg syntes Shure mikrofonen er omtrent lige så god som kondenser mikrofonen. og jeg burde måske benytte to dynamiske mikrofoner til denne type musik, da de ikke er så følsomme for støj fra fingrene.
Måske ikke den store komposition, men jeg holder fast i den fordi jeg syntes jeg har fået nogle ret skæve akkorder til at lyde melodiske.
Jeg ville også gerne kunne sige at der nok ikke er den store chance for at andre har lavet det før, men faktisk har jeg bygget det op om en jazz lesson for begyndere. Der hvor jeg går op i de høje bånd og spiller D-A7-Bmol-A og G. Jeg har så gjort det mere rytmisk og brygget videre på det.
Gibson guitaren er god at arbejde med. Den virker meget medgørlig. Den har meget i den dybe ende. Hvis jeg først får det sat rigtigt op er der ikke så meget at arbejde med, ud over spillet. Jeg kan nok ikke helt gengive hvordan den lyder live og uden mikrofon eller pickup, men jeg har kun brugt lidt kompressor og pan på indspildningen.
Senest rettet af Kimex søn 4. aug 2019 13:59, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lyder hyggeligt - men ja, der er meget finger og rumstøj. Det kan jo både give og tage.

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Mange tak.

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg tror, at det generelt vil lyde meget bedre, hvis du øver noget mere. Så vil selv den dårligste mikrofon lyde godt.....

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Tak. Jeg skal helt sikkert øve mere.

Nyt svar