Bruger artikler/anmeldelser

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar
Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Bruger artikler/anmeldelser

Indlæg af Mike-air »

Fik lige en ide:

Hvad med, at lave et subforum i FAQ'en kaldet; brugernes Anmeldelser, eller brugernes artikler* - og så lade lydmaskinens brugere kreere indhold i form af artikler om og anmeldelser af lydgrej, i en redigeret form: altså gennemlæst af en 'redaktør' (evt. i form af en moderator hvis der er tid til den slags) så standarden er høj, og måske endda kan tiltrække flere læsere udefra?

Alle kan jo lave deres egen blog- men idéen har var lidt en 'fælles front' hvor flere uafhængige skribenter kunne få lov at kreere noget indhold under brandet "lydmaskinen".

*det er givetvist langfra de bedste bud på et navn.. Men nu er der jo heldigvis så mange kreative mennesker her inde.

Lavpraktisk vil det kræve et ekstra subforum, og en eller flere redaktører.... Samt nogle brugere der har en passion de gerne vil dele.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fin idé. som jeg lidt har været inde på i forb. m. Lydmaskinen V2 (denne version kalder vi 1.5.) ;-) Det skulle køre via en integreret WordPress del og ville også være delvist redigeret af f.eks. undertegnede inden publicering.

Uden resten af V2 konceptet tror jeg det falder lidt (eller meget) til jorden.

Folk er stadig velkomne til at poste anmeldelser og artikler i de eksisterende subfora, men jeg tror ikke på at et dedikeret subfora til formålet vil gøre nogen som helst forskel. Det vil blot blive et mærkeligt tomt og sporadisk opdateret subforum hvor trådene udvikler sig præcis som de plejer at gøre og derfor ikke differentierer sig.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.  
Lydmaskinist
Indlæg: 35559
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger, i din oprindelige idé, ville det så også være muligt at stille spørgsmål?
Det kunne også gøres ligesom FAQ sektionen, så det ikke var muligt at stille spørgsmål. Men det ville selvfølgelig være rart at kunne stille opfølgende spørgsmål, men hvad så når der er gået et års tid eller mere?

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Holger skrev:Folk er stadig velkomne til at poste anmeldelser og artikler i de eksisterende subfora, men jeg tror ikke på at et dedikeret subfora til formålet vil gøre nogen som helst forskel.
Nå, jamen det er jeg da egentlig bare glad for at høre i så fald. Jeg tvivlede lidt på om det ville være "okay" at gøre noget i den stil.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Christoffer I. N. skrev:Holger, i din oprindelige idé, ville det så også være muligt at stille spørgsmål?
Det kunne også gøres ligesom FAQ sektionen, så det ikke var muligt at stille spørgsmål. Men det ville selvfølgelig være rart at kunne stille opfølgende spørgsmål, men hvad så når der er gået et års tid eller mere?
Uden spørgsmål ville lidt af ideen gå af et forum kontra et trykt blad f.eks.

Og med spørgsmålene, så er vi tilbage i en stil der minder om det regulære forum - og hvad er pointen så med at forsøge et andet format? Jeg har derfor lidt svært ved at se fordelene ved konceptet.

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

Personligt tænkte jeg at der var meget at hente på en decideret "redaktør" funktion som validerede indlæg inden de blev offentliggjort, for simpelthen at kvalitetssikre dem.

Men jeg er med på det pludseligt går hen og bliver lidt same-same, og så samtidigt kommer til at skabe rod i FAQ'en.

Nyt svar