Mallebrok: Wollekong

Del dit nye track eller website med os andre. Få ørerne i Lydmaskinen!
Forumregler
Indlejr din musik i dit indlæg fra SoundCloud, Mixcloud, Bandcamp, m.fl.

Læs mere om hvordan du indlejrer her
Nyt svar
Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Mallebrok: Wollekong

Indlæg af david mondrup »

Wollekong front cover lo-res.jpeg
Wollekong front cover lo-res.jpeg (338.85 KiB) Vist 1078 gange
Mallebrok præsenterer med stolthed, glæde og fornøjelse vores nyeste udgivelse:

W O L L E K O N G

Albummet kan findes på diverse streamingtjenester og der er også en helt håndgribelig fysisk LP på vej. Vi pippes lige ved ang. den del.
Tak til Gitte Thrane som endnu engang har skabt et Mallebroks’ mesterværk!
Tak til Mikkel Bech for fantastiske fotos!

Link til lyd findes her:

https://mallebrok.bandcamp.com/releases



https://music.apple.com/dk/album/wollek ... 78221?l=da
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
derermusikanten000
Medlem
Indlæg: 1299
Sted: copenhagen

Indlæg af derermusikanten000 »

Udmærket spillet og produceret

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Jeg kan ikke afspille. Kan muligvis være fordi jeg kører NoScript (Firefox) som blokerer javascript og eksterne henvisninger til forskellige sider.

Men når jeg tillader f.eks. Bandcamp i NoScript som "Trusted", vil den stadig ikke afspille. Der sker intet når jeg klikker på Play-knappen.

I NoScript på bandcamp.com melder den om "bcbits.com". Jeg er usikker på hvad det er, og har googlet uden ret meget info, derfor tør jeg ikke tillade bcbits.com som trusted, før jeg ved hvad det er for en side.

Kan du ikke uploade den til mere tilgængelige platforme - youtube, soundcloud?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:Kan du ikke uploade den til mere tilgængelige platforme - youtube, soundcloud?
Det er en kommerciel udgivelse, og den er tilgængelig på kommercielle platforme. Af den grund er der links til både bandcamp, Spotify og iTunes. Hvis ingen af dem gør det for dig, så kan det være, du abonnerer på en anden streaming tjeneste? Vi burde være på de fleste, her har jeg blot nævnt de to mest udbredte + den hvor vores vinyl kan bestilles. Men den kommer ikke ud på gratis tjenester.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:
mediumaevum skrev:Kan du ikke uploade den til mere tilgængelige platforme - youtube, soundcloud?
Det er en kommerciel udgivelse, og den er tilgængelig på kommercielle platforme. Af den grund er der links til både bandcamp, Spotify og iTunes. Hvis ingen af dem gør det for dig, så kan det være, du abonnerer på en anden streaming tjeneste? Vi burde være på de fleste, her har jeg blot nævnt de to mest udbredte + den hvor vores vinyl kan bestilles. Men den kommer ikke ud på gratis tjenester.
Nåeh, så er det derfor jeg ikke kan lytte til din musik.

Jeg abonnerer kun på Netflix og den obligatoriske DR Licens, som de eneste medieabonnementer.

Har ikke engang kabeltv.

Hører faktisk al musik over youtube, til nøds soundcloud.

Jeg har et meget stramt budget hvad det angår.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Man kan godt have en gratis Spotify(der er svjh reklamer en gang i mellem)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Nu også med musikvideo ...

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

Nu fik jeg lige hørt halvdelen af pladen på en løbetur igår. Jeg synes, det er en superfed ide med nordisk folkemusik blandet med electronica, og jeg er også glad for, at I tager fat i den mere folkedansede del af genren fremfor den viseagtige del, som så mange andre har leget med. Der er dog et par ting, som jeg sådan ville ønske havde været anderledes, for at det skulle falde helt i min smag. Sangerinden synger meget ty-de-ligt, og det bliver understreget af, at hun ligger så langt og klart fremme i lydbilledet. Det, blandet sammen med det historiefortællende element i teksterne, kommer i mine ører til at lyde ret meget af børnemusik og ikke så cool, som jeg kunne ønske mig. De elektroniske elementer måtte også gerne være lidt mere beskidte/distortede/björk-agtige, så der kom et større element af fare/noget på spil. Lige nu bliver det hele meget pænt, med undtagelse af et par steder. Den nordiske folkedansemusik er jo lidt fersk i det fra naturens side, så det ville være fedt med lidt modpol til det hist og her, synes jeg. Men det er jo alt sammen smag og behag. Jeg synes, det er tjekket, og I spiller godt. Og jeg er som sagt vild med genren. Tillykke med pladen.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak for lyttet. Ja, det er lidt af et dogme indenfor folkscenen, at alle ord skal være forståelige, og det kommer jo til at farve mixet ... vi får simpelthen hug af det faste publikum hvis der er ord der ikke umiddelbart går klart og tydeligt igennem.

Hvis du gerne vil have mere snavs og mindre "børnemusik", så vil jeg anbefale dig at høre albummet færdigt. Rækkefølgen er lavet sådan, at på vinylversionen er der en light side 1 og en mere dirty side 2, og det afspejler sig især i den sidste del af albummet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

Ok, så fik jeg da endelig mulighed for at høre noget af det.

Du plejer at lave god musik, David.

Men jeg må være ærlig og indrømme, at lige præcis dette nummer ikke lige var min smag. Jeg synes det er for "poppet"/moderne for traditionel folkemusik at være. Jeg savner noget mere gammelt/traditionsbunden musik, og her tænker jeg ikke på de elektroniske instrumenter, de kunne sagtens fungere.

Men det er nok bare min musiksmag.

Jeg tænker specielt på måden det synges på, for meget "staccato" og for store spring over melodien, savner nogle længere toner og gerne i "kirketonalitet" (rigtige ord?), men så bliver det jo et helt andet nummer. Synes bare ikke det fungerer at tage traditionel folkemusik og gøre det til moderne popmusik. Bare min mening.

Håber ikke jeg var for hård, ville kun bidrage med min mening/konstruktiv kritik efter evne :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Fedt! Wollekong swinger wolle-fedt :-D Skal nok lige få hørt hele albummet igennem, men det er meget lækkert udført!
skriver noder

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Lækkert!
Hvad er den der håndholdte "spilledåse" der kommer på i epilogen omkring 03:06?

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

dormin skrev:Lækkert!
Hvad er den der håndholdte "spilledåse" der kommer på i epilogen omkring 03:06?
Takker! Det er en Pocket Piano. Såmænd købt af Garcia her på forummet.

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mikkels
Medlem
Indlæg: 887
Sted: Farum

Indlæg af mikkels »

david mondrup skrev:Tak for lyttet. Ja, det er lidt af et dogme indenfor folkscenen, at alle ord skal være forståelige, og det kommer jo til at farve mixet ... vi får simpelthen hug af det faste publikum hvis der er ord der ikke umiddelbart går klart og tydeligt igennem.

Hvis du gerne vil have mere snavs og mindre "børnemusik", så vil jeg anbefale dig at høre albummet færdigt. Rækkefølgen er lavet sådan, at på vinylversionen er der en light side 1 og en mere dirty side 2, og det afspejler sig især i den sidste del af albummet.
Ha! Ja, du har ret. Det kan lære mig at høre en hel plade, før jeg udtaler mig! Resten af albummet falder væsentlig mere i min smag. Sangerinden bliver nok aldrig min kop te, men der er rigtig meget af det, jeg efterlyste på den sidste halvdel af pladen.

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

david mondrup skrev:
dormin skrev:Lækkert!
Hvad er den der håndholdte "spilledåse" der kommer på i epilogen omkring 03:06?
Takker! Det er en Pocket Piano. Såmænd købt af Garcia her på forummet.
Den er fin. - I mine ører en "sækkepibe" agtig synth lyd.
Er lyden processeret eller "ren" direkte fra enheden?
Kan se den også kan fås med midi interface... interessant...

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

dormin skrev:
david mondrup skrev:
dormin skrev:Lækkert!
Hvad er den der håndholdte "spilledåse" der kommer på i epilogen omkring 03:06?
Takker! Det er en Pocket Piano. Såmænd købt af Garcia her på forummet.
Den er fin. - I mine ører en "sækkepibe" agtig synth lyd.
Er lyden processeret eller "ren" direkte fra enheden?
Kan se den også kan fås med midi interface... interessant...
Rimelig ren - der er lidt EQ/saturation (så vidt jeg husker), og noget delay. Men den lyd du hører er ret naturtro.

Jeg opdagede så i øvrigt i går, at jeg ved videooptagelsen er kommet til at sætte den på et forkert preset. Så hvis man kender den, og undrer sig over hvordan jeg får den mørkeblå lyd til at sige sådan, så er svaret, at det gør jeg heller ikke. Der er tale om den lilla lyd ;-) (hvorved man så også får svar på spørgsmålet "er det playback?" - ja, det er det.)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
dormin
Forum Donator
Indlæg: 489
Sted: Hammel

Indlæg af dormin »

Det er jo ren Scriabin det dér farveunivers. :-)
Fin lille enhed og så på batteri.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:Jeg tænker specielt på måden det synges på, for meget "staccato" og for store spring over melodien, savner nogle længere toner og gerne i "kirketonalitet" (rigtige ord?), men så bliver det jo et helt andet nummer. Synes bare ikke det fungerer at tage traditionel folkemusik og gøre det til moderne popmusik. Bare min mening.
Det lyder som om du i virkeligheden ville ønske at det var noget andet musik. Fair nok, men der kan jeg sgu ikke rigtig hjælpe dig i denne omgang ;-)

I dette lukkede selskab kan jeg godt afsløre, at den anden musikvideo fra albummet udkommer på søndag. Det kan være det falder mere i din smag, men jeg garanterer intet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Arnold
Medlem
Indlæg: 564

Indlæg af Arnold »

Det er ikke en genre jeg normalt lytter til, men alligevel interessant at fordybe sig lidt i.
Som mangeårig gæst på Tønder Festival kunne jeg sagtens se jer performe her -
(lur mig, om I allerede har været der..).

Jeg syntes jeres forsanger er ret karismatisk, og passer fint til musikken - jeg kunne godt
forstille mig, at en livekoncert ville være en underholdende oplevelse.
Kombinationen af traditionelle instrumenter og "moderne" gear, virker meget naturligt her.
Og hvorfor skulle det ikke kunne lade sig gøre? I mine ører er der stadig en stærk folkvibe, uanset instrumenteringen.
Rytmesektionen er stærk, og virkelig lækkert blæs. Riborg og Guldborg samt Agnete og Bjergmanden rykker !

Dejligt med tekster, som ikke bare er hjerte/smerte - der er jo SÅ meget andet man kan synge om.
Virkelig flot albumcover, og jeg tænker dit profilbillede er fra samme fotosession :-)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Tak, Arnold. Yes, vi har været på Tønder. Og ja, profilbilledet er taget samtidig med billedet til coveret.

Jeg smider video nr. 2 op i tråden i aften.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
mediumaevum
Medlem
Indlæg: 3656

Indlæg af mediumaevum »

david mondrup skrev:Tak, Arnold. Yes, vi har været på Tønder. Og ja, profilbilledet er taget samtidig med billedet til coveret.

Jeg smider video nr. 2 op i tråden i aften.
Nu har jeg kun kommenteret på musikken, men coveret ser rigtig godt ud. Tænker det må være noget 3D-modellering ind over eller...?

Ser ret prof ud.

Jeg burde selv lave coverbilleder til mine musikstykker på soundcloud.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

mediumaevum skrev:Nu har jeg kun kommenteret på musikken, men coveret ser rigtig godt ud. Tænker det må være noget 3D-modellering ind over eller...?

Ser ret prof ud.

Jeg burde selv lave coverbilleder til mine musikstykker på soundcloud.
Tak. Coveret er lavet af grafikeren Gitte Thrane, baseret på billeder taget af Mikkel Bech. Begge må siges at være dybt professionelle, så grunden til at det ser prof ud er, at det er prof ;-)
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Video nr. 2. Enjoy!

David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Lyder godt - Der er mange fede elementer/lag.

Jeg tror, jeg skal teste det på ungerne i morgen - Vi starter hjemmeskoledagen med stille musik og opvågnen. Det her vil komme bag på dem.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Bandcamp aflyser deres cut her i morgen, for at støtte musikere der er ramt på indkomsten af corona. Så hvis nogle af jer skulle gå og overveje at købe albummet, enten som download eller vinyl, så gør det gerne fredag 1. maj:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Nyt svar