Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Lad os se hvad i andre arbejder på PT - Screenshots og måske en lille bid af projektet

Indlæg af Jenkins »

Som overskriften siger:

Lad os se lidt af jer andres "Work in progress". Måske fortæl lidt om jeres projekt og smid en lyd snas hvis har lyst.

Det er selvfølgelig tilladt at spørger ind til hinandens projekter. Så vi måske alle kan blive klogere på hinandens workflow og teknikker.

Lægger selv ud med dette:

Tempoet er godt oppe i dette. 174 bpm. Havde egentligt tænkt jeg ville lave lidt Drum and Bass. Men som projektet vokser er jeg ikke længere sikker på det er den genre det falder i. Måske over i noget Liquid.

Lige nu er det stadig i den kreativev fase. så ikke meget mix endnu. Ideer kommer hver gang jeg åbner projektet.

Indtil videre er der vel lagt ca 20 timer.

Mine tanker omkring projektet er at ramme en positiv sommer'ish vibe.

lydprøven er fra sektionen der kan ses optaget nederst i projektet.

https://www.dropbox.com/s/m31v9hejlu3dd ... w.wav?dl=0
Vedhæftede filer
sommer projekt screendump.jpg
sommer projekt screendump.jpg (771.13 KiB) Vist 1430 gange

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Super idé Bjørn!


Her er mit bidrag til tråden, for nuværende.

Klaver-baseret nummer jeg har skrevet lidt om på min blog, som tegner super godt, men andre idéer trækker i mig, så det har trukket ud med at få lavet nummeret færdigt.

Her er intro-pad'en:
https://soundcloud.com/cp5sd/2020-01-13 ... f1/s-A5aVg

Og her er screenshot af projektet:
til lm.png
til lm.png (185.49 KiB) Vist 1386 gange

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev:Super idé Bjørn!


Her er mit bidrag til tråden, for nuværende.

Klaver-baseret nummer jeg har skrevet lidt om på min blog, som tegner super godt, men andre idéer trækker i mig, så det har trukket ud med at få lavet nummeret færdigt.

Her er intro-pad'en:
https://soundcloud.com/cp5sd/2020-01-13 ... f1/s-A5aVg

Og her er screenshot af projektet:
til lm.png

Fed ide med at indsætte tomme blokke hvor du har skrevet dine ideer ind.

Der sidder jeg stadig med blok og papir og skriver ned !

Det tror jeg også jeg vil prøve af ! :)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jenkins skrev:Fed ide med at indsætte tomme blokke hvor du har skrevet dine ideer ind.

Der sidder jeg stadig med blok og papir og skriver ned !

Det tror jeg også jeg vil prøve af ! :)
Det har jeg brugt i en god del år efterhånden. Det kan godt blive irriterende at glo på, så kan man rykke dem ud af syne, og så tænker man ikke på det længere. Der er en del flere idéer på Idé-sporet.
Derudover er jeg jo på win7 med klassisk udseende (win98/2000 lignende, så oldschool som muligt), og som man kan se har jeg sat proces-linjen til at dukke op når jeg kører musen ned i bunden, ellers er den skjult. At have uret fremme gjorde ikke noget godt for mig. Lidt OT, men nu vi alligevel var inde på arbejdsgang kunne vi ligeså godt snakke minimering af distraktion. :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Christoffer I. N. skrev: og som man kan se har jeg sat proces-linjen til at dukke op når jeg kører musen ned i bunden, ellers er den skjult. At have uret fremme gjorde ikke noget godt for mig. Lidt OT, men nu vi alligevel var inde på arbejdsgang kunne vi ligeså godt snakke minimering af distraktion. :)
Jeg gør drt samme. I Ableton trykker man F11 for fullscreen view. Mit screenshot er også taget som jeg ser det.

Samtidigt lukker jeg også for nettet så længe jeg arbejder så, der heller ikke er for mange sidespring.

Sætter gerne også et ur til at ringe hver time, hvor jeg så tager en tvungen pause til at lave noget andet, hvile ørene og få gang i kroppen. Det holder ideerne friske :)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

For at følge op på det med noter i ens projekt er der også denne mulighed i Ableton Live.

Ved egentlig ikke hvorfor jeg aldrig har brugt det i stedet. Havde faktisk glemt funktionen :)


Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg er ved at lægge sidste hånd på mix og master af 12 numre fra en live optagelse med Jump. Jeg elsker Reapers subproject funktion. Bare dobbeltklikke på et item i masterprojekt et, så åbner mix-projektet for det nummer. (Det er der sikkert også andre DAWer der kan, men jeg har først lige lært at bruge det, og jeg elsker det.)Billede

Sent from my ONEPLUS A5010 using Tapatalk
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Jeg er ved at orkestrere en film.

Sådan her ser skærmen ud det meste af min tid, hvor Logic har al MIDI og tempo information per cue og stems fra komponistens session. I Sibelius skriver jeg så partituret samtidig med, jeg monitorer stems.

Bagved kører Finder med mapper for hhv. min lokale arbejdsmappe, min assistents cloud-server og komponistens cloud-server. Jeg gad godt at have et file management system hvor jeg kunne gemme en profil pr projekt.
Vedhæftede filer
Skærmbillede 2020-02-14 10.55.27.png
Skærmbillede 2020-02-14 10.55.27.png (1.01 MiB) Vist 1330 gange
skriver noder

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

bryla skrev:Jeg er ved at orkestrere en film.

Sådan her ser skærmen ud det meste af min tid, hvor Logic har al MIDI og tempo information per cue og stems fra komponistens session. I Sibelius skriver jeg så partituret samtidig med, jeg monitorer stems.

Bagved kører Finder med mapper for hhv. min lokale arbejdsmappe, min assistents cloud-server og komponistens cloud-server. Jeg gad godt at have et file management system hvor jeg kunne gemme en profil pr projekt.
Bryla har du noget musik eller nogle filmklip med din musik man kan høre? Synes det lyder meget spændende hvad du går og laver :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Seskho skrev: Bryla har du noget musik eller nogle filmklip med din musik man kan høre? Synes det lyder meget spændende hvad du går og laver :)
https://soundcloud.com/thomasbryla
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Tak Hald :)

Jeg sidder lige og prøver at pudse op på et nummer, som jeg egentlig synes lød meget godt, men som jeg senere skiftede mening om :lol:

Der var åbenbart gået noget galt med automation og andre småfejl, som jeg sidder jeg retter nu.
Screendump.png
Screendump.png (211.62 KiB) Vist 1287 gange
Senest rettet af Seskho fre 14. feb 2020 14:13, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

Seskho skrev:Tak Hald :)

Jeg sidder lige og prøver at pudse op på et nummer, som jeg egentlig synes lød meget godt, men som jeg senere skiftede mening om :lol:

Der var åbenbart gået noget galt med automation og andre småfejl, som jeg sidder jeg retter nu.

Billede
Jeg kan ikke se billedet her :(

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Har Mallebroks andet album til mastering hos Torben Lysholm, men har brugt de sidste par år (on and off) til at lave det. Alt er tracket, produceret og mixet i Ableton Live. Track count, incl. grupper, ender i denne sang oppe på 91.
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 12.40.21.png
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 12.40.21.png (711.42 KiB) Vist 1299 gange
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jenkins skrev:Jeg kan ikke se billedet her :(
Havde lige lavet en fejl i stien. Det virker nu tror jeg :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Seskho skrev:
Bryla har du noget musik eller nogle filmklip med din musik man kan høre? Synes det lyder meget spændende hvad du går og laver :)
Tak! Som Hald linker, har jeg noget liggende på Soundcloud. Langt det meste jeg laver, er dog på andres produktioner. Er der nogle specifikke ting, du vil høre om? Det her er fx en hollandsk film, som de færreste lydmaskinister nok får set.
skriver noder

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Jeg er næsten lige begyndt på et nyt remix til den svenske producer/dj StoneBridge. Om han vælger at bruge det, - må tiden jo vise. :)

Jeg arbejder primært i tempoet mellem 122 - 129 BPM. Det her remix har jeg valgt til 126 BPM, og jeg sidder i disse timer og leger med leadsynth(s), som skal ligge i melo-stykket. Derudover mangler der masser af arbejde med vokalerne, adlibs, arrangement, automation osv.
Rosenfeldt-remix.jpg
Rosenfeldt-remix.jpg (525.87 KiB) Vist 1268 gange

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jenkins skrev:For at følge op på det med noter i ens projekt er der også denne mulighed i Ableton Live.

Ved egentlig ikke hvorfor jeg aldrig har brugt det i stedet. Havde faktisk glemt funktionen :)

Shit, mand. Det er smart!
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det er en federe tråd, end jeg havde forestillet mig! Ligesom at kigge ind i folks skabe :) (idé til næste tråd)
david mondrup skrev:Track count, incl. grupper, ender i denne sang oppe på 91.
Hvad er almindeligt for folk? Når jeg selv komponerer med samples ender jeg omkring de 50 spor og så 10 busser.

Derudover slår det mig, hvor vidt forskellige farver vi hver især sidder med!
skriver noder

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

bryla skrev:
david mondrup skrev:Track count, incl. grupper, ender i denne sang oppe på 91.
Hvad er almindeligt for folk? Når jeg selv komponerer med samples ender jeg omkring de 50 spor og så 10 busser.
91 er meget for mig. Jeg kunne også godt bringe det længere ned, hvis jeg sorterede ud i mutede comp tracks - så ville jeg muligvis også ende omkring de 50. Grundet mange trommetakes med 16 spor i hver, har flere af numrene på dette album dog været ude at runde de 200 spor undervejs i processen. Jeg er mest af alt forbløffet over at min 2015 mbp rent faktisk er i stand til at afvikle 200+ spor samtidigt.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Jenkins
Forum Donator
Indlæg: 1115
Sted: Nordfyn

Indlæg af Jenkins »

david mondrup skrev:Shit, mand. Det er smart!
Ja, det er et godt fif. Havde bare svedet det helt ud indtil snakken faldt på noter i går :)
bryla skrev:Derudover slår det mig, hvor vidt forskellige farver vi hver især sidder med!
Med hensyn til farverne arbejder jeg ikke ud fra noget bestemt system. Altså har ikke faste farver fra projekt til projekt. Er farveblind. Så udvælger bare en tilfældig farve og tildeler de forskellige grupper som man kan se i mit billede for ordens skyld :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, jeg lader også tilfældet råde, men følger så farvemønsteret når jeg tilføjer nye tracks og clips.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Mikkel Kå
Medlem
Indlæg: 504
Sted: 5700

Indlæg af Mikkel Kå »

Laver øvelokaleoptagelser, som forberedelse til demoindspilning, som leder hen mod en ny tur i studiet med rockbandet. Det er så bare to sm57 midt i øveren, så nok det mest simple indlæg i tråden her...
(Magter ikke hele den samlede/færdige optage-mixe osv processen selv denne gang...)

Det næste jeg skal lave "rigtigt" bliver mit eget - og det skal være noget helt andet end øl-rock. Jeg tænker tyggegummipop ala P3...
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 18.03.56.png
Skærmbillede 2020-02-14 kl. 18.03.56.png (630.45 KiB) Vist 1238 gange

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37671
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Intet screenshot, men sidder med 208 kanalers (jaja 104 stereo WAV så) Faustix ft. Skinz mix på Warner. Det tager vel 17-18 minutter af få mixet... halløjsuppe. Har brugt en time bare på at rydde op, navngive, farvelægge og sortere.

Medlemsavatar
Rosenfeldt
Forum Donator
Indlæg: 2933
Sted: Hørsholm

Indlæg af Rosenfeldt »

Holger skrev:Intet screenshot, men sidder med 208 kanalers (jaja 104 stereo WAV så) Faustix ft. Skinz mix på Warner. Det tager vel 17-18 minutter af få mixet... halløjsuppe. Har brugt en time bare på at rydde op, navngive, farvelægge og sortere.
Jeg tror aldrig at jeg har været over 60-70 stereospor. 104 er sindsygt mange ... [emoji16][emoji1360]

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Holger skrev:Intet screenshot, men sidder med 208 kanalers (jaja 104 stereo WAV så) Faustix ft. Skinz mix på Warner. Det tager vel 17-18 minutter af få mixet... halløjsuppe. Har brugt en time bare på at rydde op, navngive, farvelægge og sortere.
Hvor mange var der før oprydning? :-)

Nyt svar