Ny titel: Graceville efterbearbejdning af mix fra øvelokalet

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Re: Ny titel: Graceville efterbearbejdning af mix fra øvelokalet

Indlæg af Seskho »

Min ærlige mening er at det ikke gør den store forskel om det er kørt igennem Ozone 8 eller en 1176. For mig at høre er det optagelsen af trommerne der er skæv, enten pga. mic placering, mixing af overhead/close eller andet.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er ikke den store katastrofe, men findes der tricks til at lave det bedre, så er det jo fint.

Sangene skal som sagt bruges til promotion, så vi får nogle flere jobs. De gode trommer kan vi optage ved lejlighed, mens det nu drejer sig om at lave nogle ret ok mix & arrangementer.

Måske er løsningen i fremtiden på et tidspunkt, at få optaget trommerne et par dage i et studie. Indtil da, så har vi det vi har.

Må lige få kigget på, hvad der kan gøres for mikrofonopsætning eller andet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Ja udfordringen er ikke en indstilling eller valg af kompressor, det er mikrofonplacering. Tættere på, og så måske dæmp en væg eller to så hele lokalet ikke reflekterer. Jeg har lavet ganske fornuftige optagelser i lokaler af samme størrelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Hugo
Forum Donator
Indlæg: 1943
Sted: UdkantsDanmark

Indlæg af Hugo »

I får ramt noget -70´er vibe. Jeg der er gammel nok til at huske den (og ikke for gammel til at ha´ glemt den) kan høre at det lyder fuldstændig som da jeg stod i øvelokalet i Ryvangen i -73 til -80.
Jeg er nu osse meget glad for at lyden er blevet forbedret siden. Men sjovt så vender alt tilbage, billeder skal være S/H og musik med kunstig analog knas.
Jeg synes at især bas og trommer lyder meget analoge, og at der er en sær kompakthed over lyden, som ikke skyldes lokalet, da den sagtens kan fjernes.
Aldrig har så stor en idiot haft så lidt forstand på så mange plug-ins

https://soundcloud.com/user-469072941

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Jeg tænkte på 80erne.

Rigtigt gode numre. Der er noget arpeggio guitar, hvor jeg tænker om noget mere sjælfuldt ville passe bedre, men det er svært at vide før jeg har hørt det. Jeg tænker på ca. 3.30 min. inde i I
Want You. Bortset fra det syntes jeg din guitar ligger godt i, specielt, det nummer Jeg vil heller ikke sige at guitaren ikke ligger godt , efter 3.30 min. inde i I Want You. Jeg sidder bare med en følelse af at det måske kunne gribes anderledes an på det stykke. Men det er jo også et spørgsmål om smag og temperament .

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Jeps, det halter lidt med det stykke, så i næste omgang skal der lægges andre ideer på. Det er noget e-bow guitar, ikke så vellykket, så hovedet skal lige ligge i blød for at finde på noget helt andet.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nåh de to guitarer i tema + den 3. sådan lidt the Cure agtige. Nej, det skal der osse kigges på. Der er noget der clasher & en enkelt guitar ude af stemning. Bilder mig ind at Ozone 8 assistentens værk har gjort rodet mere transperent.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Hugo skrev:I får ramt noget -70´er vibe. Jeg der er gammel nok til at huske den (og ikke for gammel til at ha´ glemt den) kan høre at det lyder fuldstændig som da jeg stod i øvelokalet i Ryvangen i -73 til -80.
Jeg er nu osse meget glad for at lyden er blevet forbedret siden. Men sjovt så vender alt tilbage, billeder skal være S/H og musik med kunstig analog knas.
Jeg synes at især bas og trommer lyder meget analoge, og at der er en sær kompakthed over lyden, som ikke skyldes lokalet, da den sagtens kan fjernes.
Spot on

Jeg snakkede med min kæreste om at lave noget a la stumfilm kornet & S/H, hun bor et sted ud mod en gård (københavnsk forståes), hvor hun har prøvet at kaste billeder op på en stor hvid mur med projektor om aftenen. Det ser overfedt ud. Fidusen er at filme det der bliver kastet op. Tror det kan blive rigtig godt.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Madelaire
Forum Donator
Indlæg: 728
Sted: Sydfyn

Indlæg af Madelaire »

Der er virkelig grobund for noget fedt her. Introen på første nummer minder mig om pictures of you. Så starter det altså godt :)
Har mit studie inkl monitors i kasser i øjeblikket, så kan ikke give særligt konstruktive inputs på mix bortset fra det lyder som om vokalen stikker lidt ud i mixet. Muligvis pga rumklangen, muligvis pga noget clash i lav mid. Hvis det bliver mixet fornuftigt, tror jeg faktisk ikke engang øvelokale kvaliteten på indspilningerne ville gøre mig det store. Håber i kommer i mål med det! Jeg vil følge med i tråden her :)

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Ajmenaltså tak!

Har besluttet mig for at erhverve mig en ny mikrofon. Lige nu er det en kineser Studio Projects C1 & har nu pengene til en Townsends Labs Sphere, det kan give noget fleksibilitet ift. mikrofontyper.

Kan osse høre på de vokalister jeg normalt sammenligner mig med, at der skal ske noget radikalt med udtrykket.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Hvis det var mig ville jeg holde lidt igen med købet, det er mange penge, og jeg tror ikke på at du opnår det du tænker ved at købe en ny mikrofon, du har ikke ramt potentialet af sin Studio Projects C1 endnu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Nyt udstyr er altid motiverende & der er mange andre ting jeg skal bruge den til.

Hvad tænker du jeg kan gøre da ? :-)
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Det er ihvertfald helt sikkert at hvis du tager en 12.000 kr mikrofon og bruger på samme måde som en 1800 kr mikrofon for at løse en dæmpnings/vinklings/placerings-fejl så står du på præcis samme sted og har bare skudt en masse penge afsted til tæt på ingenting.

Hvis du kan få din C1'er til at lyde super godt, altså vi snakker mega lækkert, og du så derefter føler at du mangler noget, og du har prøvet at ændre lidt på parametrene, så giver det mening at kigge efter en anden mikrofon, men der tror jeg ikke at du er endnu.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det vil vise sig ihvertfald, om det er helt sikkert.

Kongen skal have nye klæder af & til.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Bare sørg for ikke at købe kejserens :-)
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Åh ja for fanden. Kejseren! Men i H. C. Andersens samtid kunne man ikke skrive Kongens nye klæder, da det så ville være majestætsfornærmelse. Siger man ikke kongens nye klæder af & til?

Med venlig hilsen
Kejseren af Amager.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Graceville skrev:Åh ja for fanden. Kejseren! Men i H. C. Andersens samtid kunne man ikke skrive Kongens nye klæder, da det så ville være majestætsfornærmelse. Siger man ikke kongens nye klæder af & til?

Med venlig hilsen
Kejseren af Amager.
Er alt det her et udtryk for at du går nøgen rundt? :-P

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Det er udtryk for, at jeg muligvis lige har spildt 11.900 på nye klæder i form af en vokalmikrofon jeg har sparet sammen til ved at vaske politibiler aaalt for længe.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Medlemsavatar
Kimex
Forum Donator
Indlæg: 1535
Sted: Aarhus

Indlæg af Kimex »

Graceville skrev:Det er udtryk for, at jeg muligvis lige har spildt 11.900 på nye klæder i form af en vokalmikrofon jeg har sparet sammen til ved at vaske politibiler aaalt for længe.
Har du købt den? Tillykke. Jeg overvejer også en opgradering, men vil først undersøge om jeg kan optimere rummet jeg spiller i.
Jeg overvejer også en kondenser mikrofon mere, magen til den jeg har, så jeg kan optage via 2 input.Den koster ca. 1500 kr.
jeg kan da ikke se at der skulle noget i vejen , at du køber den mikrofon du ønsker dig. Det kan da både inspirere dig og give dig mere glæde ved din sang.

Medlemsavatar
Graceville
Medlem
Indlæg: 2762
Sted: 2300

Indlæg af Graceville »

Man kan ikke købe sig ud af alle problemer, har jeg bemærket, men man kommer lidt af vejen.

Bestemt inspirerende. Jeg glæder mig til at afhente & pakke ud & sætte op & lære det hele at kende & få nye ting ned.
Medlemsprofil midlertidig deaktiveret af eget valg

Nyt svar