Ny sang: Max. 25 sekunder - fuld banger "Don't You Know"

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Ny sang: Max. 25 sekunder - fuld banger "Don't You Know"

Indlæg af Rolland »

Jeg løb ind i dette hér udsagn i en Facebook gruppe: "Husk at når I sidder og arbejder på jeres næste banger af et track. Lad være med at overarbejde på det. Der er intet galt i at bruge under 16 timer på et projekt. Der er ingen prestige i at have brugt 3 måneder og 100 timer på et track, hvis det er så overpyntet og til rodet, at 3 timer kunne have gjort det bedre."

Challenge accepted...! Jeg skrev en sang og lyrics, producerede den, indsang lead og kor lige efter aftensmaden. Og efter en halv time var skidtet i skabet!
Nu offentliggør jeg 25 sekunders sangen - Det er det nye :jam:
Og så er det bare et spørgsmål om tid før jeg bliver signet af alle de store labels - På én gang :party:

Roland Saint - creating grandiose pop music

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Ja - der er en kvalitet i "getting the shit done". Og den gamle med "... at man bliver ikke færdig - man stopper med at lave mere på det" kan sagtens også anvendes.

Det er i hvert fald godt, at sætte nogle rammer for, hvornår en sang/mix/master skal være færdigt.

Jeg har jo selv tidligere prøvet at lave "instagram-numre" på ca. 1 minut. Sjov øvelse.

Og unge menneskers attention-span er jo noget med 9,3 sekunder. Så 25 sekunder er jo nærmest et gedigent værk. :)

Det lyder godt. Personligt er det for kort til mig. Men jeg er jo en gammel mand.

Medlemsavatar
Rolland
Forum Donator
Indlæg: 810
Sted: Solrød Strand

Indlæg af Rolland »

Tak, SustainerPlayer...! :-)
Roland Saint - creating grandiose pop music

Nyt svar