God (men ikke for dyrt) madsteder i KBH?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
Kayn
Medlem
Indlæg: 660
Sted: København V

God (men ikke for dyrt) madsteder i KBH?

Indlæg af Kayn »

Heysa!

Så er jeg lige en tur i KBH et par dage, men tænkte på hvad folk kunne anbefale af evt. take-away / spisesteder. En god burger / sandwich / Pastaret osv. ?

Hvor spiser folk ? ;)
[size=85]JAMES KAYN
james@jameskayn.com / http://facebook.com/jameskayn[/size]
[b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Der er nogle udmærkede sandwiches hos Aroma på Islands Brygge, lige ved Metroen til venstre for 711. Det koster kun 48 kr.

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Prøv en burger hos Cocks & Cows.

http://www.cocksandcows.dk/
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Med ca. verdens mest arrogante og langsomme betjening. Maden var udmærket da den endelig kom efter over 1 time!


Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Den har vi vist haft oppe at vende før, så hut jeg visker. Det var fuldstændig modsat da jeg var der, så måske var det bare opstartsvanskeligheder?
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

Jeg spiser meget ved Wascator på Refnæsgade, her på nørrebro.

De laver god nordisk mad til en billig penge (som regel 100-150 kr.), og så er det et virkelig hyggeligt sted som også sælger gode danske øl. Der kan godt være lidt trængt (Det er et gammelt møntvaskeri - hvoraf navnet vist nok kommer) på travle spiseaftener, så hvis man er mere til normale restaurant oplevelser er det nok ikke der man skal tage hen.
Mikkel Juul Jensen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Vagn Luv skrev:Den har vi vist haft oppe at vende før, så hut jeg visker. Det var fuldstændig modsat da jeg var der, så måske var det bare opstartsvanskeligheder?
Arrogancen eller sløvheden? ;-)

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Good point :wink: Men jeg har læst at de havde problemer med mandskabet i starten, og den slags kan der jo rettes op på. Efter et kig på AOK kan jeg så se det IKKE lader til at være tilfældet, så jeg trækker anbefalingen tilbage - og f*ck dem! :lol:

http://www.aok.dk/restaurant-og-cafe/co ... s#comments
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja, well. Vis mig den restaurant eller café i Danmark, som har god service.

Selv på en af Danmarks bedste restauranter (nogle vil mene den bedste) kan det gå galt med servicen. Men efter jeg brokkede mig pr email inviterede de tilbage igen med 26 retters menu og vin med personlig betjening til mig og en ven. Naturligvis, fristes man til at sige.

Samme koncept har jeg i min biks (jeg byder dog ikke på middag, heh), men det er jo heldigvis yderst sjældent nødvendigt.

Medlemsavatar
zakkwylde
Medlem
Indlæg: 2034
Sted: Amager

Indlæg af zakkwylde »

Jeg er glad for Ricemarket på kultorvet.

Ikke specielt billigt, men heller ikke dyrt.

Medlemsavatar
Eicen
Medlem
Indlæg: 1568
Sted: 2700 Brønshøj

Indlæg af Eicen »

www.wokshop.dk - thai mad
www.lele-nhahang.com/ - vietnamesisk mad

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Wokshop laver udmærket mad. Den ved Kongens Nytorv har dog sporadisk lukket selvom der burde være åbent - ret irriterende at gå forgæves.

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Holger skrev:inviterede de tilbage igen med 26 retters menu og vin med personlig betjening til mig og en ven.
.....det må da have været med overnatning og over to omgange, 26 retter :surrender:

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Er blevet lidt pjattet med sushi, er der ingen steder i KBH hvor de laver det som take away, så man lige kan drøne ind i nærmeste park (eller noget) og fortære tang og ris ? :)

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Den er let, Butterchicken hos Kebabish på vesterbrogade. Hold kæft det smager godt!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
T.Find
Medlem
Indlæg: 1787
Sted: Rødovre

Indlæg af T.Find »

Den er let, Butterchicken hos Kebabish på vesterbrogade. Hold kæft det smager godt!
- If Chuck Norris has 5 dollars and you have 5 dollars, Chuck Norris has more money than you -

Medlemsavatar
Vagn Luv
Medlem
Indlæg: 627
Sted: Gentofte

Indlæg af Vagn Luv »

Holger skrev:Ja, well. Vis mig den restaurant eller café i Danmark, som har god service.
Amen til det. Man skal ikke være meget berejst i verden for at se hvor skidt det står til i DK.

Sappy: Bedste Takeaway Sushi i Kbh er Selfish i Elmegade på Nørrebro. Længder bedre end Sticks'n'Sushi og de andre populære steder.
To most Christians, the Bible is like a software license. Nobody actually reads it. They just scroll to the bottom and click "I agree."

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Apropos god service så spiste jeg på Halifax på Trianglen forleden for første gang. Har altid fået bragt ud, men det var overraskende god service. Noget at den bedste jeg har oplevet i DK. Havde jeg ikke lige regnet med på et burger sted.

Et billigt men godt Thai sted er Sithep Thai i Sankt Peders Stræde.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Ja Halifax er væsentligt bedre mht. service. Gemytlig nærmest.

Sithep har jeg spist hos to gange og det var godt til prisen. Indbruddet i bilen var mindre billigt, men den skal man heller ikke slæbe ind i indre by...

Medlemsavatar
Mikkel_J
Medlem
Indlæg: 585

Indlæg af Mikkel_J »

Apropos service hvad synes i så om Madklubben restauranterne?

Jeg har været på tre af dem indtil videre, og jeg synes vi altid er blevet godt betjent. Omend konceptet til tider kan føles overgjort.


I forhold til trådsstarters ønske, har de fleste Madklubben steder også rimeligt overkommelige priser og Tony's (som var den jeg sidst var på) husker jeg som et ret veludført klassisk italiensk køkken.
Mikkel Juul Jensen

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

So so betjening og svingende kvalitet mad. I starten var maden bedre.

Har kun været i Store Kongensgade.

Umami, som har samme ejere som bla MASH, er høj kvalitet mad (og drinks), men servicen er ikke i top. På den arrogante side.

Er man i det område kan man med fordel bevæge sig ned til Grønbech & Churchill som har meget billig frokost menu i høj kvalitet. Servicen er dog under niveau stjernen taget i betragtning.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

Spicy Kitchen på Chr. Havn (Ml. Dronningensgade og Prinsessegade).
Det er ikke michelin, vi snakker om. Glimrende i den billige ende. Proppet med lokale beboere om aftenen, bestil bord hvis du og kæresten skal hyggespise. Også takeaway, fandt jeg ud af, da jeg kortvarigt boede på Amager i marts måned.

Soupanatural i Skt Pedersstræde.
Hyggeligt på måden, der minder dig om Berlin kitchet, men rent.
God betjening, altid blevet behandlet godt.
Igen, det er ikke stjerner i guiden. Men folkeligt nede på jorden.
Småt udvalg af især supper, som de er pissegode til at lave.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35558
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Kunne være fedt hvis du vender tilbage med hvad du får prøvet, Kayn. :-D

Medlemsavatar
Magister Bibendi
Medlem
Indlæg: 608
Sted: København

Indlæg af Magister Bibendi »

Til jer der bor i nærheden af Vigerslev: http://www.peber-mynte.dk/

Nyt svar