Rygter om Logic næste update

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Rygter om Logic næste update

Indlæg af Holger »

Logic 8.1 kommer meget snart. Ren bugfix?

Logic 8.2 kommer sammen med Snow Leopard.

Jeg citerer fra en post på Logic Pro Help:
These are only a few new features, you will see a lot more when it comes.

1. EXS sampler with a new name. 128 voices, built in filters, effects.
2. New advanced EXS Sampler Instrument editor (more like Redmatica)
3. Elastic audio + more advanced audio manipulations (similar to Melodyne's DNA).
4. Cross fades for Apple loops.
5. New drum machine (iDrum/Battery type).
6. Redesigned Bass Amp and Guitar Amp Pro with guitar pedals (think Amplitube).
7. New Valve/tape saturation plugin.
8. Notes display in the Arrange (instead of lines), like in Logic 7.
9. Dock auto hide option.
10. Auto backup off option.
Sampleren lyder interessant og Elastic Audio. Og Tape Sat plug-in kunne også være sjov.

Primært er jeg dog stadig bare interesseret i at de får fixet de små bugs der er, uanset hvor små de er.

Hvis nu 8.2 kommer med Snow Leopard (som er Intel only), betyder det så også at Apple dropper PPC supporten i forb. m. Logic 8.2? Dvs. man skal se at komme af med sin G5 maskine snart måske.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Holger skrev:Primært er jeg dog stadig bare interesseret i at de får fixet de små bugs der er, uanset hvor små de er.
100% enig!!

Alt det nye lyder lækkert men klinger hult hos mig. Det er så evigt ligegyldigt hvis de bugs der er består eller "erstattes" af andre i en ny version...
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

3. Elastic audio + more advanced audio manipulations (similar to Melodyne's DNA).

Det lyder ihvertfald interessant...

Medlemsavatar
bogh
Forum Donator
Indlæg: 674
Sted: Where the sun don't shine

Indlæg af bogh »

Jeg holder mig nok til min G5... den skal sgu holde nogle år endnu.
Bug fixes vil være dejligt - opgraderingen må jeg så åbenbart undvære.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Det lyder som nogle dejlige opgraderinger, og det er fedt at de kigger til andre produkter. Personligt synes jeg også de må kigge til hvordan Digital Performer arbejder med audio/midi og video.

Kom nu Logic 64-bit!!!!
skriver noder

Medlemsavatar
Gracehoper
Medlem
Indlæg: 449
Sted: Kbh. K

Indlæg af Gracehoper »

Uh, der er en del features dér, som ser ret interessante ud. Selvom jeg er enig mht. bugs osv.

Har vi en tråd hvor vi klager over Logic bugs?
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bogh skrev:Jeg holder mig nok til min G5... den skal sgu holde nogle år endnu.
Bug fixes vil være dejligt - opgraderingen må jeg så åbenbart undvære.
Well, det ser ud til at du får en update til G5, dvs. 8.1 måske også 8.1.x hvis de er flinke.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gracehoper skrev:Uh, der er en del features dér, som ser ret interessante ud. Selvom jeg er enig mht. bugs osv.

Har vi en tråd hvor vi klager over Logic bugs?
Ja, det tror jeg nok. Brug search.

Tror ikke der er så mange rigtig store bugs i Logic, mest mindre interface bugs?

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Jeg synes det hele lyder super fedt. :-D
Det er en fed feature at Apple laver fede features, men det er også en fed feature at de får programmet til at virke :-)
Vildt nok hvis de også præsenterer noget med DNA-agtig editering. Så er der hele to på markedet, der virkeligt skal overbevise os om at det rent faktisk virker, og ikke lyder af skidt.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Nu er det jo kun rygter. Jeg ved ikke helt hvad man skal tro på, men vi får vel se..

Medlemsavatar
Gracehoper
Medlem
Indlæg: 449
Sted: Kbh. K

Indlæg af Gracehoper »

Holger skrev: Tror ikke der er så mange rigtig store bugs i Logic, mest mindre interface bugs?
Bestemt. Jeg søgte også mere en tråd hvor jeg i al stilfærdighed kunne finde ud af om der var en vej rundt om de småting jeg er stødt på (f.eks. at volumen på et spor ikke resetter når jeg ved et uheld er kommet til at trykke på automation-stregen og derefter trykker undo).

Men hvis blot halvdelen (den rigtige halvdel...) er med i 8.2 synes jeg det er en ret god update.
Hvis salgstal var kvalitet, ville McDonalds være verdens bedste restaurant og Noma en punchline.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Gracehoper skrev: Tror ikke der er så mange rigtig store bugs i Logic, mest mindre interface bugs?
Bestemt. Jeg søgte også mere en tråd hvor jeg i al stilfærdighed kunne finde ud af om der var en vej rundt om de småting jeg er stødt på (f.eks. at volumen på et spor ikke resetter når jeg ved et uheld er kommet til at trykke på automation-stregen og derefter trykker undo).[/quote]
Grafisk bug kun ik? Lyden spiller korrekt?

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

Holger skrev:Logic 8.1 kommer meget snart. Ren bugfix?

Logic 8.2 kommer sammen med Snow Leopard.

Jeg citerer fra en post på Logic Pro Help:
These are only a few new features, you will see a lot more when it comes.

1. EXS sampler with a new name. 128 voices, built in filters, effects.
2. New advanced EXS Sampler Instrument editor (more like Redmatica)
3. Elastic audio + more advanced audio manipulations (similar to Melodyne's DNA).
4. Cross fades for Apple loops.
5. New drum machine (iDrum/Battery type).
6. Redesigned Bass Amp and Guitar Amp Pro with guitar pedals (think Amplitube).
7. New Valve/tape saturation plugin.
8. Notes display in the Arrange (instead of lines), like in Logic 7.
9. Dock auto hide option.
10. Auto backup off option.
Sampleren lyder interessant og Elastic Audio. Og Tape Sat plug-in kunne også være sjov.

Primært er jeg dog stadig bare interesseret i at de får fixet de små bugs der er, uanset hvor små de er.

Hvis nu 8.2 kommer med Snow Leopard (som er Intel only), betyder det så også at Apple dropper PPC supporten i forb. m. Logic 8.2? Dvs. man skal se at komme af med sin G5 maskine snart måske.
Ja jeg ønsker mig jo helst beat detective. Ud fra hvad jeg har hørt kan elastic audio ikke helt gøre det ordentligt.
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Havde det nu været en ProTools tråd det her, så skulle vi trækkes igennem en ørkenvandring af latterliggørelse af at "har de taget 1 ÅR om at fixe nogle bugs" og "wow, begynder det at kunne det den lille version af Cubase har kunnet i 4 år" osv :dollargrin:

Medlemsavatar
Kim Olesen
Medlem
Indlæg: 1765
Sted: Odense

Indlæg af Kim Olesen »

klp29 skrev:Havde det nu været en ProTools tråd det her, så skulle vi trækkes igennem en ørkenvandring af latterliggørelse af at "har de taget 1 ÅR om at fixe nogle bugs" og "wow, begynder det at kunne det den lille version af Cubase har kunnet i 4 år" osv :dollargrin:
Skal vi så tage PDC der virker ordentligt diskussionen op også?
and in the end the love you take, is equal to the love you make.
http://www.myspace.com/kimolesen

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Kim Olesen skrev:
klp29 skrev:Havde det nu været en ProTools tråd det her, så skulle vi trækkes igennem en ørkenvandring af latterliggørelse af at "har de taget 1 ÅR om at fixe nogle bugs" og "wow, begynder det at kunne det den lille version af Cubase har kunnet i 4 år" osv :dollargrin:
Skal vi så tage PDC der virker ordentligt diskussionen op også?
Klukker :wink:

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

klp29 skrev:Havde det nu været en ProTools tråd det her, så skulle vi trækkes igennem en ørkenvandring af latterliggørelse af at "har de taget 1 ÅR om at fixe nogle bugs" og "wow, begynder det at kunne det den lille version af Cubase har kunnet i 4 år" osv :dollargrin:
Jeg forstår ikke helt hvor du vil hen med den kommentar.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Ret mig hvis jeg tager fejl, Kenneth, men jeg tror det der menes er at Kenneth er sikker på at hvis det var ProTools der var så sen på den med en update (som da updaten til Leopard lod vente på sig i æoner) så ville vi være over DigiDesign som høge (som vi også var dengang) og ikke være så diplomatiske og "Nå, nu må vi se."-agtige når det nu er (vores dejlige) Logic det drejer sig om.

Er det ikke rigtigt, Kenneth?

Men der har vi jo været længe, så det misforstår du lidt. :)

Jeg kan for mit vedkommende sige at jeg også helt officielt her på forummet har brokket mig i grove vendinger, har jævnligt sendt mails til Apple, "kastet op" ude på Logic Pro forummet osv. osv. så der er bestemt ikke tale om at vi er mere tilgivende eller tålmodige.

Kommentarerne hér går mere på at dette er "rygter" og så lader vi lige både knive og flag ligge indtil vi ved mere.

Der bliver ikke taget med fløjlshandsker på Apple fra vores side. Det var bare for ikke at forplumre tråden med brok. Og også derfor at jeg holdt mig til bare at konstatere at...
Luny Tune skrev:Alt det nye lyder lækkert men klinger hult hos mig.
Underforstået alt det vi allerede har brokket os over tidligere. Vi er ligeglade med alt det fancy-lækre hvis ikke de får styr på de problemer der er.

Derfor også Kim Olesens kommentar vedr. PDC. Der har vi været, så vi behøver ikke diskutere det igen igen.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Luny Tune skrev: Er det ikke rigtigt, Kenneth?
Jeps 8-)

Medlemsavatar
AnotherDan
Forum Donator
Indlæg: 2687
Sted: Søborg

Indlæg af AnotherDan »

Når ejg til dagligt arbejder med software udvikling er jeg faktisk lidt imponeret over hvor "få" bugs jeg lægger mærke til i logic... Nu ved jeg jo heller ikke hvor stor deres logic team er...
A fancy tagline goes here...

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Som Apple Certified er det ikke god stil at svine Apple eller nogen anden til.

Jeg er rimelig godt tilfreds med det lille antal bugs i Logic. De få der er har jeg workarounds til og de er stort set allesammen interface bugs, altså ikke lydmæssige.

Der har været LANGT mellem updates til Logic. Det er vist ikke nogen hemmelighed.

Default avatar
AshenMusic
Medlem
Indlæg: 606
Sted: København S

Indlæg af AshenMusic »

Holger skrev:
Gracehoper skrev: Tror ikke der er så mange rigtig store bugs i Logic, mest mindre interface bugs?
Bestemt. Jeg søgte også mere en tråd hvor jeg i al stilfærdighed kunne finde ud af om der var en vej rundt om de småting jeg er stødt på (f.eks. at volumen på et spor ikke resetter når jeg ved et uheld er kommet til at trykke på automation-stregen og derefter trykker undo).
Grafisk bug kun ik? Lyden spiller korrekt?[/quote]


Nej, hvis man ved et uheld kommer til at trykke forkert i automation, og trykker undo, så er det ofte at den ikke resetter "stregen", men blot fjener ens punkt og lader stregen være det nye sted, den nu måtte være havnet. Hvis det giver mening.

Og det er træls.

Medlemsavatar
torsten
Medlem
Indlæg: 362
Sted: københavn

Indlæg af torsten »

Holger skrev:
Gracehoper skrev: Tror ikke der er så mange rigtig store bugs i Logic, mest mindre interface bugs?
Bestemt. Jeg søgte også mere en tråd hvor jeg i al stilfærdighed kunne finde ud af om der var en vej rundt om de småting jeg er stødt på (f.eks. at volumen på et spor ikke resetter når jeg ved et uheld er kommet til at trykke på automation-stregen og derefter trykker undo).
Grafisk bug kun ik? Lyden spiller korrekt?[/quote]

ja det er så irriterende... det er faktisk et kæmpe problem.

Medlemsavatar
Morten Pilegaard
Medlem
Indlæg: 276
Sted: København

Indlæg af Morten Pilegaard »

Holger skrev:Som Apple Certified er det ikke god stil at svine Apple eller nogen anden til.

Jeg er rimelig godt tilfreds med det lille antal bugs i Logic. De få der er har jeg workarounds til og de er stort set allesammen interface bugs, altså ikke lydmæssige.

Der har været LANGT mellem updates til Logic. Det er vist ikke nogen hemmelighed.
Du må da vel sige lige hvad du vil, Certified eller ej! Særligt når det drejer sig om bugs og fejl i programmer man har betalt for!

(Jeg tror vi begge ved hvad du mente, mit retfærdigheds-gen reagerede blot på den sætning!)

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

torsten skrev:
ja det er så irriterende... det er faktisk et kæmpe problem.
Brug refresh knappen?

Nyt svar