Babygråd under auto-tune hitter

Musikbranche og ophavsrettigheder, musikteori, artister, sange og videoer, butikker.
Nyt svar
Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Babygråd under auto-tune hitter

Indlæg af Båtbåt »

Er der nogen herinde der står bag techno/dance hittet hvor introen er en baby der græder tilsat autotune?

EDIT: Jeg fandt det vist. Major Lazor eller sådan noget. Men det "hit" jeg har hørt starter med 0:10 fra videoen

Måske var det et remix. Facepalm over at sådan noget kan blive et hit.

Medlemsavatar
EmilZ
Medlem
Indlæg: 603

Indlæg af EmilZ »

Mener du DJ Aligator?


Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Yes! Oh my god.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Båtbåt skrev:Facepalm over at sådan noget kan blive et hit.
Facepalm over ordet "facepalm"...! :)

Og til emnet...der er jo altid nogen der lige skal prøve de mærkelige og nogle gange usmagelige ting af også. Men skægt nok synes jeg egentlig ikke det er usmageligt her. Jeg synes faktisk vi nærmer os lidt Andy Warhol kunst her. Altså fra før han blev "pop".

Og jeg er absolut ikke fan af Dj Aligator så det er ikke noget med at jeg bare synes han er fed eller noget.

For mig at se kunne den lille intro have været et nummer i sig selv. Bare lidt mere gennemført lavet. Det er alt det efter jeg ikke gider høre.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Det med babygråd er oldschool, already used :) Jeg brugte det tilbage engang i 1988 på et Amiga nummer:


(Fra midten af nummeret, godt nok minus autotuner hehe)

SLL

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

:puke:

Medlemsavatar
Mike-air
Forum Donator
Indlæg: 10300
Sted: Oslo

Indlæg af Mike-air »

SLL skrev:Det med babygråd er oldschool, already used :) Jeg brugte det tilbage engang i 1988 på et Amiga nummer:


(Fra midten af nummeret, godt nok minus autotuner hehe)

SLL
Nøj, det er fedt! Er det virkelig fra 1988?

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

SLL skrev:Det med babygråd er oldschool, already used :) Jeg brugte det tilbage engang i 1988 på et Amiga nummer:


(Fra midten af nummeret, godt nok minus autotuner hehe)

SLL
Var du en del af Kefrens? :-D I så fald, salute fellow Amiga demoscene warrior!
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Båtbåt
Forum Donator
Indlæg: 1178
Sted: Odense

Indlæg af Båtbåt »

Det autotunede babygråd synes jeg er ulækkert. Ligesom reklamer med dansende spædbørn. Det er uhyggeligt kunstigt. Måske fordi jeg er far, I guess.

Grundlæggende har jeg bare antiparti mod denne slags musik, som jeg forbinder med egoistiske amfetaminhoveder jeg tit møder i byen.

At høre denne musik ofte blive spillet i radioen er som at se på at folk smider deres skrald i naturen.


@Luny:
Jeg synes faktisk vi nærmer os lidt Andy Warhol kunst her. Altså fra før han blev "pop".
Da han var reklametegner?

Medlemsavatar
Lasso
Medlem
Indlæg: 1775
Sted: DK

Indlæg af Lasso »

Båtbåt skrev:
Grundlæggende har jeg bare antiparti mod denne slags musik, som jeg forbinder med egoistiske amfetaminhoveder jeg tit møder i byen.
Hahahahaha..it's funny cuz it's true :dollargrin:

Medlemsavatar
SLL
Forum Donator
Indlæg: 4772
Sted: DK

Indlæg af SLL »

Thanks Lasso, Mike, Vagn...

Lille sidespring:
Ja, det var sq en fed tid for computer musikere, da Amiga'en kom på markedet. Jeg husker stadig mine datamekaniker skolekammerater tilbage i 1986, de var overvildt imponeret over mulighederne med den Amiga 1000 model jeg havde :-) Grafik, musik var som man aldrig havde set det før på en PC. Så vores dengang ellers så lækre Comet, 8088, 80286 IBM computere ligenede noget fra forrige århundrede ved siden af Amiga'en hehe.

"Razmo" her på forummet, er en af bagmændene bag Kefrens.

Jeg må indrømme i dag, at jeg har det sådan lidt mærkeligt når jeg høre babygråd i musik (specielt autotunet). Det virker - som det er sagt tidligere - lidt kunstigt, uhyggeligt på en måde, og sådan lidt for følelsesbetonet. Hvis der virkelig er skruet og for babyer tingen, så kan det blive helt grotesk at lytte til.

SLL

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Båtbåt skrev:@Luny:
Jeg synes faktisk vi nærmer os lidt Andy Warhol kunst her. Altså fra før han blev "pop".
Da han var reklametegner?
Nej, det er hans "Death and Disaster" periode jeg tænker på. Det er måske en tilsnigelse når jeg skriver "før han blev pop" og jeg kan bestemt også jordes i hvad lavede han før hvad hvis vi taler om alt hans arbejde, men de poppede silkscreens med Marilyn osv. kom senere i 60'erne. Han tænkte vist heller ikke selv disse værker som pop, men især Death and Disaster serien var noget af en konfrontation/provokation. Det var lidt baglæns af det som jeg kan få øje på i det med babygråden på den måde at det var noget frygteligt og morbidt der blev malet på for at netop at skabe kontrasten. Netop fordi det tvang én til at tage stilling til den dyrkelse der skete af f.eks. James Deans død for at sælge aviser, film og what not.

Med den autotunede babygråd kan jeg godt se en lignende provokation i. Se reaktionerne her i tråden. Babygråden har været brugt før men autotuneren vipper det lige over så folk væmmes ved det. Det er ikke babygråden som sådan der frastøder os. Dét synes nogle bare er plat eller nogle synes ligefrem det er cool nok. SLL og andre har f.eks. selv brugt det i musik før. Næh, det er autotuneren. Babygråden udstiller bare autotuneren for det den vitterlig er; Brugt kritikløst er den en afskyelighed som dræber noget unikt og smukt og verden bliver et bedre sted når folk holder op med at tvære den ud over alt hvad de laver. Ligesom babygråden nærmest er voldtaget af autotunen så er mange mange sangeres arbejde det sgu også.

Stop det autotune-lort NU!

Det var den halvdybe fortolkning. Der er også en anden vinkel som hører med og som faktisk bare giver "det lille kunstværk" mere dybde: Folk siger at "Nåååh, men når I har sådan noget værktøj så kan man jo få alle til at synge godt. Man behøver ikke engang kunne synge rent!" Vi har alle herinde hørt den sætning. Og der demoer Dj Aligator lige at jeps, man kan få noget melodisk ud af selv babygråd.....men det bliver jo grotesk og uden særligt kunstnerisk indhold.

I mine øjne har han netop lavet noget fuldstændig kunstforladt med en menneskestemme og et plugin vi rask væk voldtager mange mange menneskestemmer konstant og igen, og så har han dermed skabt noget kunst. God kunst. jeg hader at lytte til det. Jeg er øjeblikkeligt aftvunget en mening om det når jeg lytter og jeg føler det samme som når jeg hører sangere med autotune på. Det er bare så meget mere eksplicit hér fordi det er lagt på babygråd.

Mine tanker da jeg hørte det var i rækkefølge: "Nej nej nej, hvor er det klamt og dumt.......Nåh ja, det ER det autotune-lort jo.....KÆFT det rammer sømmet LIGE på hovedet det dér!"

Min store tvivl er så om hvor bevidst Dj Aligator var om dét da han lavede det.... :)

Hvis han var, så thumbs up, Ali! :thumbup: Og tænk på at han så har gjort det, stiltiende har taget sine tæsk for det og så ladet kunstværket stå som en sand kunstner gør og lader andre få øje på kunsten i det. Kunst er op til andre at forklare.

Hvis ikke....ah well...kunstnerisk respekt er nok ikke det han har lavet de fleste af sine ting for at få anyways.... :lol:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Haha Torben, du er guld værd! Sikke et rant. :lol:

SSL: vi må vist få lavet en amiga democene-tråd, så kan det være der kommer flere gamle rotte ud af skabet.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Måske skulle min Mac og kaffemaskinen bare autoslukke når klokken bliver over midnat. :lol:
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg er ret ligeglad med om der er auto-tune på noget eller ej. Og jeg er i det hele taget og ret ligeglad med hvad motivet er/var for noget som helst musik. Det hører til sjældenhederne, at et stykke musik skal forklares for at kunne nydes.

Det eneste der interesserer mig er om jeg føler noget (interessant/positivt) ved at høre et nummer. Jeg synes den auto-tunede babygråd lyder ret sjovt, melankolsk og originalt. Nummeret er af ældre dato så vidt jeg husker.

At folk kan hidse sig op over noget som helst musik forstår jeg ikke. Kan du ikke lide det, så lad være med at høre det. Kan du ikke lide musikken i radioen, så sluk den. Køb den musik du kan lide og lad være med at købe den musik du ikke kan lide. End of story.

Jeg forstår dog godt hvis et ellers godt nummer er blevet "ødelagt" af en produktions-/mixbeslutning, som man ikke er enig i. Men det er en anden sag.

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Indlæg: 1289
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

SLL skrev:Det med babygråd er oldschool, already used :) Jeg brugte det tilbage engang i 1988 på et Amiga nummer:


(Fra midten af nummeret, godt nok minus autotuner hehe)

SLL
Nice! :-D

Medlemsavatar
BlueSwan
Medlem
Indlæg: 1289
Sted: Helsinge

Indlæg af BlueSwan »

EmilZ skrev:Mener du DJ Aligator?

Introen er helt vildt fed, synes jeg. Resten lyder ekstremt outdated.

Medlemsavatar
Luny Tune
Forum Donator
Indlæg: 7049
Sted: Snekkersten

Indlæg af Luny Tune »

Det er jo den udmelding der uvægerligt MÅ komme fra folk der har indsigten eller folk der ikke er kunstinteresserede. Du har indsigten og behøver ikke at få kunst forklaret. Ikke at det ikke kan udvide ens horisont fra tid til anden, men det skal være noget man selv opsøger.

Anyways, jeg tror min "rant" (som det nu ikke var) blive en smule misforstået. (Eller jeg udtrykker mig ad h.... til.)
Jeg er helt enig i at hverken musik eller anden kunst skal forklares for at kunne nydes, men det er jo ikke det samme som at det ikke KAN forklares eller at al kunst skal NYDES for at blive forstået. Jeg forklarer bare at noget kunst er tænkt netop sådan at den der oplever det skal tage afstand fra det. Og så åbner jeg, måske liiiiidt vel optimistisk, en mulighed for at det er dét Ali tænkte. :-P
Holger skrev:Jeg forstår dog godt hvis et ellers godt nummer er blevet "ødelagt" af en produktions-/mixbeslutning, som man ikke er enig i. Men det er en anden sag.
Der er intet i vejen med smagfuld brug af hvilket som helst værktøj, også autotune. Jeg bruger det da også, og bilder mig ind at jeg bruger det på en smagfuld måde.
SnakeRock - PickYourPriceMastering
Citat Bryla: "Noget jeg absolut ikke er fortaler for er våben, narko og NI's Akoustik Pianos."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37670
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg synes faktisk at en del af Alis ting har kunstnerisk værdi. Jeg mener netop at de fuldstændigt vanvittige aspekter også er en kommentar om menneskeheden og samfundet i dag.

Dommerfløjte, kazoo og kvindenedgørelse er en fantastisk combo, som naturligvis har dybere perspektiv end bare fjol på dansegulvet.

Medlemsavatar
ZoSo
Medlem
Indlæg: 938
Sted: København

Indlæg af ZoSo »

Fedt nummer SSL :dollargrin: hvor det bare stinker af glade dage, og teknologisk fremskridt. Den computer ændrede verdenen.

Nyt svar