Gravity Assist - 2015 og frem - Mine ældre Ambient numre

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Gravity Assist - 2015 og frem - Mine ældre Ambient numre

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har besluttet mig for at dele flere af mine ambient numre, i kronologisk rækkefølge.
Denne måned er det mit første ambient nummer, over 3½ år gammelt, lavet over en 4-5 dage i December 2015.
Købte en fed plugin pakke til Black Friday det år, som virkelig inspirerede mig i den her retning. Så det her er grundstenene for hvad jeg laver i dag. Som altid mere info i beskrivelsen på Youtube.


Gravity Assist - Daydream:


Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ganske lækkert. Det virker lidt som en form for mellemstykke, men hvis det bliver til en del af et samlet album eller playliste, så vil det sikkert passe godt ind.

Spændende. Jeg prøvede af nysgerrighed at se efter GRM Evolution's egen webside, men den er da vist væk.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

GRM Tools er dårligt forklaret på deres egen hjemmeside, men her er produktsiden hvor du kan læse mere om Evolution:
https://inagrm.com/en/store/product/5/evolution

I dag er det GRM plugin jeg bruger oftest SpaceGrain. Chopper lyden op i stykker, det kan panoreres tilfældigt, pitches tilfældigt, i forskellige længder, med forskellig sandsynlighed for trig, osv.... Meget brugbart når jeg laver stykker hvor ting skal dukke frem tilfældigt.

Købt hos JRRShop, og har vist lige været på et lignende 60% udsalg, som var det jeg købte det til.
Dontcrack har dem vist også nu. Jeg hoppede på den fulde pakke (hedder vist complete bundle II/2) fordi der var flere spændende plugins i deres forskellige mindre pakker.


Og tak for lyttet! Jeg må desværre skuffe dig, der er ikke nogen større sammenhæng mellem numrene, udover at det er mine første forsøg på at lave den slags musik. Ofte med 1 eller 2 specifikke plugins i fokus, eller med udgangspunkt i dem.

Medlemsavatar
Joachip
Forum Donator
Indlæg: 2641
Sted: Vesterbro

Indlæg af Joachip »

Ahh hehe fair nok. Well, det kunne sikkert blive et fint album.
Chopper lyden op i stykker, det kan panoreres tilfældigt, pitches tilfældigt, i forskellige længder, med forskellig sandsynlighed for trig
Det lyder faktisk meget som et granular plugin jeg har til Buzz allerede. Det skal jeg vist have gang i igen snart, for GRM er lidt pebret i prisen for noget der vist minder lidt for meget om hvad jeg har i forvejen.
Jeg laver også gratis plugins: www.robotplanet.dk/audio_plugins

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Joachip skrev:
Chopper lyden op i stykker, det kan panoreres tilfældigt, pitches tilfældigt, i forskellige længder, med forskellig sandsynlighed for trig
Det lyder faktisk meget som et granular plugin jeg har til Buzz allerede. Det skal jeg vist have gang i igen snart, for GRM er lidt pebret i prisen for noget der vist minder lidt for meget om hvad jeg har i forvejen.
Ja, det var en ret dyr pakke. Jeg kan få noget der minder om Evolution effekten ved at bruge Unfiltered Audio SpecOps, høj FFT size og Speed skrues godt ned. Den er dog ikke særligt tit i brug, fordi den kan finde på at crashe ved load og ved skift af FFT size.

Men for tiden er jeg mere til at få de lange klange (som GRM Evolution og UA SpecOps kan) med lange verbs, primært Eventide Ultrareverb, UAD Lexicon 224 og 2CAudio Aether.

Jeg tror ikke jeg var så meget inde i de her 10-30 sekunders reverb-tider med de her tidlige numre.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Fedt. Kommer der også en playliste med det her?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Fedt. Kommer der også en playliste med det her?
Tak!
Ja jeg opretter en playliste nu! Tak for at minde mig om det.
Jeg laver ikke soundcloud previews af de her numre, primært fordi de er af kortere varighed. Og så ligner det at det er de færreste der lytter her fra LM, som bruger soundcloud previews'ne.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er denne måneds indblik i mine gamle numre. Tallet i titlen stammer fra filnavnet på en af de videofiler jeg tog lyden fra.
Projektet tog sit udgangspunkt i at bruge og processere lyd fra videoer optaget med mit kamera. Der står ca. alt hvad jeg kan huske omkring projektet i beskrivelsen på youtube, inklusive "spoilere", så vil man overraskes, kan man lytte først, og læse bagefter. :)


Gravity Assist - Transmission0517:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Så er tiden kommet til en af mine personlige favoritter, som jeg stadig godt kan li' at høre engang imellem.
Lige til denne kan jeg ikke huske det vilde omkring skabelsen, men der står da lidt info i videobeskrivelsen.

Gravity Assist - Feathers:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det næste nummer er første og indtil videre eneste gang jeg har eksperimenteret med programmet Paulstretch. Det får nok en chance igen indenfor den overskuelige fremtid, da jeg har hørt flere få gode ting ud af det. Jeg havde lidt besvær med at få noget brugbart ud af det, men jeg synes da nummeret endte med at blive en fin lille rejse.



Gravity Assist - First Contact:


Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lyder godt hvis man laver ambient til SciFi film. :) Er Paulstretch standalone, eller plugin og kører det i Win eller Mac
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hugo skrev:Lyder godt hvis man laver ambient til SciFi film. :) Er Paulstretch standalone, eller plugin og kører det i Win eller Mac
Tak! Ja det meste af det jeg laver har nok rødder i sci-fi.
Ang. Paulstretch, der er 3 forskellige muligheder, som jeg har listet i beskrivelsen til videoen på youtube. Jeg brugte standalone programmet, men det skulle vist være mere brugervenligt at bruge det inde i Audacity.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Et par måneder efter First Contact, sidste måneds "gamle" upload, lavede jeg denne måneds nummer, Portal To Infinity. Var så heldig at finde et screenshot på min blog, der mindede mig om i det mindste ét af elementerne jeg brugte til nummeret. Benævnt "Bambus" i mit projekt, Soundiron Bamblong:

Billede


Og det er også ca. hvad jeg husker, udover den åbenlyse samplerate reducer, som vist nok er FXPansion Maul styret med den indbyggede S&H.


Gravity Assist - Portal To Infinity:


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Her er næste kapitel.
Jeg havde min gode ven Jakob på besøg denne dag i Juli 2016. Han er ligeså meget musik-producer-teknik nørd som mig. Den dag viste jeg ham hvordan jeg lavede de 1-lags jams jeg lavede på det tidspunkt.
Folk herinde, der har fulgt med i min musik siden dengang, har måske allerede hørt nummeret, da det har ligget på min Soundcloud lige siden nummeret blev lavet.
Som altid lidt mere historie m.m. i beskrivelsen på Youtube.

Gravity Assist - 20160713 Atmo Jam


Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Endnu et af mine ældre numre, som folk der har fulgt mig i flere år måske er stødt på, på min soundcloud side.
En kort jam-session en aften i Januar 2017 blev til dette nummer, som jeg egenligt stadig synes ganske godt om.

Gravity Assist - Rediscovering Sepia:


Medlemsavatar
jakobole
Forum Donator
Indlæg: 1079
Sted: København / Vanløse

Indlæg af jakobole »

Christoffer I. N. skrev:Har besluttet mig for at dele flere af mine ambient numre, i kronologisk rækkefølge.
Denne måned er det mit første ambient nummer, over 3½ år gammelt, lavet over en 4-5 dage i December 2015.
Købte en fed plugin pakke til Black Friday det år, som virkelig inspirerede mig i den her retning. Så det her er grundstenene for hvad jeg laver i dag. Som altid mere info i beskrivelsen på Youtube.


Gravity Assist - Daydream:


Lækkert!
Microsoft Certified MCSA

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Takker! :)

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

Lyder rigtig fedt. Meditativt.
Goe´ lyde i det plug in :)
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Tak :)

De sidste af de "gamle" numre bliver uploadet indenfor de næste par uger, og postet her i tråden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Næste kapitel har også været til offentlig skue på min Soundcloud, men det er vist noget tid siden jeg fjernede den. Jeg har valgt at ændre nummerets titel, da det vil være pænest overfor de personer der har inspireret mig til at lave nummeret.
Jeg lavede det en aften, efter jeg så en dokumentar om en familie, der blev dårligt behandlet af det danske system.

Gravity Assist - RS:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Lækkert og for kort. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Lækkert og for kort. :)
Tak! Det bliver der rådet bod på med næste nummer, lover jeg. :-D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Som lovet, et lidt længere nummer denne gang. :dollargrin:

Tiden er kommet til mit første lange flerlags Soundscape, som også har ligget på min soundcloud indtil nu.
31 minutters rejse med lidt højdepunkter hist og her.

Gravity Assist - Full Circle:


Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Det er alt for langt!

j/k

Det fungerer godt og man bliver glad indeni. :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

SustainerPlayer skrev:Det er alt for langt!

j/k

Det fungerer godt og man bliver glad indeni. :)
Tak! :-D

Nyt svar