Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Re: Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Indlæg af Hippo »

Holger skrev:
Hippo skrev:
Holger skrev:Rune, der er en klar fejl her som jeg ikke kan lure. Flere gang vil billeder ikke loades helt (samme sket i to forskellige tråde). Se f.eks. denne inline attachment:

Kan det være relateret til p.t. manglende Imagemagick på serveren?
.. det ligner mest af alt det ikke er blevet uploadet helt. Hvad er org. filesize på billedet?
De er alle uploadet fuldt. Prøv at højreklikke og åbne i separat vindue.
de er halve her hos mig - også i via. linket .. - altså file.php linket - det som boardet genererer ..

vil du ikke lige maile mig den problematiske fil?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
MrBacon
Medlem
Indlæg: 1582

Indlæg af MrBacon »

Holger skrev:
MrBacon skrev:Ahh... Så det er ikke længere begrænset til 40x40 eller hvad, det nu var før? Mægtigt.
Den har hele tiden været 150x150 px. Filstørrelsen var begrænset til 40 kb.
Jeg skulle måske have nævnt, at det var på mobilen, jeg checkede (og mente). Der er det fortsat skaleret småt ligegyldigt om opløsningen er 150x150 eller whatever. Det ser fint ud på almindelig browser (hvis man altså kan lide profilbillede i højre side :))

Nok bare en smagssag - ville bare se pænere ud, hvis billedets størrelse matchede, så det passede med den logic plade bjælke, der alligvel er.


Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Hippo skrev:
Holger skrev:
Hippo skrev:
.. det ligner mest af alt det ikke er blevet uploadet helt. Hvad er org. filesize på billedet?
De er alle uploadet fuldt. Prøv at højreklikke og åbne i separat vindue.
de er halve her hos mig - også i via. linket .. - altså file.php linket - det som boardet genererer ..

vil du ikke lige maile mig den problematiske fil?
http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=16207

Vises helt her. The plot thickens.. filen må være helt uploadet, filstørrelsen matcher også. Det må være fremvisningen, prøv at save billede til din computer.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

MrBacon skrev:Jeg skulle måske have nævnt, at det var på mobilen, jeg checkede (og mente). Der er det fortsat skaleret småt ligegyldigt om opløsningen er 150x150 eller whatever. Det ser fint ud på almindelig browser (hvis man altså kan lide profilbillede i højre side :))
Det er helt klart en væsentlig detalje! Det vil jeg godt prøve at kigge på .. i prioriteret rækkefølge! Lige nu er der andre ting som driller :doh:
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. men - den her er f.eks. amputeret: http://lydmaskinen.dk/download/file.php?id=16206 .. yes?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, hel hos mig. Den er hel hver gang jeg loader nu.

Ovenstående filer ser dog ellers ud til at vises hhv. helt eller halvt afhængig af hvor mange gange jeg gider at refreshe.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. ja ok - sådan er det også her nu. Det kunne tyde på et cache issue ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Holger skrev:Potentielt område, der skal undersøges:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?p=587176#p587176 (manglende attachment)
Jeg prøver lige at genuploade attachment i den post ...
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

OK, det løste problemet i dén ene post for mit vedkommende. Så hvis man sidder og opdager manglende attachments i egne posts kan man jo altid selv rette det, forudsat man stadig har filen.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

En lille uhensigtsmæssighed; når man redigerer sin signatur står der "Send svar" på de knap der før hed "Gem". "Gem" giver mere mening i den situation.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kommer til at savne tapatalk. Det nye design er bedre end det gamle på mobilen, men tapatalk er stadig bedst.
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Fedt layout I har fået lavet!!!
På min iPad 3 med Chrome kan jeg ikke rigtigt få den lille pil ved siden af brugernavnet ude til højre til at virke (den der før i tiden gik direkte til det nyeste indlæg i en tråd)... Måske det bare er mig?
Endnu fantastisk arbejde - noget mere overskueligt nu...

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Jeg kunne rigtig godt tænke mig tapatalk funktionen tilbage igen. Synes det er rigtig godt at ha alle fora i en app. Er der mulighed for det?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

david mondrup skrev:En lille uhensigtsmæssighed; når man redigerer sin signatur står der "Send svar" på de knap der før hed "Gem". "Gem" giver mere mening i den situation.
Ja, dette kan desværre ikke rettes, da værdien for denne knap er global. Eneste alternativ er omdøbning til "udfør".

"Udfør" i stedet for "Send svar" er så vagt, at man risikerer at trykke på en anden svar/besvar knap ved en fejl (det gjorde jeg selv under testen indtil jeg ændrede "udfør").

Bud?

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Tapatalk bliver installeret igen!

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

metrum skrev:Fedt layout I har fået lavet!!!
På min iPad 3 med Chrome kan jeg ikke rigtigt få den lille pil ved siden af brugernavnet ude til højre til at virke (den der før i tiden gik direkte til det nyeste indlæg i en tråd)... Måske det bare er mig?
Endnu fantastisk arbejde - noget mere overskueligt nu...
Tak!

Mht. pilen, så virker den her på både iPhone og iPad, men i Safari. Kan du evt. zoome ind på den før du trykker?

Medlemsavatar
the19thbear
Medlem
Indlæg: 3339
Sted: Roskilde

Indlæg af the19thbear »

Holger skrev:Tapatalk bliver installeret igen!
Fest!

Medlemsavatar
metrum
Medlem
Indlæg: 95
Sted: Viborg

Indlæg af metrum »

Holger skrev:
metrum skrev:Fedt layout I har fået lavet!!!
På min iPad 3 med Chrome kan jeg ikke rigtigt få den lille pil ved siden af brugernavnet ude til højre til at virke (den der før i tiden gik direkte til det nyeste indlæg i en tråd)... Måske det bare er mig?
Endnu fantastisk arbejde - noget mere overskueligt nu...
Tak!

Mht. pilen, så virker den her på både iPhone og iPad, men i Safari. Kan du evt. zoome ind på den før du trykker?
Jeg kan sagtens zoome ind og trykke - prøvede lige at tage en af de tråde med mange indlæg og blev vist om til sidste side, men kom ikke ned til det sidste indlæg. Blev kun på toppen af siden... Har prøvet at vende min iPad på både den ene og den anden led.
Det kan jo godt ske det bare er min gamle iPad der er problemet... :dollargrin:

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Weird. Virker her i Safari, så det må være Chrome.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:
david mondrup skrev:En lille uhensigtsmæssighed; når man redigerer sin signatur står der "Send svar" på de knap der før hed "Gem". "Gem" giver mere mening i den situation.
Ja, dette kan desværre ikke rettes, da værdien for denne knap er global. Eneste alternativ er omdøbning til "udfør".

"Udfør" i stedet for "Send svar" er så vagt, at man risikerer at trykke på en anden svar/besvar knap ved en fejl (det gjorde jeg selv under testen indtil jeg ændrede "udfør").

Bud?
Studsede også over "Send svar", heh. Jeg tror jeg vil synes "Udfør" passer bedre..

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det er taget til efterretning

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev:OK, det løste problemet i dén ene post for mit vedkommende. Så hvis man sidder og opdager manglende attachments i egne posts kan man jo altid selv rette det, forudsat man stadig har filen.
.. vent lige med at rette flere, hvis du støder på dem. Jeg får det fikset - på den *rigtige* måde - så snart jeg lige har kørt noget morgenmad ned i gabet :)
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg ved ikke om det bare er sådan den her version fungerer, men, i bunden af skærmen står der altid hvem der er online og hvem der læser i det specifikke forum.
Ved første visning af en side, inkl. forsiden, tager den ikke ens egen bruger med i oversigten. Alle kan teste dette ved at gå i bunden af en tilældig forum side, eller forsiden, og se at ens eget brugernavn ikke står listet, opdatere siden og se at det nu er listet.

EDIT:
OK, det lader til at den husker eksempelvis forsiden, og denne tråd. Det syner sådan lidt tilfældigt om den husker det eller ej.

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Jeg ved ikke om det bare er sådan den her version fungerer, men, i bunden af skærmen står der altid hvem der er online og hvem der læser i det specifikke forum.
Ved første visning af en side, inkl. forsiden, tager den ikke ens egen bruger med i oversigten. Alle kan teste dette ved at gå i bunden af en tilældig forum side, eller forsiden, og se at ens eget brugernavn ikke står listet, opdatere siden og se at det nu er listet.

EDIT:
OK, det lader til at den husker eksempelvis forsiden, og denne tråd. Det syner sådan lidt tilfældigt om den husker det eller ej.
.. dette er nok desværre ude over hvad vi kan påvirke, uden at rette i selve phpbb koden. Lad os krydse fingre for det bliver rettet i en opdatering af phpbb ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Nyt svar