Mini Bedømmelse af K+H O 110

Generel lydteknik og hardware, bl.a. mikrofoner, monitors, hardware synths og effekter.
Nyt svar
Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Mini Bedømmelse af K+H O 110

Indlæg af zapz »

2 uger ca..
De er hurtige.
Sub mangler på den fede måde.
De krydser over ret lækkert.
De er meget monitor-agtige, og ret lidt Hifi-agtige. -På en fed måde. Ret hurtige at arbejde med, uden egentlig at bruge referance materiale.
Dejligt små.
KAST MED KNIVE!! Begge enheder er solidt beskyttet af griller. Solidt!
Glemte næsten at nævne stereo perspektivet! Nævnt!!

Jeg købte dem i Aage, til 9000. Med kina-kabler. Ret billigt i forhold til tidligere.

Hvad er Jeg mindre tilfreds med?
Jeg vil gerne booste 0.5 db ved 17000 Hz.. (ikke stor Q.)
Jeg er ikke så meget til lysende logoer.

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Det lysende logo har en funktion: det er en clip indikator.

Medlemsavatar
Newp_16
Medlem
Indlæg: 1514
Sted: Aarhus C

Indlæg af Newp_16 »

zapz skrev: Sub mangler på den fede måde.
Mangler der meget bas? Det er jo ofte de dybe frekvenser der skal mikses meget ved, og så er det jo rart at kunne høre dem :P
zapz skrev: Hvad er Jeg mindre tilfreds med?
Jeg vil gerne booste 0.5 db ved 17000 Hz.. (ikke stor Q.)
Mener du at der mangler 0,5db ved 17000Hz?

Fedt med review, står selv og skal afprøve o 110 op imod Focal Solo 6 BE engang i juli måned. Bliver spændende at høre forskellen imellem disse, og selvfølgelig også i forhold til de Altech Lansing højtalere til 600,- jeg bruger i øjeblikket :dollargrin:
[b]Blog og portfolio:[/b] [url]http://ludvigolsen.dk[/url]

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Logo: Det er også kun en mindre detalje. Men der er ikke et behov for konstant lys. Ok, det indikerer at højttaleren er tændt. Meh? Clipping indikation er cool nok.

Sub: Jeg har andre højttalere, som ka' gengive Sub, og Jeg har også en subwoofer der kører sammen med K+H'erne, hvis Jeg vil høre den dybe bass. Jeg ka' bare godt li' at undvære den, så materialet oversætter godt på alle højttalere. Jeg kan ha' tendens til at lave bassen for sub'et, når der er masser af sub til rådighed.

17K: Mangler..? Hmm.. Der ku' godt være en liiille smule mere. Så ville det være helt perfekte.

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Argh... det er altså ikke en bedømmelse....
skriver noder

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Fedt!
Uddyb da!

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

zapz skrev: De er hurtige.
Sub mangler på den fede måde.
De krydser over ret lækkert.
Dejligt små.
Glemte næsten at nævne stereo perspektivet! Nævnt!!
Ja nemlig: uddyb
skriver noder

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Du må da forstå hvad jeg har skrevet, siden du siger du er uenig.

Medlemsavatar
Seskho
Medlem
Indlæg: 1369
Sted: København

Indlæg af Seskho »

Jeg tror han mener at dit indlæg måske er en smule kortfattet af en anmeldelse at være :)

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Indlæg: 815
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

en bedømmelse er vel heller ikke det samme som en fuld anmeldelse.. og en mini-bedømmelse er vel endnu kortere? :)

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Kan vi ikke slette den her tråd indtil en laver en seriøs bedømmelse? jeg læste den da den lige var kommet, og tænkte.. du godeste, hvem køber K+H højttalere og beskriver dem som var det en arla kasse..
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11441
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

Zapz, hvor gammel er du?
skriver noder

Medlemsavatar
dfg_MacGyver
Medlem
Indlæg: 1209
Sted: Roskilde

Indlæg af dfg_MacGyver »

lol, hvad er problemet?
Zapz skriver "Mini Bedømmelse", ikke anmeldelse.
Er jo alligevel altid +/- listen til sidst man scroller ned til.

PS. jeg kan godt li der er konstant "on" lys et sted på aktive højtalere.

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

Det var ment som en lille 'Thumbs up', til højttalerne. (Det var I hvertfald ikke ment som en provokation!)

Al fakta, som frekvens kurver, tider, vægt, størrelse, etc., det er at finde på deres hjemmeside, og Sound on Sound har en glimrende, og længere, anmeldelse. Det Jeg tilbyder er en alm. kunde's "syn", efter 2 ugers brug. (Uden det overflødige.)
Hvis Jeg har været for kortfattet, så spørg endelig.

Medlemsavatar
Kenneth
Medlem
Indlæg: 815
Sted: På landet :S

Indlæg af Kenneth »

Hald skrev:Kan vi ikke slette den her tråd indtil en laver en seriøs bedømmelse? jeg læste den da den lige var kommet, og tænkte.. du godeste, hvem køber K+H højttalere og beskriver dem som var det en arla kasse..
skal posts her nu til at kvalitets-godkendes?

dude skriver bare hans mening? kan du ikke være ligeglad om det ikke lige er dybt nok til dig? det er ikke en anmeldelse i et blad du har betalt for, det er en random post på et random forum.. slap aaaff :P

Medlemsavatar
Holger  
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Zapz, din post er naturligvis helt ok også selvom den er kort.

Mere dybdegående beskrivelse ville også være fint. Det kan du jo evt. komme med når du har haft dem længere tid og bruge denne tråd.

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

Jeg er nu okay tilfreds med denne mini-bedømmelse..
Den fik ihvertfald mig til at "snuse" lidt videre på nettet...
:-D

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

jeg vil nok godt trække noget af min irritation tilbage, jeg har haft et par trælse dage, beklager det gik ud over dig zapz.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
unklekarma
Medlem
Indlæg: 2418
Sted: København

Indlæg af unklekarma »

Hald skrev:jeg vil nok godt trække noget af min irritation tilbage, jeg har haft et par trælse dage, beklager det gik ud over dig zapz.
Flere af din slags og tilgivelse bliver det nye sort 8-)

Medlemsavatar
bluefonia
Forum Donator
Indlæg: 1307
Sted: Kerteminde, - sådan ca.

Indlæg af bluefonia »

Hvad er Jeg mindre tilfreds med?
med K+H'erne, hvis Jeg vil høre den dybe bass
Det Jeg tilbyder er en alm. kunde's "
m.fl.

Helt off topic, - som det nysgerrige sprogmenneske, jeg også er: zapz, hvorfor skriver du konsekvent "jeg" med stort J ?
Mac Mini M1 16Gb · MacBook Air · Quantum 2626 · Adam A7X · Logic Pro X · Golden Age Premiere PRE 73 & EQ 73

Medlemsavatar
jimmi abildgaard
Forum Donator
Indlæg: 982
Sted: Ballerup

Indlæg af jimmi abildgaard »

unklekarma skrev:
Hald skrev:jeg vil nok godt trække noget af min irritation tilbage, jeg har haft et par trælse dage, beklager det gik ud over dig zapz.
Flere af din slags og tilgivelse bliver det nye sort 8-)
+1 :-D

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

En micro update.
Efter at have siddet i godt 4 uger, med gennemsnitligt 12-13 timers intensivt arbejde om dagen, (ikke i weekender,) og med 3 sæt højttalere, har jeg gjort mig lidt erfaring.

Genelec 1030a er ok, og ikke alt for trættende. Ganske ok.
Focal Twin 6 BE er.. Øhm.. Ikke min smag. Det er jo sindsygt så træt man bliver. Av-av-av!
K+H o110.. Jo tak. Nærmest afslappende. Da de ikke har ekstra øvre mellemtone, men snarere lidt "mere" nedre, bliver jeg ikke træt. De kan tilmed være lavere i niveau, og stadig fortælle mere.

Medlemsavatar
Internalized Sun
Forum Donator
Indlæg: 842
Sted: Faxe

Indlæg af Internalized Sun »

zapz skrev:De kan tilmed være lavere i niveau, og stadig fortælle mere.
Se nu der... Nu fik du også vakt min nysgerrighed, selvom jeg for tiden er en fattigrøv :dollargrin:

Jeg synes faktisk at mine Adam A7 lyder bedre når de spiller ved en hvis volume og det er som om lyden bliver fladet ud når jeg skruer helt ned... Jeg synes at huske at et af tipsne fra Holger omkring niveauet for vokaler kunne bedømmes bedre hvis man skruer helt ned og så tilpasser vokalvolumen så den lige nøjagtig bliver helt tydelig i mixet.. Og hvis jeg gør det, så drukner vokalen fuldstændig i resten når jeg skruer op igen... Så derfor synes jeg især den (se quote) bemærkning er meget interessant.

Det lyder bestemt ikke til at du har fortrudt.
Hvilken Sub kører du sammen med O110'erne og synes du de passer sammen?

Positiv hilsen
Dennis
[b]HVEM [/b]har lagt en kage på min computer?!!?!!

Min musik: http://soundcloud.com/internalized-sun

Medlemsavatar
zapz
Medlem
Indlæg: 240
Sted: KBH:.

Indlæg af zapz »

O110'erne er uden sub. Det er en god reference til f. eks. stortromme. Hvis det virker på O110 og på et sæt det har rigeligt bund, så fungerer det (oftest) fint resten af vejen rundt på andre højttalere.

Jeg fik vist ikke udtrykt mig helt klart, så du er gået lidt fejl af hvad jeg mente:
Hvis jeg indstiller alle 3 sæt højttalere så de føles som spillende lige højt, så kan jeg i forhold til de 2 andre sæt højttalere spille lavere på O110'erne, og stadig få jeg mere information.

Men det med at mixe ved lav volumen kan jeg godt tilslutte mig. Men ikke kun. Det er som med EQs. Det med om man er ENTEN booster ELLER cutter synes jeg er noget pjat. Nogle gange er det ene godt, andre gange giver det ikke mening.
Jeg kan godt lide at arbejde med forskellige sindsindstilninger. Skrue godt op og være entusiastisk, skrue ned og være kritisk, lade det køre i baggrunden og have fokus på noget helt andet som at tale i telefon.

Nyt svar