SÅ skal Hr.Find ENDELIG bygge hjemmestuide! M.billeder

Bygning og akustik, lyddæmpning og -isolering, bass traps, monitorplacering, møbler.
Nyt svar
Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

SÅ skal Hr.Find ENDELIG bygge hjemmestuide! M.billeder

Indlæg af T.Find »

Ja, efter en kanmp med renovering efter en vandskade i vores kælder, er turen ENDELIG kommet til "musik rummet", so to speak. Det er længe ventet og på trods af jeg har nogle lange vagter på job foran mig, så står aftenerne på arbejde i kælderen :dollargrin: Nu er jeg selv en sucker for tråde med studiebyg OG billeder så jeg poster løbende til hvem der nu skulle ha interesse :) Rummet er ca 4x4m og jeg har lavet en tegning over det og postet herinde sådan bliver det nok ik. Jeg havde vist forregnet mig lidt men mon ik det nok skal blive ok? Lige et spørgsmål. Hvor er det bedst at placere mig mht vinduet?
CIMG0659.JPG
CIMG0659.JPG (95.91 KiB) Vist 5249 gange
Ja, det er så her slaget skal stå.
Ja, det er så her slaget skal stå.
CIMG0657.JPG (87.99 KiB) Vist 5252 gange
Det gamle filt er røget af og så skal der spartles!
Det gamle filt er røget af og så skal der spartles!
CIMG0664.JPG (94.34 KiB) Vist 5252 gange
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Kaaber
Medlem
Indlæg: 810
Sted: Taastrup

Indlæg af Kaaber »

Lækker detalje med ølflaskerne i vindueskarmen :dollargrin:
KaaberSound - Udlejning af Lyd & Lys
[url=http://www.KaaberSound.dk]KaaberSound.dk[/url]
[url=https://www.facebook.com/pages/KaaberSo ... 6194822249]KaaberSound på Facebook[/url]

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

høhø ja de blev vist stående. De blir snart skiftet ud med nogle fyldte :drunk:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
the green 9
Medlem
Indlæg: 856
Sted: oddesund

Indlæg af the green 9 »

så placerer dig tæt ved dem, det havde jeg gjort, så slipper man osse for at skulle rejse op konstant.
- the green 9

100% er ikke altid nok :-(

https://www.facebook.com/Mycelium-Moss- ... 4921821212

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

Klø på Tue :-)

Ang. placering så er et rektangulært rum vist nok lidt af en pine rent akustiskt, men medmindre du vil ofre en mindre formue på at bygge gips vægge til en asymetrisk form, så må du bare tage det som det kommer og se hvordan det lyder med en ordentlig omgang trapping i alle hjørner. Hvis jeg var dig vill jeg side med front mod vinduerne, både af hensyn til reflektioner, men også arbejdsklime i forhold til genskær i skærmen når der står sol lys ind. Medmindre du blænder vinduerne og udelukkende vil bruge "blacklights" :D

Jeg er lidt misundelig på dit overskud, da jeg ikke selv har kunnet tage mig sammen her oppe, trods mit kælder rum er tomt og bare venter på mig!
:sweden:

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

the green 9 skrev:så placerer dig tæt ved dem, det havde jeg gjort, så slipper man osse for at skulle rejse op konstant.
Tænker du på øllene eller vinduerne? :)

Thomas:

Ja, jeg havde jo egentlig tænkt mig at skrue noget gips op så væggene skrånede men jeg er sgu blevet lidt betænkelig ved det da jeg tænker om der kunne opstå nogle fugt problemer i hul-rummet. Så den ide har jeg skudt lidt væk. Det jeg så tænkte var at jeg kunne bygge en lille vokalbox i det ene hjørne men det er nok lidt overkill da jeg sikkert ikke komme til at bruge den. Ikke foreløbig ihvertfald. Så ja, jeg tror det blir noget heftig trapping og så noget sofa-værk ( for hyggens skyld :) ) og så må jeg tage den derfra.
Du har nok ret med de vinduer, jeg havde egentlig ikke tænkt på at sætte mig med front mod. God ide :wink: Overskudet aner jeg ikke hvor kommer fra, jeg har det bare sådan at det bare skal være færdigt. Jeg har masser af andre projekter der venter til sommer ude i haven/garagen så jo mer jeg når nu kommer mig forhåbentlig til gode senere. OG så vil jeg også bare igang med at lave noget lyd igen!
Hvis du har materialer og en kold pilsner så gir jeg gerne en hånd. :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Furland
Forum Donator
Indlæg: 1167
Sted: Far, far away hinsidan

Indlæg af Furland »

T.Find skrev:Hvis du har materialer og en kold pilsner så gir jeg gerne en hånd. :wink:
Så længe du har et gyldigt visum til svensk jord og en evne for fremmedsprog så er den i vinkel! ;-) Få nu lige styr på dit eget først, så lover jeg at ringe når mit skal igang! :D
:sweden:

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Noteret 8-)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Nå, efter en lang dag på job (12timer) kommer jeg hjem,spiser,leger med datteren og kan,efter hun er lagt, hoppe i arbejdstøjet og smutte i kælderen. Det bliver til slibning af væggene og lidt rep. af nogle huller i gipsen og SÅ skal der ellers spartles sidste gang. Planen var så at jeg i aften kunne smidt noget forankrings grunder på og så få noget filt på og male første gang. MEN MEN, lidt over halvvejs løber jeg da tør for spartel! Det er simpelthen utroligt at jeg ,trods flere bygge projekter, aldrig lærer at købe lidt ekstra. Status er nu at jeg i aften efter job, kan lave lidt el-installationer og IKKE spartle. What a set-back :( Nå, men det er jo snart mandag og så kan jeg købe mer. Der kommer snart flere billeder.

1. gyldent råd som jeg bliver nødt til at huske mig selv på: Er du i tvivl, så køb ekstra! Hellere ha for meget end for lidt :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Så er der blevet spartlet det sidste. Det har taget lidt tid da der skulle fuldspartles p hele den ene væg og de andre skulle ha to gange i samlingerne (gipsen) + de er pilskæve. Den gamle ejer har virkelig sløset. :( Iaften kal der grundes, væv på og hvis tid er males. Jeg uploader billeder i morgen torsdag. :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

T.Find skrev: Jeg uploader billeder i morgen torsdag. :)
Can't wait.. Billede
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

*ironi*? :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Status: Det blev til en masse spartel. Desværre da jeg kom der ned var l..tet ikke helt tørt på den ene væg, hvilket resulterer i et mindre setback da jeg så ikke har kunne plaske forankringsgrunder på alle væggene. Øv. Men nu er 3 af væggene da klar. Så må jeg ta den sidste i aften efter jeg har smidt filt på de andre. MEN, foran venter 10dage's fri så der skal den har et spark så der kan komme nogle lidt mer spændende billeder istedet for bare vægge. :nose:
EDIT: Man kan ikke se den store forskel andet end spartlen er blevet bredere pga af de latterlige skæve vægge. Eller skæve samlinger må det vel være :puke:
Vedhæftede filer
Man kan svagt ane våd spartel i kanten af vinduet.
Man kan svagt ane våd spartel i kanten af vinduet.
CIMG0669.JPG (69.93 KiB) Vist 4463 gange
Der er blevet added en bajser til samlingen
Der er blevet added en bajser til samlingen
CIMG0668.JPG (90.26 KiB) Vist 4470 gange
Senest rettet af T.Find tors 21. jan 2010 09:34, rettet i alt 1 gang.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

T.Find skrev:*ironi*? :)
Nej, helt seriøst, jeg elsker at følge de der studie opbygningstråde, jo flere jeg ser jo bedre kan jeg holde gang i drømmen om selv at gøre det engang.. og jo flere steder kan der findes hjælp og inspiration.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

haha okay:) Ja man ved jo aldrig :dollargrin: Og ja, jeg har det på samme måde, det er sjovt at se hvad andre laver og ligeledes en god måde at samle inspiration på. Jeg poster lidt igen i aften/morgen :wink:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

NÅ, update: Jeg poster billeder her senere jeg kan ikke lige finde mit kamera. Alt er nu malet første gang. Det fede er at jeg troede at jem&fix havde åbent søndag. Jeg hver den første i måndeden. Nu kunne jeg ellers havde malet alt færdigt idag. Øv. Men som sagt, tirsdag skulle jeg gerne være færdig for så at købe ind til diy absorbere/basstraps. Vi må se. :)
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Så kom der lidt billeder igen. Det er ikke de mest ophidsende billeder meen så kan man da se der sker lidt. Imorgen er er familietur til sverige så der tvivler jeg på der bliver nået noget men lad os nu se. Jeg håber vi er hjemme til jeg kan komme i byggemarkedet :please: for så kan jeg komme tidligt igang tirsdag. Jeg mangler lige at male paneler, vinduer oh et enkelt vandrør, Så er maler-arbejdet overstået. glæder man sig til det? Det tror jeg nok man gør! :)

Nå ja, Ikea babyalarm kan anbefales. Konen har ikke været hjemme og jeg kan ikke høre vores datter om aftenen nede i kælderen, så der blev indkøbt et sæt. Det var en go investering. De var billige og de virker.
Vedhæftede filer
lyd1.jpg
lyd1.jpg (76.65 KiB) Vist 4203 gange
lyd0.jpg
lyd0.jpg (54.46 KiB) Vist 4204 gange
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Default avatar
WaveformPro
Medlem
Indlæg: 9
Sted: Danmark

Indlæg af WaveformPro »

Hehe, jeg kan godt lide der kommer fler og fler piller i vindueskarmen:D

Ej, det ser sku ud til at blive godt:)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

piller? Øl? De ER fjernet nu :) Meen. det er godt med en bajser når man arbejder til sent ud på aften. Nå men der er nye billeder:
Vedhæftede filer
1.jpg
1.jpg (72.1 KiB) Vist 3869 gange
2.jpg
2.jpg (45.04 KiB) Vist 3864 gange
4.jpg
4.jpg (67.25 KiB) Vist 3864 gange
abs1.jpg
abs1.jpg (93.45 KiB) Vist 3864 gange
abs2.jpg
abs2.jpg (109.89 KiB) Vist 3855 gange
abs3.jpg
abs3.jpg (99.31 KiB) Vist 3853 gange
abs4.jpg
abs4.jpg (95.46 KiB) Vist 3850 gange
abs5.jpg
abs5.jpg (110.7 KiB) Vist 3848 gange
abs6.jpg
abs6.jpg (114.25 KiB) Vist 3841 gange
abs7.jpg
abs7.jpg (39.5 KiB) Vist 3833 gange
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Og lidt af bordet. Jeg blev så træt af det andet gamle lort og det her er en plade til 75kr i Ikea, lidt slibning,tilskæring og lidt malling. Alt i alt små 220kr. Havde malling og sandpapir. Der findes bedre borde men jeg syntes nu det blev ok:
Vedhæftede filer
bord1.jpg
bord1.jpg (78.23 KiB) Vist 3815 gange
bord2.jpg
bord2.jpg (60.16 KiB) Vist 3810 gange
bord3.jpg
bord3.jpg (68.53 KiB) Vist 3807 gange
bord4.jpg
bord4.jpg (77.03 KiB) Vist 3805 gange
bord5.jpg
bord5.jpg (93.58 KiB) Vist 3800 gange
bord6.jpg
bord6.jpg (84.68 KiB) Vist 3801 gange
bord7.jpg
bord7.jpg (61.23 KiB) Vist 3789 gange
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Bordet er da blevet rigtig lækkert! Og noget af en ordentlig trap til hjørnet du fik lavet der. :)

Medlemsavatar
BazazPro
Medlem
Indlæg: 89
Sted: København

Indlæg af BazazPro »

Det ser sku fedt ud :)
Glæder mig til forældrene siger go til mit :D
Men held og lykke :D

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Christoffer: Bordet er faktisk blevet ok. Jeg skal ha lavet noget skærmen kan stå på men har ikke besluttet mig endnu.Ja, den blev lidt stor, men det ser nu fint ud. Nu mangler der bare 3 mere. Jeg havde bare ikke mere tid idag. Aftensmad, xfactor :dollargrin: Men imorgen for den et skud til.

Bazazpro: Jo tak der:) Du må trykke dem lidt. Jeg har heldigvis "kun" skulle forhandle med konen og det var ikke så slemt.
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
BazazPro
Medlem
Indlæg: 89
Sted: København

Indlæg af BazazPro »

Ja det er vel nok meget nemmere end Forældrene ;)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

haha, arhh, nok ikke altid. Jeg var nok bare heldig :) ( Fedt! Der spildte jeg lige en kop te ned i tasteturet.....) Nå, men tilbage til emnet, du må gøre dem bløde. Kan du ikke skrabe sne eller et eller andet?? :puke:
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Nyt svar