Synes du også det her er irriterende ????????????

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Synes du også det her er irriterende ????????????

Indlæg af GeorgeHayduke »

Er dette et spørgsmål?
Ja

Er dette et spørgsmål????????
Nej, det er et udtryk for utålmodighed og irritation, og pisse irriterende at være modtager af, hvad tror du selv ??????!?!?!?!?!?!?

Er der andre end mig, der savner at ?-tegnet kun bliver brugt een gang pr. spørgsmål?
Senest rettet af GeorgeHayduke ons 3. aug 2011 21:55, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Tjo. Jeg synes dog ikke det er et problem på LM. - takket være moderators som ikke lader tingene stå til.
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Hm jeg synes det er ok lige at lave et !! eller et ?! eller et !? men så heller ikke mere end det.

Bruger da også af og til bare et enkelt tegn, men hvis jeg skal takke i et feedback ved et
køb/en handel på fx ebay, så kan jeg godt finde på at skrive "Fast shipping - great contact - thanks!!!"
.....er det så slemt?

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Det er ikke Lydmaskinen jeg kommenterer på, men en generel observation. Oplever det ofte i fx kunde-henvendelser (de fleste af dem er endda skolelærere), og bliver altid ret irriteret over det.

Der er intet i vejen med udråbstegn, når man er glad, men i denne type spørgsmål: ?????!?!?! ligger en indbygget aggression som jeg synes skal gemmes til når man vitterligt har noget at være irriteret over.
Senest rettet af GeorgeHayduke ons 3. aug 2011 17:05, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Ja det er irrieterende med alle de spørgsmålstegn !!!!!!!!!!!!!!!!
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Ja, ok, du er ikke glad, men vitterligt irriteret over de mange ????????????, så en en række !!!!!!!!! kan selvfølgelig have sin rimelighed!

Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Må man skrive ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ i stedet?¿?!!1++??
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Ja, for så ligner det dårlig kode, så man reagerer ikke mentalt på det.


Medlemsavatar
renems
Forum Donator
Indlæg: 633
Sted: Århus

Indlæg af renems »

Vend skærmen på hovedet.
Eller vend hovedet på hovedet.
Eller de første to på samme tid, og så taste option+shift+'+'

Virker også med udråbstegn... Det virker bare lidt fjollet at bruge flere fingre til at skrive et lille i
-Mommy, when i grow up, i wanna be a musician.
-Well decide. You can't do both, son.

[url=http://www.soundcloud.com/renems]Soundcloud[/url]

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Personligt synes jeg, det er meget værre med alle de stavefejl, man ser overalt. Der er godt nok mange af slagsen.

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

Ærlig talt, så forstår jeg ikke at folk har så svært ved at se forbi sådan nogle bagateller... Hvis sådanne småting går en på, så må ens hverdag da blive til et stort helvede, hvis man skal gå og irritere sig over sådan noget?

Og med en lidt anden vinkel: Hvis ikke man har andet at brokke sig over i sit liv, så skal man lade være med at brokke sig, for så har man fanme et godt liv...

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Hvis du mener stavefejl går ind under kategorien "bagateller", ja så ser vi forskelligt på det. Alle kan jo stave forkert, men i min verden sender det et forkert signal.

Prøv at lægge mærke til hvor mange, der ikke forstår forskellen på "at vende sig" eller som det oftest menes "at vænne sig". Kald det hvad du vil, men jeg irriteres, så måske har jeg bare et kedeligt liv:)
Senest rettet af gs-dk ons 3. aug 2011 23:22, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Der er rigtigt mange indlæg, der er svære at tyde, pga stave- og tastefejl+decideret sjusk, hvilket vil resultere i at OP aldrig får et svar.
:)

Medlemsavatar
GeorgeHayduke
Medlem
Indlæg: 1764

Indlæg af GeorgeHayduke »

Haha, edit på vej :D

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

renems skrev:Må man skrive ¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿¿ i stedet?¿?!!1++??
SAPPY skrev:Off Topic (sorry) hvodden hulen vender man et ? om ?

:dollargrin:

Lige dette topic vil jeg gerne på vejne af alle mods herinde love at vi ikke rører ved. :-D

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

gs-dk skrev: Prøv at lægge mærke til hvor mange, der ikke forstår forskellen på "at vende sig" eller som det oftest menes "at vænne sig". Kald det hvad du vil, men jeg irriteres
Det er muligt at der er flere der ikke forstår hvad der skal stå når der skrives, men
der er også en del der er ordblinde i forskellig grad og personligt synes jeg det
er friskt at de der har mod på det alligevel deltager i diverse debatter.....og for andre
går det jo så bare for hurtigt, kender det fra mig selv :)

men dte kan lade sig grøe at læse slev de underilgste teskter selovm ordene ikke alle er stavet korerkt :shock: :lol:

hey heyy nu kan jeg også lave et ¿ ....sejt!

Medlemsavatar
gs-dk
Forum Donator
Indlæg: 9676
Sted: Frederiksberg

Indlæg af gs-dk »

Jeg vil tvivle på, at ordblinde procenten er særlig høj her inde. Det er mere en dårlig undskyldning end en grund. Jeg mener heller ikke, at dette forum er værre end andre steder - generelt er der bare (for) mange stavefejl i dagens Danmark.

Medlemsavatar
Wega
Medlem
Indlæg: 618
Sted: Midtjylland

Indlæg af Wega »

gs-dk skrev:Jeg vil tvivle på, at ordblinde procenten er særlig høj her inde. Det er mere en dårlig undskyldning end en grund. Jeg mener heller ikke, at dette forum er værre end andre steder - generelt er der bare (for) mange stavefejl i dagens Danmark.
Det er muligt der ikke er så mange der er direkte ordblinde, men derfor er vi nok stadig en del der ikke er supergode til at stave. Og netop det eksempel du kommer med e og æ tidligere i tråden, ja der kan en stavekontrol ikke en gang hjælpe.

Men ja vi må se ret forskelligt på det, fordi at for mig er det bestemt en bagatel, hvis et tilfældigt indlæg på et internet forum indeholder en stavefejl eller to. Der skal sku godt nok lidt mere til, for at irritere mig :)

Medlemsavatar
Chuck Norris
Medlem
Indlæg: 237

Indlæg af Chuck Norris »

Næh, det er da dumt at bruge energi på at lade sig irritere af den slags....

Til gengæld er det lidt irriterende når folk ikke skriver en fyldig overskrift som afslører hvad tråden handler om :-P

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

Wega skrev:
gs-dk skrev:Jeg vil tvivle på, at ordblinde procenten er særlig høj her inde. Det er mere en dårlig undskyldning end en grund. Jeg mener heller ikke, at dette forum er værre end andre steder - generelt er der bare (for) mange stavefejl i dagens Danmark.
Det er muligt der ikke er så mange der er direkte ordblinde, men derfor er vi nok stadig en del der ikke er supergode til at stave. Og netop det eksempel du kommer med e og æ tidligere i tråden, ja der kan en stavekontrol ikke en gang hjælpe.

Men ja vi må se ret forskelligt på det, fordi at for mig er det bestemt en bagatel, hvis et tilfældigt indlæg på et internet forum indeholder en stavefejl eller to. Der skal sku godt nok lidt mere til, for at irritere mig :)
+1
Nu synes jeg selv jeg er ret god til at stave, men at diskriminere dem der ikke kan stave synes jeg er - eh well - diskrimination! :wink:
Når nogle er dårlige til at stave betyder det jo ikke at de er dummere - faktisk har de 2 ting intet med hinanden at gøre - og jeg ved der er nogle stykker herinde der ikke er særlig gode til at stave men er vildt gode til at mixe og lave sange - så... so what?

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Stavefejl kan vi ikke gøre så meget ved. Men brugen af for mange tegn er specifikt forbudt i reglerne for Lydmaskinen.

Det er røvirriterende at se på, ødelægger læsbarheden og virker amatøragtigt/teenageagtigt.
· Brug ikke udråbstegn (!), flere spørgsmålstegn i træk (??), smileys eller anden teenage-typografi i overskriften.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Jeg har også haft kollegaer der brugte usandsynligt mange udråbstegn og spørgsmplstegn, når de skulle understrege vigtigheden af deres budskab i deres mails. Resultatet var bare at folk blev så irriterede over det, at de helt automatisk bare kylede de mails i trash'en uden at læse dem ;-)

For mig er det også en absolut no-go, og har det modsatte resultat på mig, end det der er meningen. Jeg bliver automatisk irriteret og bliver negativt indstillet over for afsenderen, ligegyldigt hvor vigtigt og godt budskabet så end måtte være.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

har intet imod stavefejl, men nogengange er der så mange at man ikke forstår meningen.
Og det er der det går galt. Mange skal dælme have travlt hvis man ikke lige gider at kontrol læse et indlæg.!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mht mange ? eller !, så skaber man en stemning som bestemt ikke motiverer mig til at svare.

Nyt svar