Øvecontainer

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Øvecontainer

Indlæg af Sangerinden »

Min kollega og jeg skal bruge et lokale til at lave musik i med klubbens unge.
Problemet er blot, at der ikke er plads i selve klubben.
Derfor vil vi anskaffe en musikcontainer på ca. 25 m2.
Er der nogen af jer der har erfaringer med disse?, og evt. ved hvor man kan skaffe sådan et øverum, til en fornuftig pris.
Vi har hentet noget materiale hjem fra Music Flexbox som ser rigtig spændende ud. 327.000,- koster den.
Det må da kunne gøres billigere????

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Jeg har selv været i gang med at undersøge det for nogle år siden, og jeg mener at vi fandt en overkommelig lejepris gennem DMF. Hvis du eller Torben er medlem, var det nok værd at undersøge.
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Det er ikke noget Torben skal indover, og vi vil helst undgå at leje containerne. (Men tak for forslaget, David)
Det er til min arbejdsplads, og til en stor gruppe musikglade unger, som min kollega og jeg vil give nogle gode rammer at dyrke deres interesse i. 8-)

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Er det ikke noget med at Turborg eller Carlsberg sponsoere sådanne containere?? Jeg synes da hvertfald jeg har set en container med øl reklame på, på den lokale musikskole :)
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

DIY

Her er lidt forslag, han har lavet nogle container studier.
http://www.johnlsayers.com/Studio/Pages/Ema.htm

check lige de updates i menuen på den her.
http://www.johnlsayers.com/Studio/Mainpage/MP-Mark.htm

hvis i har mod på det, og har containeren, er det jo bare at maile til ham hvis i skal ha' et forslag.
http://www.johnlsayers.com/Studio/index.htm
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bluesfendermanblues
Forum Donator
Indlæg: 275

Indlæg af bluesfendermanblues »

Sangerinden skrev:Min kollega og jeg skal bruge et lokale til at lave musik i med klubbens unge.
Problemet er blot, at der ikke er plads i selve klubben.
Derfor vil vi anskaffe en musikcontainer på ca. 25 m2.
Er der nogen af jer der har erfaringer med disse?, og evt. ved hvor man kan skaffe sådan et øverum, til en fornuftig pris.
Vi har hentet noget materiale hjem fra Music Flexbox som ser rigtig spændende ud. 327.000,- koster den.
Det må da kunne gøres billigere????
Kære Sangerinde,
Jeg har i mange år øvet i såkaldt øvecontainer ved et kurlturhus i københavn. Øvelokalet er lavet af to stk containere som er 'slået sammen' til eet stort kvardratisk rum, hvori der er lagt parketgulv og gipsplader på væggene. Kan umuligt forestille mig at løber op i det niveau du nævner fra Music Flexbox. Gad vide om du kan få mere info ved at kontakte kulturhuset indre by http://www.kulturhus.kk.dk/indre-by/ove ... /oveboks-1 på telefon 82562940 ?? Ellers må det være kultur og teknikforvaltningen hos københavns kommune.

Du kan også gå til 'kilden'. Maersk fik i mange år lavet deres containere på (Maersk's) Lindø værftet. Måske du skulle tage kontakt til Maersk. Det kan været de vil synes at det er spændende at sponsorere eller at hjælpe jer til nogle gamle containere, som ungerne kunne sætte i stand.

Alternativt kunne du tage fat i transportvirksomheden DSV, som måske har nogle containerre der skal skiftes ud og kan sættes af i Nordsjælland.

Bare lidt ideer

PS: Jeg klikkede lige på noget af din musik på http://cdbaby.com/cd/leneriebau - 'up up up he goes' er virkelig en øørehønger, som jeg lige hentede på iTunes. Fed stemme, fed sang og lækker lyd - er det samplede trommer eller live? Minder mig lidt om sound på Rip Rowans Pleasure plader. Lækkert.

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

jeg ved at 1 brugt container koster lige omkring de 10.000 kroner.
Hvis i skal købe containere, så PM mig lige inden i gør.
Kan være at jeg kan skaffe dem lidt billigere, måske.
det er ihvertfaldet et forsøg værd.

Er der nogen af jer herinde, som ved hvad det koster at LEJE en enkelt container med indretning hos Music Flexbox?
Synes ikk jeg kan finde en prisliste....

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Tusind tak for de konstruktive forslag. Min kollega og jeg har faktisk fået loving på en brugt musik container fra en nærliggende fritidsklub. Den har stået ubrugt hen i godt et år og skal bare flyttes.
Så vi arbejder i øjeblikket på at undersøge priser hos entreprenør.
Der skal planes, lægges solidt fundament, flyttes container, fixes lidt fugt issues og lægges strøm ind fra klubben. Vi har været så heldige at få 225.000,- af chefen til at gøre det hele for. men så skal der også være lagt penge til side til at fylde containeren med instrumenter og andet udstyr.
Hvis noget går galt er det rart at have nogle alternative ideer, så mange tak.

Og tak for de søde ord om min musik. Trommerne til Up Up Up He Goes er programmeret af Torben.
men han sætter en ære i at få dem til at lyde organiske og ægte. :dollargrin:

Mange hilsener
Lene

Medlemsavatar
bluesfendermanblues
Forum Donator
Indlæg: 275

Indlæg af bluesfendermanblues »

Sangerinden skrev:Tusind tak for de konstruktive forslag. Min kollega og jeg har faktisk fået loving på en brugt musik container fra en nærliggende fritidsklub. Den har stået ubrugt hen i godt et år og skal bare flyttes.
Så vi arbejder i øjeblikket på at undersøge priser hos entreprenør.
Der skal planes, lægges solidt fundament, flyttes container, fixes lidt fugt issues og lægges strøm ind fra klubben. Vi har været så heldige at få 225.000,- af chefen til at gøre det hele for. men så skal der også være lagt penge til side til at fylde containeren med instrumenter og andet udstyr.
Hvis noget går galt er det rart at have nogle alternative ideer, så mange tak.

Og tak for de søde ord om min musik. Trommerne til Up Up Up He Goes er programmeret af Torben.
men han sætter en ære i at få dem til at lyde organiske og ægte. :dollargrin:

Mange hilsener
Lene
Herligt at høre at der er fremdrift i projektet, så ungerne kan få et sted at være kreative. :-D
Hmt. trommerne, så har Torben nok kørt dem igennem en DIY kompressor eller to. 8-)

Medlemsavatar
Bech5
Medlem
Indlæg: 3160
Sted: Århus C

Indlæg af Bech5 »

[quote="j
Er der nogen af jer herinde, som ved hvad det koster at LEJE en enkelt container med indretning hos Music Flexbox?
Synes ikk jeg kan finde en prisliste....[/quote]
MUSIC FLEXBOX - økonomi
Music flexbox er økonomisk realistisk for ethvert budget. Der er mulighed for både at købe og leje for mellem 3.000 – 7.000 kr. pr. måned. Den månedlige ydelse er afhængig af kontraktens løbetid, som normalt er 3 - 8 år.

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

@ Bech5 Jeg kan svare dig på dit spørgsmål på mandag, når jeg kommer tilbage på arbejdet. Jeg har materialet liggende i mit dueslag. Men jeg kan huske at det ikke var så dyrt (naturligvis) som dobbeltmodellen. Men dobbeltmodellen som vi kiggede på var også helt ekceptionelt fed, for den havde et lille rum som man kunne bruge som mixer rum.

Og ja, indtil videre har vi klaret os med et sanganlæg og en spandfuld singbacks i et meget lille rum i klubben. Det er helt fantastisk at opleve ungerne udvikle sig fra at stå og småhviske i mikrofonerne, til at gi' den fuld skrue og sidenhen optræde med både deres eget og kopierne for et stort publikum.
Jeg kan ikke selv spille et instrument, men hjælper gerne med kompositioner og texter og yder alt hvad jeg kan af bistand med rytme og sang og input til optræden.
Til jer derude der ku' bruge nogle velproducerede singbacks i fritten eller i klubben osv, kan jeg klart anbefale at købe dem hos http://www.karaoke-version.com De koster 2Euro stykket, og her er næsten alt hvad hjertet kan begære.
De fås blandt andet med kor på, og det er en stor hjælp når man fx vil synge Popopopokerface... :dollargrin:

Min kollega spiller guitar og trommer og han har lært 3-4 af børnene at spille basics på guitar på ganske få måneder. Foran os, står så en masse arbejde med at hapse alle de børn fra klubben, der går til spil på Helsingør musikskole, og få et reelt sammenspil op at stå. Det glæder jeg mig helt vildt til. 8-)

Medlemsavatar
jacko
Medlem
Indlæg: 323

Indlæg af jacko »

Sangerinden skrev:
Det er helt fantastisk at opleve ungerne udvikle sig fra at stå og småhviske i mikrofonerne, til at gi' den fuld skrue og sidenhen optræde med både deres eget og kopierne for et stort publikum.
+1!

Håber det lykkes for jer! Det er alt for fedt, at i vil give ungerne sådan en mulighed! Fantastisk projekt det i har gang i!

Held og lykke herfra

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Sangerinden skrev: Det er helt fantastisk at opleve ungerne udvikle sig fra at stå og småhviske i mikrofonerne, til at gi' den fuld skrue og sidenhen optræde med både deres eget og kopierne for et stort publikum.
Hvis det er, kan jeg nok godt lokkes til at "donere" et par beats til de unger, der vil igang med deres eget HipHop Projekt... Hvis i altså skulle mangle? :)
Har lidt liggende, som nok aldrig kommer til at se dagens lys alligevel.

Ellers super cool projekt i har gang i.. 8-)

Medlemsavatar
Sangerinden
Medlem
Indlæg: 241
Sted: Nordsjælland

Indlæg af Sangerinden »

Jamen spændende beats siger jeg aldrig nej til. :dollargrin:
Jeg sender dig lige min mail adresse.

Default avatar
Fjappe
Medlem
Indlæg: 2

Indlæg af Fjappe »

Hej !

Til spørgsmålet om øvecontainer/lokale.

Da er der også en mulighed igennem firmaet " YourHouse"

De laver super moderne øvelokaler.

Tjek - www.yourhouse.dk

Nyt svar