Flux

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Flux

Indlæg af nickkbh »

Er igang med at købe en masterpack.

Bedste tilbud er $549 us hos tony.

Nogen der kan skaffe den billigere?

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Tony it is.

Er der iøvrigt nogen her der bruger Alchemist. Synes den ser lidt for avanceret ud......men måske er der gode presets man kan tweake.

Fik iøvrigt flg priser fra tony.

Celemony Melodyne Editor is $259.
Antares Auto Tune EVO Native is $299.
Lexicon PCM Native is $1349

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Alchemist skal jeg til at dykke helt ned i snart. Det er grundlæggende en multibåndsudgave af Solera, som jo er en top fed comp til f.eks. mastering. Den er dog ikke faselineær, en funktionalitet som jeg gerne så en multibånd comp have.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Ok, jeg venter med den, synes i forvejen solera er rimeligt kompliceret.
Men fordælen de lyder lyder altså godt.
Især epure.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Nå, så bestilte jeg masterpack og syrah, $ 708 hos tony.
Glæder mig til at kunne arbejde seriøst med dem.

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

nickkbh skrev:Tony it is.

Er der iøvrigt nogen her der bruger Alchemist. Synes den ser lidt for avanceret ud......men måske er der gode presets man kan tweake.

Fik iøvrigt flg priser fra tony.

Celemony Melodyne Editor is $259.
Antares Auto Tune EVO Native is $299.
Lexicon PCM Native is $1349
Så skal man lægge told og skat oven i ik?

pede
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

ikke hvis det er download
skriver noder

Medlemsavatar
pede
Forum Donator
Indlæg: 416
Sted: Kbh. N

Indlæg af pede »

Okay det lyder godt:-)p

ede
iMac 3,2 GHz Intel Core i5 Ram 16 GB 1867 MHz DDR3 Logic X Lydkort Motu pre 8 Monitor Adam-A7 - Motherkey Novation 37sl
Div. Guitar og bas

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

bryla skrev:ikke hvis det er download
Nemlig.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Jeg er nu gået ombord, og jeg må sige at det er mit hidtil bedste plugin køb.
Alene Epure er pengene, for dulen hvor sker der bare noget rart når man begynder og pille.

Solera skal jeg godt nok bruge lidt mere tid på. Alene presets'ene lyder godt.

Limiteren er rimelig ligetil, og lyder klart bedre end Sonnox som jeg hidtil har brugt.

Syrah har virkelig mange anvendelses muligheder, og er et fedt værktøj.

Næste investering........når jeg lige får sparet op........Lexicon's nye plug.....

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

nickkbh skrev:Jeg er nu gået ombord, og jeg må sige at det er mit hidtil bedste plugin køb.
Alene Epure er pengene, for dulen hvor sker der bare noget rart når man begynder og pille.

Solera skal jeg godt nok bruge lidt mere tid på. Alene presets'ene lyder godt.
Download mit Solera preset her:
http://www.popmusic.dk/links.html

Low level compression (=mere fylde, jævnhed og detaljer på en diskret måde - men peak level stiger ikke). Bruges før den egentlige komprimering (master comp).
Limiteren er rimelig ligetil, og lyder klart bedre end Sonnox som jeg hidtil har brugt.
Skift til Advanced Release mode og sæt max. til 1.45 ms og min. til mellem 0 og 1.45 (der er en bug lige nu som gør at de små værdier er tricky at indstille), har fortalt det til Samuel. Sæt releasens sidechain filter til 28 Hz og 17.500 Hz respektivt. Fjern lookahead. Sæt output til -0.12 dBFS. Voila, så har du en hardcore hurtig clipper/limiter. Slå lookahead til og sæt min. release op til 1.45 også for mere clean men også mere afrundet signal.
Syrah har virkelig mange anvendelses muligheder, og er et fedt værktøj.
Sæt de to presets som hedder Parallel Enhancers.. upward comp + de-expansion giver mega volume og fylde UDEN at ændre peak values... gæt hvem der har lavet dem ;-)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:
nickkbh skrev:Limiteren er rimelig ligetil, og lyder klart bedre end Sonnox som jeg hidtil har brugt.
Skift til Advanced Release mode og sæt max. til 1.45 ms og min. til mellem 0 og 1.45 (der er en bug lige nu som gør at de små værdier er tricky at indstille), har fortalt det til Samuel. Sæt releasens sidechain filter til 28 Hz og 17.500 Hz respektivt. Fjern lookahead. Sæt output til -0.12 dBFS. Voila, så har du en hardcore hurtig clipper/limiter. Slå lookahead til og sæt min. release op til 1.45 også for mere clean men også mere afrundet signal.
Det må helt klart prøves! :-D


Nick:
Epure og Pure Limiter er os de flux plugins jeg bruger hyppigst, og jeg er glad og tilfreds med lyden i Limiteren, men endnu mere begejstret for Epure. Den cutter og booster på så lækre måder.

Medlemsavatar
nickkbh
Forum Donator
Indlæg: 2362
Sted: Bangkok,Thailand

Indlæg af nickkbh »

Holger skrev:
nickkbh skrev:Jeg er nu gået ombord, og jeg må sige at det er mit hidtil bedste plugin køb.
Alene Epure er pengene, for dulen hvor sker der bare noget rart når man begynder og pille.

Solera skal jeg godt nok bruge lidt mere tid på. Alene presets'ene lyder godt.
Download mit Solera preset her:
http://www.popmusic.dk/links.html

Low level compression (=mere fylde, jævnhed og detaljer på en diskret måde - men peak level stiger ikke). Bruges før den egentlige komprimering (master comp).
Limiteren er rimelig ligetil, og lyder klart bedre end Sonnox som jeg hidtil har brugt.
Skift til Advanced Release mode og sæt max. til 1.45 ms og min. til mellem 0 og 1.45 (der er en bug lige nu som gør at de små værdier er tricky at indstille), har fortalt det til Samuel. Sæt releasens sidechain filter til 28 Hz og 17.500 Hz respektivt. Fjern lookahead. Sæt output til -0.12 dBFS. Voila, så har du en hardcore hurtig clipper/limiter. Slå lookahead til og sæt min. release op til 1.45 også for mere clean men også mere afrundet signal.
Syrah har virkelig mange anvendelses muligheder, og er et fedt værktøj.
Sæt de to presets som hedder Parallel Enhancers.. upward comp + de-expansion giver mega volume og fylde UDEN at ændre peak values... gæt hvem der har lavet dem ;-)

Super fedt, tak Holger.
Det skal jeg straks prøve.

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Sæt de to presets som hedder Parallel Enhancers.. upward comp + de-expansion giver mega volume og fylde UDEN at ændre peak values... gæt hvem der har lavet dem ;-)
Jeg sad faktisk lige i går og lavede en lynmastering af et nummer jeg har mixet for min far. Jeg kunne huske at du på betatest mailinglisten havde nævnt at du synes at Syrah kom til sin største ret ved parallel-komprimering. Og ja... det kan jeg bekræfte. :) MEGA volume!

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Christoffer I. N. skrev:
Holger skrev:
nickkbh skrev:Limiteren er rimelig ligetil, og lyder klart bedre end Sonnox som jeg hidtil har brugt.
Skift til Advanced Release mode og sæt max. til 1.45 ms og min. til mellem 0 og 1.45 (der er en bug lige nu som gør at de små værdier er tricky at indstille), har fortalt det til Samuel. Sæt releasens sidechain filter til 28 Hz og 17.500 Hz respektivt. Fjern lookahead. Sæt output til -0.12 dBFS. Voila, så har du en hardcore hurtig clipper/limiter. Slå lookahead til og sæt min. release op til 1.45 også for mere clean men også mere afrundet signal.
Det må helt klart prøves! :-D

Åh du er gud Holger. Den indstilling lyder virkelig fedt. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Må jeg citere dig? :dollargrin: Jeg bruger altid ufattelig lang tid i starten på at lære plug-ins og deres features og magic spots at kende.

Nyt svar