Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Re: Evt. fejl/mangler ved forum v. 1.5

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:
Christoffer I. N. skrev:Jeg ved ikke om det bare er sådan den her version fungerer, men, i bunden af skærmen står der altid hvem der er online og hvem der læser i det specifikke forum.
Ved første visning af en side, inkl. forsiden, tager den ikke ens egen bruger med i oversigten. Alle kan teste dette ved at gå i bunden af en tilældig forum side, eller forsiden, og se at ens eget brugernavn ikke står listet, opdatere siden og se at det nu er listet.

EDIT:
OK, det lader til at den husker eksempelvis forsiden, og denne tråd. Det syner sådan lidt tilfældigt om den husker det eller ej.
.. dette er nok desværre ude over hvad vi kan påvirke, uden at rette i selve phpbb koden. Lad os krydse fingre for det bliver rettet i en opdatering af phpbb ..
Det er jo heller ikke verdens undergang, man ved vel godt selv om man er logget ind eller ej.. Autologin har ihvertfald ikke svigtet mig indtil videre. :)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Stærkt gået Hippo.
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. så skulle alle attachments være på plads igen! Den gamle FTP server viste kun de første 10000 filer i attachment mappen - hvilket medførte at jeg ikke fik det hele med .. men det skulle være fikset nu. Skriv hvis der er yderligere problemer ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

.. kan vi ikke så vidt muligt holde den her tråd til at omhandle deciderede fejl og problemer - og så flytte forslag / feature requests / debat om funktionalitet til en anden (ny) tråd? Ellers har jeg ikke en chance for at holde overblikket over hvad der *skal* fikses og hvad der måske kunne være fedt :)

Christoffer - er de noget du (som moderator) kan orkestrere?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:.. kan vi ikke så vidt muligt holde den her tråd til at omhandle deciderede fejl og problemer - og så flytte forslag / feature requests / debat om funktionalitet til en anden (ny) tråd? Ellers har jeg ikke en chance for at holde overblikket over hvad der *skal* fikses og hvad der måske kunne være fedt :)

Christoffer - er de noget du (som moderator) kan orkestrere?
Jo, jeg skal nok moderere mig endnu mere omkring hvad der kommer i de forskellige tråde. Nogle gange stikker det bare lidt af mht. hvor meget der er at skrive om emnet.. :)

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Der lader til at være nogle grafik overlap problemer. Her er f.eks. (den i øvrigt fantastisk nyttige og ultraseje) dropdown menuen fra klokkeikonet der går om bag avataren:
Skærmbillede 2016-01-31 kl. 14.15.43.png
Skærmbillede 2016-01-31 kl. 14.15.43.png (146.12 KiB) Vist 1809 gange
Christoffer gør opmærksom på et lignende issue her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev:Der lader til at være nogle grafik overlap problemer. Her er f.eks. (den i øvrigt fantastisk nyttige og ultraseje) dropdown menuen fra klokkeikonet der går om bag avataren

Christoffer gør opmærksom på et lignende issue her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926
.. hvilken browser?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Her er det Safari på OSX, alt i nyeste version.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det sker kun hvis man er scrollet helt op. Hvis man scroller ned og aktiverer funktionerne fra statusbaren (som bliver liggende), så sker problemet ikke.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Det sker kun hvis man er scrollet helt op. Hvis man scroller ned og aktiverer funktionerne fra statusbaren (som bliver liggende), så sker problemet ikke.
Hey korrekt. Og jeg havde også lige fået lavet endnu et screenshot meget lignende Davids.
Men det ændrer desværre ikke på det med skruenøglen der bliver dækket for ved youtube embeds, da skruenøglen og den linje af gode grunde ikke følger med når man scroller ned.

Browser Internet Explorer 11

Medlemsavatar
Fabian
Forum Donator
Indlæg: 1011
Sted: Redhotplanet.dk

Indlæg af Fabian »

Christoffer I. N. skrev:
Holger skrev:
david mondrup skrev:En lille uhensigtsmæssighed; når man redigerer sin signatur står der "Send svar" på de knap der før hed "Gem". "Gem" giver mere mening i den situation.
Ja, dette kan desværre ikke rettes, da værdien for denne knap er global. Eneste alternativ er omdøbning til "udfør".

"Udfør" i stedet for "Send svar" er så vagt, at man risikerer at trykke på en anden svar/besvar knap ved en fejl (det gjorde jeg selv under testen indtil jeg ændrede "udfør").

Bud?
Studsede også over "Send svar", heh. Jeg tror jeg vil synes "Udfør" passer bedre..
Bekræft eller Accepter ?
Kan ikke se Fortryd el. Cancel, men det var der måske heller ikke før.
"Here’s to the crazy ones. The misfits. The rebels. The ones who see things different"

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Bekræft siger ikke noget om hvad man gør. Send svar fortæller tydeligt at du sender et svar (som er den primære funktion for knappen).

Udfør lider lidt af det samme problem, men ikke i så høj grad.

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Jeg mangler "Nye indlæg" knap, uden at være logget ind

Medlemsavatar
lakris
Forum Donator
Indlæg: 3437
Sted: CPH, Denmark

Indlæg af lakris »

Hedder det ikke "Post Svar"? :-)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nej, se længere oppe.

"Send svar" er som nævnt en global knap, der i virkeligheden hedder "Submit".

"Nyt svar" (oprindeligt Post Reply) er en anden funktion, der åbner en ny side (som på det gamle Lydmaskinen) hvori man kan skrive.

Så der er ingen vej udenom enten at fortsat benytte "Send svar" eller ændre navnet til noget mere generisk a la "Udfør" fordi den samme knap bruges til alle godkendelsesfunktioner på Lydmaskinen.

Medlemsavatar
Smittefar
Forum Donator
Indlæg: 5191
Sted: Søborg

Indlæg af Smittefar »

Jeg kan ikke finde "Marker fora læst", og jeg savner "active topics" Ulæste indlæg og Nye indlæg gør det ikke helt for mig
Find mig på: Youtube | Facebook | Hjemmeside - eller i mit band Jump

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

david mondrup skrev:Der lader til at være nogle grafik overlap problemer. Her er f.eks. (den i øvrigt fantastisk nyttige og ultraseje) dropdown menuen fra klokkeikonet der går om bag avataren:

Christoffer gør opmærksom på et lignende issue her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926
David - check lige om det er bedre med drop-down menu'en ..

Christoffers issue er et andet ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Ja, det ser ud til at være fixet.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:
david mondrup skrev:Der lader til at være nogle grafik overlap problemer. Her er f.eks. (den i øvrigt fantastisk nyttige og ultraseje) dropdown menuen fra klokkeikonet der går om bag avataren:

Christoffer gør opmærksom på et lignende issue her: http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926
David - check lige om det er bedre med drop-down menu'en ..
david mondrup skrev:Ja, det ser ud til at være fixet.
Yes :thumbup:

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev: Yes :thumbup:
Christoffer - har du stadigvæk youtube fejlen?`Og i så fald kan du linke mig en post? Og er det kun med moderator-controls eller hur?
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Hippo skrev:Christoffer - har du stadigvæk youtube fejlen?`Og i så fald kan du linke mig en post? Og er det kun med moderator-controls eller hur?
Nu ved jeg jo ikke hvor mange muligheder der listes for almindelige brugere ved skruenøglen. Men ja, hos mig ser det stadig ud som vedhæftningen i denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926

Og så selvfølgelig med youtube vinduet der fylder fuld bredde af posten

Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

Christoffer I. N. skrev:Nu ved jeg jo ikke hvor mange muligheder der listes for almindelige brugere ved skruenøglen. Men ja, hos mig ser det stadig ud som vedhæftningen i denne tråd:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68926

Og så selvfølgelig med youtube vinduet der fylder fuld bredde af posten
.. og hvilken tråd kommer dit screenshot oprindeligt fra? :)

Størrelsen på videoen skal du snakke med høvdingen om! Han er blind som en mulvarp, så jeg vurderer det er op ad bakke ..
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp


Medlemsavatar
Hippo
Synth-hvisker
Indlæg: 1553
Sted: FishCorp

Indlæg af Hippo »

sådan ser det ud her .. ? Hvilken browser bruger du?
youtube issue.png
youtube issue.png (1.36 MiB) Vist 1162 gange
Rune Borup :: Producer / Sangskriver / Synth-hvisker @ FishCorp

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Jeg bruger IE 11
tester lige i chrome. Har startet denne tråd for at teste soundcloud embed også:
http://lydmaskinen.dk/viewtopic.php?f=8&t=68933

Hvor fejlen stadig opstår med youtube embed i toppen af posten

Nyt svar