S: Gibson Hummingbird 1968

Salg af udstyr.
Nyt svar
Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

S: Gibson Hummingbird 1968

Indlæg af Benjamin »

Senest rettet af Benjamin fre 14. maj 2010 21:31, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Anyone?
Bud? (ja, seriøse bud) :-)

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Der må da være nogen der kan spille guitar for fa'en?
Den lyder faktisk pisse godt :-)

kom med et bud....

Medlemsavatar
Thomas H. Friis
Medlem
Indlæg: 623
Sted: Aarhus

Indlæg af Thomas H. Friis »

Hvis du laver et seriøst afslag, vil jeg overveje det .. ;)
Send evt. PM.
[url=http://www.dubb.dk]dubb studio[/url]
[url=http://www.bandlokaler.dk]bandlokaler.dk[/url]

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Thomas H. Friis skrev:Hvis du laver et seriøst afslag, vil jeg overveje det .. ;)
Send evt. PM.
Synes du ikke allerede det er en seriøs pris. Den er meget smuk og spiller helt sikkert som en drøm. Det gjorde den jeg har haft prøvet..

Søren Sømand

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Synes du ikke allerede det er en seriøs pris. Den er meget smuk og spiller helt sikkert som en drøm. Det gjorde den jeg har haft prøvet..
Der er seriøst ikke nogen guitar der er over 20.000 kr værd,smuk,klang,alder eller ej...med mindre man er samler,har penge nok og skal ha den hjem i skabet.

Priserne på instrumenter,specielt guitarer er efterhånden fuldstændig opskruet og urealistiske i forhold til materialer og kvalitet.
sitka gran,grade...bla bla bla...osv
Ikke at jeg ikke gerne vil have en guitar som denne,som er en velbygget og af høj kvalitet,men kigger man udover årstal og mærke,som de fleste blir solgt på,så finder man sgu guitarer der ligger 10-15.000 kr under,som har de samme egenskaber..
Man ser jo tit folk der byder på guitarer de ikke har prøvet fordi den hedder Gibson..Alle guitarer lyder forskelligt og de dyre producenter, sender også guitarer på markedet med fejl...

Benjamin@
Sorry mit lille udbrud,måske fordi jeg ikke har råd til den ... :-D

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Forskellen er vel at nogle instrumenter bliver der brugt 2,5 time på at lave og andre bliver der brugt 72 timer på at lave.
Og hvis en guitar som denne lyder pisse fedt og er fra 68, omregnet 42 år gammel, ja så må den være lavet af kvalitets træ af en kvalitetsmedarbejder der har haft tid. Dog kan man ikke sige at guitar i dag ikke er lavet af det samme gode kvalitetstræ men hvis de kan holde i 42 år så giver jeg dig ret.

Søren Sømand
kizz skrev:
Synes du ikke allerede det er en seriøs pris. Den er meget smuk og spiller helt sikkert som en drøm. Det gjorde den jeg har haft prøvet..
Der er seriøst ikke nogen guitar der er over 20.000 kr værd,smuk,klang,alder eller ej...med mindre man er samler,har penge nok og skal ha den hjem i skabet.

Priserne på instrumenter,specielt guitarer er efterhånden fuldstændig opskruet og urealistiske i forhold til materialer og kvalitet.
sitka gran,grade...bla bla bla...osv
Ikke at jeg ikke gerne vil have en guitar som denne,som er en velbygget og af høj kvalitet,men kigger man udover årstal og mærke,som de fleste blir solgt på,så finder man sgu guitarer der ligger 10-15.000 kr under,som har de samme egenskaber..
Man ser jo tit folk der byder på guitarer de ikke har prøvet fordi den hedder Gibson..Alle guitarer lyder forskelligt og de dyre producenter, sender også guitarer på markedet med fejl...

Benjamin@
Sorry mit lille udbrud,måske fordi jeg ikke har råd til den ... :-D

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Forskellen er vel at nogle instrumenter bliver der brugt 2,5 time på at lave og andre bliver der brugt 72 timer på at lave.
Og hvis en guitar som denne lyder pisse fedt og er fra 68, omregnet 42 år gammel, ja så må den være lavet af kvalitets træ af en kvalitetsmedarbejder der har haft tid. Dog kan man ikke sige at guitar i dag ikke er lavet af det samme gode kvalitetstræ men hvis de kan holde i 42 år så giver jeg dig ret.
Ikke nødvendigvis at fordi en guitar er 42 år gammel, at det så er kvalitetstræ og lavet af en kvalitetsmedarbejder.Der blev lavet rigtig mange elendige guitarer lavet af dårligt træ dengang.Husk på at masseproduktion var opfundet på det tidspunkt.
Jeg har spillet på mange gibson og andre guitarer fra den periode,som lød dårligt,men som koster kassen fordi historien hedder at en eller anden kendt har tørret nosser i den eller elvis har svedt på den :-)
Idag er folk lige så dygtige guitarbyggere og træet er det samme,men priserne er skruet for meget i vejret..
jeg har en gammel golf turbodiesel fra 84,nysynet uden rust,som er stabil kram og kører fint stadig,koster den 40.000 kr ? Nej ! jeg gav 6600 kr....:-)

Medlemsavatar
Franne500
Medlem
Indlæg: 605

Indlæg af Franne500 »

kizz skrev:
Forskellen er vel at nogle instrumenter bliver der brugt 2,5 time på at lave og andre bliver der brugt 72 timer på at lave.
Og hvis en guitar som denne lyder pisse fedt og er fra 68, omregnet 42 år gammel, ja så må den være lavet af kvalitets træ af en kvalitetsmedarbejder der har haft tid. Dog kan man ikke sige at guitar i dag ikke er lavet af det samme gode kvalitetstræ men hvis de kan holde i 42 år så giver jeg dig ret.
Ikke nødvendigvis at fordi en guitar er 42 år gammel, at det så er kvalitetstræ og lavet af en kvalitetsmedarbejder.Der blev lavet rigtig mange elendige guitarer lavet af dårligt træ dengang.Husk på at masseproduktion var opfundet på det tidspunkt.
Jeg har spillet på mange gibson og andre guitarer fra den periode,som lød dårligt,men som koster kassen fordi historien hedder at en eller anden kendt har tørret nosser i den eller elvis har svedt på den :-)
Idag er folk lige så dygtige guitarbyggere og træet er det samme,men priserne er skruet for meget i vejret..
jeg har en gammel golf turbodiesel fra 84,nysynet uden rust,som er stabil kram og kører fint stadig,koster den 40.000 kr ? Nej ! jeg gav 6600 kr....:-)

Det er da noget vås..... Det er jo IKKE det samme træ - Dermed ikke sagt at alle guitarer der er gamle er fede - slet ikke !
Men en af de fede ting ved gamle sager er jo netop at træet har arbejdet, tørret, givet sig, rettet sig til og sager igennem en hulens masse år - og DET kan gøre en masse ved klangen af instrumenter !!!!
Det er jo derfor mange Relic-byggere nu også smider deres træ i maskiner der ryster og bumler det i laaaaaaaaaaaaaaang tid, så træets ved bliver tættere og derved opnår flere af de samme kvaliteter som gamle guitarer har.

Jeg har IKKE spillet på ovennævnte Gibson og skal heller ikke - men jeg synes du er lidt langt ude i hampen med dine forklaringer - at priserne så er LANGT over hvad de burde være - det er en helt anden snak :)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Kan vi holde det som en salgstråd?
skriver noder

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Jeg har IKKE spillet på ovennævnte Gibson og skal heller ikke - men jeg synes du er lidt langt ude i hampen med dine forklaringer - at priserne så er LANGT over hvad de burde være - det er en helt anden snak :)
Lidt modsigende...det er jo netop priserne vs kvalitet jeg kommenterer...og du har ret i at en guitar skal have tid til gi sig i træet for at den lyder godt,men en guitar fra 68 kostede nok ikke 20.000 dengang,men det gør de idag fra ny...det er forskellen for samme guitar...

bryla@
Lidt relevans har det da for et salg :-)

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

Hummingbird er en super guitar og hvis ikke jeg havde købt en sprit ny til 17500 kr. var jeg klart hooked på at prøve den. Den lyder sikkert bedre end en helt ny og der går laaang tid før min er lige så ældet som en fra 68 :) . . . det kan være mange penge værd.
Senest rettet af Delax man 17. maj 2010 14:56, rettet i alt 1 gang.
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
Delax
Forum Donator
Indlæg: 3640
Sted: København

Indlæg af Delax »

kizz skrev:Der er seriøst ikke nogen guitar der er over 20.000 kr værd,smuk,klang,alder eller ej...med mindre man er samler,har penge nok og skal ha den hjem i skabet.
Nu er værdisætning jo ikke sat ud fra om man har pengene eller ej. Der er jo guitarer til 50.000 som er alle pengene værd. Hvis man ser ud fra de værdier en god guitar giver en i livet er en guitar til 20.000 kr. måske 200.000 kr. eller mere værd. Der er noget helt specielt ved dyre akustiske guitarer, som man først opdager når man ejer en.

Livet er for kort til billige instrumenter 8-)
Plugin presets @ https://www.16sounds.com/
.NET Development @ http://www.dotbuch.net/

Medlemsavatar
Thomas H. Friis
Medlem
Indlæg: 623
Sted: Aarhus

Indlæg af Thomas H. Friis »

Søren Sømand skrev:
Thomas H. Friis skrev:Hvis du laver et seriøst afslag, vil jeg overveje det .. ;)
Send evt. PM.
Synes du ikke allerede det er en seriøs pris. Den er meget smuk og spiller helt sikkert som en drøm. Det gjorde den jeg har haft prøvet..

Søren Sømand
Jo, det siger jeg heller ikke. Der skal bare et seriøst afslag til at gøre et køb aktuelt for mig.
[url=http://www.dubb.dk]dubb studio[/url]
[url=http://www.bandlokaler.dk]bandlokaler.dk[/url]

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Livet er for kort til billige instrumenter
Ved ikke helt,hvad du mener her for man køber jo ikke et instrument fordi det er dyrt ??
Man bruger sine ører,fingre og fornemmelse for instrumentet uanset pris..men du bruger nok pengepungen :-)

Der er helt klart en sammenhæng i de fleste tilfælde,hvad angår pris og kvalitet,når det gælder akustiske guitarer,men når du rammer oppe omkring de 15-18.000 kr, er alt du betaler over, kun finesser,rent kosmetisk, som ikke i princippet har noget som helst med selve guitarens lyd og performance at gøre og dermed dens værdi.

Medlemsavatar
Jens Sejersen
Medlem
Indlæg: 1548
Sted: Låsby

Indlæg af Jens Sejersen »

bryla skrev:Kan vi holde det som en salgstråd?
:thumbup:
[color=#FF0000]https://soundcloud.com/jens-sejersen[/color]

[color=#BF4000]working hard or hardly working?...[/color]

Medlemsavatar
Benjamin
Medlem
Indlæg: 986
Sted: Islands Brygge

Indlæg af Benjamin »

Haha :-D Damn, der kom gang i debatten.
Jeg havde ved en fejl fået klikket på "Unsubscribe" på tråden, så jeg anede ikke at der var skrevet på den.

Jeg synes personligt at en sådan debat kan holdes endnu mere straight og enkel. Er vin der er 25 år gammelt bedre end tilsvarende. Ja. Nej! Er den prisen værd. Det bestemmer køberen. Smagsindtrykket er individuelt, som det er med lyden af en guitar. Måske synes jeg den lyder fantastisk og måske synes nogle andres ører at en ny lyder bedre.
Prisen afspejler jo også at nogen har gemt den for dig - passet på den osv....

Jeg tror ikke det er et regnestykke der har et facit. Det er en unik oplevelse, som man køber, og som i ordets bogstavelige forstand betyder at den ikke lyder som nogen anden. Good or bad... ?

Benjamin

Medlemsavatar
Søren Sømand
Forum Donator
Indlæg: 882
Sted: Næstved

Indlæg af Søren Sømand »

Benjamin skrev:Haha :-D Damn, der kom gang i debatten.
Jeg havde ved en fejl fået klikket på "Unsubscribe" på tråden, så jeg anede ikke at der var skrevet på den.

Jeg synes personligt at en sådan debat kan holdes endnu mere straight og enkel. Er vin der er 25 år gammelt bedre end tilsvarende. Ja. Nej! Er den prisen værd. Det bestemmer køberen. Smagsindtrykket er individuelt, som det er med lyden af en guitar. Måske synes jeg den lyder fantastisk og måske synes nogle andres ører at en ny lyder bedre.
Prisen afspejler jo også at nogen har gemt den for dig - passet på den osv....

Jeg tror ikke det er et regnestykke der har et facit. Det er en unik oplevelse, som man køber, og som i ordets bogstavelige forstand betyder at den ikke lyder som nogen anden. Good or bad... ?

Benjamin
:thumbup:
Meget præsis sammenligning.

Søren Sømand

Medlemsavatar
StringMike
Medlem
Indlæg: 304
Sted: Århus, DK

Indlæg af StringMike »

Nu er jeg generelt fortaler for at et instrument ikke nødvendigvis har en absolut værdi - jeg har spillet på guitarer til ingen penge, som har givet mig gode oplevelser, og som har inspireret mig. Men omvendt at sige at dyrere guitarer ikke er prisen værd er lidt forkert... Jeg ejer også en akustisk guitar, som jeg har købt fra ny for 5 år siden - og som derfor ikke har prisen pga. en noget vintage-hysteri. Dén kostede vejl. 45.000,-. Og jeg kan udemærket se, at hvis man skal gøre op i trævalg og arbejdstimer er det nok en meget fair pris. Og ja, jeg synes virkelig den er de penge værd. Men (uden forhåbentlig at fornærme nogen) jeg har også erkendt at efterhånden som mine ører og min teknik har udviklet sig, har jeg haft behov for at have instrumenter, der matcher hvad jeg kan, og giver mig det igen, jeg selv giver. Til gengæld har jeg ikke skiftet ud i mine arbejdshest-spader i mange år, fordi jeg har investeret mange penge i dem,,,
Mikkel Bøggild
Ejer og operatør hos Skraaplan Recording
[url]http://www.skraaplan.com/[/url]
____________________________________________________________________________________

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Her er lige en lille video,hvis nogen skulle sidde med et billede af at der sidder en lille mand med hans hammer og mejsel og laver disse guitarer,kvalitet..ja! men stadig en industriguitar...


Medlemsavatar
marco
Forum Donator
Indlæg: 950
Sted: Aalborg

Indlæg af marco »

kizz skrev:Her er lige en lille video,hvis nogen skulle sidde med et billede af at der sidder en lille mand med hans hammer og mejsel og laver disse guitarer,kvalitet..ja! men stadig en industriguitar...

Men nu er guitaren jo fra 68.. selvfølgelig var ej heller på stenalder maner dengang.. men stadig..

Medlemsavatar
kizz
Medlem
Indlæg: 811
Sted: 8000

Indlæg af kizz »

Men nu er guitaren jo fra 68.. selvfølgelig var ej heller på stenalder maner dengang.. men stadig..
Fuld knald på industrien i 68,1 år senere sendte man folk på månen..... :)

Nyt svar