Lydmaskinen V2 under opbygning

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Re: Lydmaskinen V2 under opbygning

Indlæg af Christoffer I. N. »

david mondrup skrev:
david mondrup skrev:... tekst uden rammer ...
Nu kiggede jeg så lige igen, og opdagede at der jo faktisk er rammer, men kun lige præcis antydet i en grad så jeg helt overså det i første omgang. Det ser uanset hvad fedt ud.
Det havde jeg faktisk ikke været opmærksom på før, David. Jeg synes godt rammerne kunne være en del tydeligere, enten tykkere streg, mere markant farve til stregen, eller større forskel fra den hvide farve i posts og til baggrundens farve.
En tosset idé som nok ser sej ud i 2 sekunder men som ellers bare bliver et forstyrrende element: lade rammen/stregen fade ud som skygge i baggrunden.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

I stedet for afstemningen "Hvor tit besøger du lydmaskinen?" kan man jo bare trække statistikken. Evt. krydret med intelligente kommentarer såsom:

"Du besøger nu for 8. gang i dag lydmaskinen - og klokken er kun 06.42".

"Hej" X " ... igen".

"Tillykke med den længst varende session i lydmaskinens historie".

"All your sparetime are belong to Holger".

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Nu spørger jeg så igen mere eller mindre kritisk til det med skaleringen/opløsningen. Kommer hver post til at ha' den bredde som vist på screenshottet, eller justeres postens bredde til bredden på browseren og/eller skærmopløsningen?
Da hele websitet har fast bredde, så gælder dette også for forummet/indlæg, dvs. fast bredde.

Det vil ingen negativ konsekvens have for tekst, tværtimod, da læsbarheden kun forøges.
Et relateret spørgsmål:
Hvordan med max-bredde på billeder som postes af brugere?
Maxbredden vil afgøres af indlægskollonens bredde, ja.
Kommer det til at blive begrænset, strækker et for stort billede i bredden så man bliver nødt til at scrolle til side hvis det nu fylder (alt) for meget (som det er nu), eller hvordan?
Det vil blive begrænset. Herefter er der to muligheder, som ikke er besluttet endnu: automatisk nedskalering a la WordPress (hvor man så kan dobbeltklikke for fuld størrelse) eller inline scrolling. Det sidste er jeg ikke er fan af med mindre det bliver nødvendigt, da der kommer en box i boxen med egne scrollhåndtag.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:Hvordan bliver håndteringen af lange tråde? Altså det, der i det nuværende layout håndteres af at post nummer 25 i en tråd udløser en ny side?
God pointe. Jeg undersøger lige hvordan det generelt håndteres i Vanilla.
Kommentar; jeg synes karma markørerne træder for meget frem, og umiddelbart tager for meget fokus fra selve teksten. Det var i hvert fald de næsten lysende grønne pletter med tal i der først fangede min opmærksomhed, og først derefter trådens overskrift og indhold. Jeg ville nok vælge at tone dem meget blegere, eller give dem en anden farve og/eller et andet layout.
Roger. Det er en valid kritik.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:
david mondrup skrev:
david mondrup skrev:... tekst uden rammer ...
Nu kiggede jeg så lige igen, og opdagede at der jo faktisk er rammer, men kun lige præcis antydet i en grad så jeg helt overså det i første omgang. Det ser uanset hvad fedt ud.
Det havde jeg faktisk ikke været opmærksom på før, David. Jeg synes godt rammerne kunne være en del tydeligere, enten tykkere streg, mere markant farve til stregen, eller større forskel fra den hvide farve i posts og til baggrundens farve.
En tosset idé som nok ser sej ud i 2 sekunder men som ellers bare bliver et forstyrrende element: lade rammen/stregen fade ud som skygge i baggrunden.
Jeg er umiddelbart tilfreds fordi det er overlagt, men jeg har bemærket at den lave kontrast kan være på den spæde side på visse skærme. Har du f.eks. en contrast på 80% eller over på visse skærme, så ser det ikke så godt ud pga. overstyring. Det samme gælder skærmkvaliteten på mange laptops, hvor synsvinklen kan skabe meget lav kontrast.

Jeg vil ikke udelukke, at det kan gøres tydeligere på en smart måde. Den simpleste og mest effektive løsning er, at gøre hele baggrunden mørkere. Så popper de hvide/lysegrå rammer væsentligt mere frem.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev:Herefter er der to muligheder, som ikke er besluttet endnu: automatisk nedskalering a la WordPress (hvor man så kan dobbeltklikke for fuld størrelse) eller inline scrolling. Det sidste er jeg ikke er fan af med mindre det bliver nødvendigt, da der kommer en box i boxen med egne scrollhåndtag.
Må jeg ikke nok tage den beslutning? Inline scrolling er træls! så jeg vælger automatisk nedskalering. :wink:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer, jeg har rettet kontrasten med +10% så rammerne skulle træde mere ud.

David, jeg har rettet Karma status i brugerprofilbjælken, så den er mere diskret, men stadig logisk i farverne.

Lydmaskinen V2 forum (rettet)
http://www.popmusic.dk/temp/2012-11-10-forum-emne2.jpg

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Langt bedre :thumbup:

Skal karma +1-ikonet oppe i top-baren ændres så det følger den "omvendte" grafik i posts? Det ser egenligt fint ud som det er nu, men kan være det giver bedre mening at ha' det hele i samme farvemønster.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, jeg synes det skal fortsætte som det er. Det giver stadig mening når farverne er grøn/hvide.

Prøv lige at refreshe, jeg lavede lige en lille ændring til topbjælkens kontrast, så den også er mere fremme i pappet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Fint at det fader ud i toppen ved teksten

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

David jeg tror jeg har løst problemet med lange sider. Når man står på sidste side (eller hvis der kun er 1 side), så ser det ud som vist på V2, dvs. med det automatiske skrivefelt.

I en tråd med flere sider, hvor man ikke står på sidste side, så fungerer det ligesom det gamle Lydmaskinen: der er kun en post nyt svar knap, som så hopper til sidste side. Klikker man på en Citat knap sker det samme, blot er citatet allerede copy+pastet ind i skrivefeltet.

Burde være logisk for alle nuværende brugere, men med ekstra funktionalitet til eneste/sidste side i form af automatisk skrivefelt. Med denne løsning vil man aldrig komme til at svare forkert, fordi sidste indlæg altid er synligt over skrivefeltet. Dette er endda bedre end nuværende løsning, hvor seneste indlæg ligger i omvendt kronologisk rækkefølge under skrivefeltet.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Fornemme ændringer. Ser godt ud.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)


Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Den er fin. Gensidige skulderklap forstærker selvtilliden ;-) .
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Basker
Forum Donator
Indlæg: 67

Indlæg af Basker »

Jeg syntes det ser super godt ud, det nye layout, om det så er min lørdags rødvinsbranddert der gør det eller det virkelig sser godt ud må jeg hellere vente med til i morgen med at udtale mig sikker om.

Nej spg til side der ser virkelig rigtigt godt ud og jeg glæder mig til vertion 2,0 kommer på gaden og vil glæde mig til at breake mit nye logo og et par andre reklamer når 2,0 bliver til virkelighed


/Jesper

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Haha, kender godt det med lørdagsrødvinsbranderten, der lige løfter tingene et hak.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Basker skrev:... vil glæde mig til at breake mit nye logo og et par andre reklamer når 2,0 bliver til virkelighed
Nårh ja. Vi er da forøvrigt også nogle annoncører ... hvor er bannerannoncerne i det nye layout?
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Default avatar
Vagn Hollund

Indlæg af Vagn Hollund »

Det blir spaendende at se.
SustainerPlayer skrev:I stedet for afstemningen "Hvor tit besøger du lydmaskinen?" kan man jo bare trække statistikken. Evt. krydret med intelligente kommentarer såsom:

"Du besøger nu for 8. gang i dag lydmaskinen - og klokken er kun 06.42".

"Hej" X " ... igen".

"Tillykke med den længst varende session i lydmaskinens historie".

"All your sparetime are belong to Holger".
SustainerPlayer skrev:I stedet for afstemningen "Hvor tit besøger du lydmaskinen?" kan man jo bare trække statistikken. Evt. krydret med intelligente kommentarer såsom:

"Du besøger nu for 8. gang i dag lydmaskinen - og klokken er kun 06.42".

"Hej" X " ... igen".

"Tillykke med den længst varende session i lydmaskinens historie".

"All your sparetime are belong to Holger".
Jeg foretraekker "doede" interfaces
Det andet kommer let til at forstyrre unoedvendigt. Det er jo brugernes job at goere det :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:
Basker skrev:... vil glæde mig til at breake mit nye logo og et par andre reklamer når 2,0 bliver til virkelighed
Nårh ja. Vi er da forøvrigt også nogle annoncører ... hvor er bannerannoncerne i det nye layout?
Der er nogle forskellige muligheder. Jeg laver et mockup med tre muligheder på et tidspunkt.

Det er en længere historie med reklamerne fordi jeg blev tilbudt et større sekscifret beløb om året for en løbende aftale, der vil plastre websitet til i reklamer. Det har været utroligt svært at sige nej til så mange penge, men Lydmaskinen betyder mere for mig end blot penge. Jeg har drømt om det om natten og vågnede op en morgen med følelsen af at indgå en aftale med djævlen, hvilket var et vink med en vognstang fra mit underbevidste om at sige nej.

Det betyder at jeg pt. er i limbo med reklameplaceringen.

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Holger skrev: Det er en længere historie med reklamerne fordi jeg blev tilbudt et større sekscifret beløb om året for en løbende aftale, der vil plastre websitet til i reklamer. Det har været utroligt hårdt at sige nej til så mange penge, men Lydmaskinen betyder mere for mig end blot penge.
Ja der er efterhånden en del faglige kategorier hvor Lydmaskinen har den største og bedste information samlet, det er jo guf for reklamebranchen, men meget af trafikken på siden ville blive generet hvis det blev lavet om til en plakatsøjle.

Godt gået Holger :clap:
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den høje reklamemæssige værdi ligger ikke kun i et relativt stort antal besøgende og sidevisninger, men i den høje affinitet. Faktisk er Lydmaskinen det website med den højeste affinitet i hele det reklamenetværk, som tilbød mig aftalen.

Det kan man så malke eller lade være og jeg valgte det sidste, selvom jeg blev lidt uvenner med nogle personer. I stedet fortsætter jeg nok med blot 1 reklame, men hvor stor den skal være og hvor den skal placeres er ikke afgjort endnu.

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:... selvom jeg blev lidt uvenner med nogle personer.
... konen ?? :dollargrin:
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Ja, respekt for den beslutning!

Tænker på om der evt. kommer andre muligheder for at oplyse om nye produkter i version 2.0? Der er jo flere herinde som gør sig i software, samples eller andre services som kunne have interesse for brugerne på lydmaskinen.

Her mener jeg ikke et "New product alert" subforum ligesom på gearslutz, men en mulighed for at lydmaskinens brugere kan komme ud med hvad de også går og roder med kommercielt.

Personligt ville jeg godt betale et beløb for at reklamere for et produkt, men kunne samtidig godt ønske muligheden for at indlejre det i forumet så brugerne kan kommentere og diskutere. Banner reklamer er en lidt for statisk reklame lige i mit tilfælde. Det kunne evt. være en fusion med "Din musik", da der ikke er så forfærdelig meget gang i den del. Kunne hedde noget i retningen af "Din musik/Dit produkt".

Jeg har dog ikke lige en genial plan til hvordan det kan løses, men en lille ide ville være kun at tillade donatorer at reklamere på den måde.

Håber det giver mening.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Uncite skrev:Ja, respekt for den beslutning!

Tænker på om der evt. kommer andre muligheder for at oplyse om nye produkter i version 2.0? Der er jo flere herinde som gør sig i software, samples eller andre services som kunne have interesse for brugerne på lydmaskinen.
Det er ikke udelukket, men p.t. fungerer signaturen som en mini-reklame for mange. Kom gerne med flere konkrete forslag, så kigger jeg på det.

Ellers er bannerreklamen altså ikke så dyr. Selv små virksomheder kan være med på en 3 månedersplan til kun 1.560 kr. + mormor.

Nyt svar