Hvordan finder du nye indlæg på Lydmaskinen?

Kom med forslag til eller stil spørgsmål om selve forummet.
Nyt svar

Hvordan finder du nye indlæg på Lydmaskinen?

A) Jeg kigger på oversigten (forsiden) og ser hvilke subfora der er kommet nye indlæg i. Så går klikker jeg på et subforum og på efterfølgende side vælger jeg et nyt indlæg, som jeg vil læse.
16
26%
B) Jeg klikker på "View new/unanswered/active posts" (eller har bookmarket en sådan side). Derfra vælger jeg et nyt indlæg, som jeg vil læse.
45
74%
 
Afgivne stemmer: 61
Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Hvordan finder du nye indlæg på Lydmaskinen?

Indlæg af Holger »

I forbindelse med Lydmaskinen V2 har jeg følgende spørgsmål:

Hvordan finder du nye indlæg på Lydmaskinen?

A) Jeg kigger på oversigten (forsiden) og ser hvilke subfora der er kommet nye indlæg i. Så går klikker jeg på et subforum og på efterfølgende side vælger jeg et nyt indlæg, som jeg vil læse.

B) Jeg klikker på "View new/unanswered/active posts" (eller har bookmarket en sådan side). Derfra vælger jeg et nyt indlæg, som jeg vil læse.

Udfyld venligst spørgeskemaet øverst i dette indlæg. Uddyb gerne via en besvarelse.

Hvis du ikke er bekendt med løsning B, så må du gerne prøve den af og kommentere på brugbarheden.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Har valgt A. Sådan har jeg altid gjort og jeg synes det giver et godt overblik istedet for at man bare bliver kastet ind i en tråd og man ikke ser "Den her tråd ligger i Computer og Software".

Er det tilladt at komme med forslag til de forskellige muligheder i den her tråd?
- forslaget:
jeg ville nok gerne bruge "metode B" hvis det var sådan at nye indlæg blev listet (Tydeligt) op under hvilket subforum de står i.
Eksempelvis:
"Nye indlæg under Computer & Software"
herunder er listet nye indlæg under det subforum

"Nye indlæg under Andet Musikudstyr & Lydteknik"
herunder er listet nye indlæg under det subforum

osv....

Kan være idéen er dårlig fordi det æder for meget plads iforhold til hvad man vil ha' ud af sådan en side.

Hvis det ikke er tilladt at komme med den slags forslag her i tråden så skriv det lige tydeligt, så kan folk poste det under LM V2 tråden istedet. :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Fyr endelig løs.

Som det er nu, så kan du godt se hvor tråden ligger (det står lige under indlæggets overskrift). Men det er ikke inddelt efter kategori. Det kan muligvis godt lade sig gøre, men vil måske æde en del ekstra plads.

Personligt bruger jeg kun løsning B, som er default i det nye Vanilla system.

Vælger vi løsning B i V2, så bliver løsning A stadig mulig. Dvs. hvis default bliver B, så er A altid mulig ved et klik.

Jeg prøver blot at finde ud af hvad der skal være default. Evt. kan man gøre A default for folk der ikke er logget ind, og B default for folk der er logget ind og derfor regelmæssigt bruger og kender forummet.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Holger skrev:Vælger vi løsning B i V2, så bliver løsning A stadig mulig. Dvs. hvis default bliver B, så er A altid mulig ved et klik.

Jeg prøver blot at finde ud af hvad der skal være default. Evt. kan man gøre A default for folk der ikke er logget ind, og B default for folk der er logget ind og derfor regelmæssigt bruger og kender forummet.
Hm. Hvis det er "så let" at ændre bare fra om man er logget ind eller ej, kan ens default så ikke bare indstilles fra noget lignende det vi i dag kalder User control panel? Så kan du vælge en default for alle, men alle brugere der ønsker den anden default kan så klikke det til under indstillingerne for brugeren

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

Trykker første View your posts" og derefter "View new posts"...Hvis jeg keder mig trykker jeg igennem forskellige kategorier.

Det "dårligste" ved siden som den er nu, er søgning. Søgning "powered by google" er pænt ringe :-/

Medlemsavatar
Andy666
Forum Donator
Indlæg: 214
Sted: Kgs. Lyngby

Indlæg af Andy666 »

"View new posts" her :-)

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

bredal187 skrev:Trykker første View your posts" og derefter "View new posts"...Hvis jeg keder mig trykker jeg igennem forskellige kategorier.

Det "dårligste" ved siden som den er nu, er søgning. Søgning "powered by google" er pænt ringe :-/
Uddyb :) hvorfor er den ringe?

Jeg er enig med Christoffer i at det kunne være for fedt hvis man kunne vælge default selv!
Jeg kigger også under de forskellige subfora :) f.eks. subforummet "Live Lyd & PA" og "Computer & Software" er jeg ikke så tit inde på, men jeg kigger meget tit inde under "Branche & Teori", "Andet Musikudstyr & Lydteknik" og "Bortgives" (fordi jeg er en fattig nasserøv :-D)

Men jeg tror det er ret individuelt om man bruger metode A eller B.
Nu er jeg også sådan at jeg bruger alting på én måde, selvom det måske ikke er den hurtigste og smarteste måde, men fordi sådan gør jeg bare, og så skal jeg ikke pludselig begynde og overveje "hvad er smartest i denne situation" hvis du forstår? :-P
Jeg føler lidt at jeg kan relatere til den side af mig når jeg finder nye indlæg i trådene.. JA! det kan da godt være at jeg kunne finde et nyt spændende indlæg under et eller andet subforum lidt hurtigere hvis jeg brugte metode B i stedet for at scrolle alle de andre subfora igennem først, men det er bare min måde at gøre det på :-P

Derfor synes jeg det kunne være fedt hvis man slv kunne vælge sin "default"

P.S. Jeg går og venter spændt næsten som et barn op til juleaften, på at V2 kommer :)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

bredal187 skrev:Trykker første View your posts" og derefter "View new posts"...Hvis jeg keder mig trykker jeg igennem forskellige kategorier.

Det "dårligste" ved siden som den er nu, er søgning. Søgning "powered by google" er pænt ringe :-/
Ja, søgningen vil sandsynligvis blive forbedret når det nye forum får bedre URL'er og meget mindre link drain. Så vil Google indekseringen forhåbentligt forbedres.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

GoatSonds skrev: Derfor synes jeg det kunne være fedt hvis man slv kunne vælge sin "default"
I første omgang gælder det for os om at få det brugbart og færdigt, så må vi se hvad der er muligt at lave senere af bells & whistles ;-)

Medlemsavatar
Nikolajs
Medlem
Indlæg: 920
Sted: Helsingør

Indlæg af Nikolajs »

For mig virker "View new posts" helt fint. Bookmarked og brugt dagligt igennem flere år...

Hvis jeg vil bruge flere timer på Lydmaskinen starter jeg bare fra en ende af og tygger mig igennem de forskellige kategorier.

Cheers fra Amsterdam,

N
[color=#FF0000]Es ist nicht kaputt, es klingt nur so.[/color]

- Nikolaj.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Jeg kan huske at da Dan i sin tid nævnte det logiske i Vanillas måde at defaulte på, så syntes jeg det var irriterende. Men jeg må indrømme, at det jo præcis er sådan jeg selv bruger forummet.

Hvis man blot kan lave to forskellige default states, dvs. normal forumoversigt for gæster og så view new posts for logged in medlemmer.

Medlemsavatar
Bjerre
Forum Donator
Indlæg: 2030
Sted: Randers

Indlæg af Bjerre »

Jeg starter altid med "view active topics" - er der ikke noget der jeg finder spændende, går jeg til div. subfora. Kommer man her ofte, er active topics den bedste måde at holde sig opdateret, synes jeg... Jeg har i tidens løb deltaget i tråde der får sit eget liv og som jeg ikke gider deltage mere i, og de hober sig op under "my posts". Den bruger jeg kun, hvis jeg skal finde en tråd jeg selv har startet, eller har deltaget i
[i]Hearing is believing... Or so I've heard[/i]

[url=http://www.lydsalonen.dk/][color=#FF0000]Lydsalonen[/color][/url]
[url=http://www.facebook.com/lydsalonen/][color=#0000FF]Facebook[/color][/url]

Medlemsavatar
RicoRadio
Medlem
Indlæg: 567
Sted: Holbæk

Indlæg af RicoRadio »

Jeg trykker også altid (View active topics) som det første, som Bjerre også nævner at man er opdateret.
View active topics indeholder jo både new og unanswered posts, og så tit som jeg besøger Lydmaskinen er det inde for en rækkevidde - altså på side 1.
[size=85]Hvis ikke JEG kan, kan alle andre[/size]

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

Bjerre skrev:Jeg starter altid med "view active topics" - er der ikke noget der jeg finder spændende, går jeg til div. subfora. Kommer man her ofte, er active topics den bedste måde at holde sig opdateret, synes jeg... Jeg har i tidens løb deltaget i tråde der får sit eget liv og som jeg ikke gider deltage mere i, og de hober sig op under "my posts". Den bruger jeg kun, hvis jeg skal finde en tråd jeg selv har startet, eller har deltaget i
+1

Default avatar
bredal187

Indlæg af bredal187 »

GoatSonds skrev:
bredal187 skrev:Det "dårligste" ved siden som den er nu, er søgning. Søgning "powered by google" er pænt ringe :-/
Uddyb :) hvorfor er den ringe?
Den er ringe fordi man ikke kan vælge KUN at søge på f.eks overskrifter...
Man kan heller ikke søge på alle foraer undtagen køb / sælg / byt

Generelt får man bare alt for mange ligegyldige resultater frem, og for mit vedkommende endte det med at jeg oprettede et indlæg om et emne jeg er sikker på har været vendt et par gange, men jeg gad ikke at gå igennem 100 sider søge resultater :-/

Edit: Det er i hvert fald ikke på denne side at brugerne skal sige "brug søgefunktionen", for den er desværre så elendig :-(

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Desværre så er phpBBs egen søgefunktion i databasen kaput eller dvs. den kan ikke håndtere så store mængder af data/søgninger og lavet gøgl på serveren. Vi endte med at måtte deaktivere den. Så eneste løsning er Google.

Jeg ved ikke om Vanillas er bedre, men da vi også gerne vil kunne søge i tips & tricks (som bliver i Wordpress) og nyheder (også Wordpress), så ligner Google det bedste kompromis.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

læser alle nye indlæg igennem efter morgenkaffe. efter metode A. derefter checker jeg lige subforums hvis der er et som jeg synes jeg har lyst til at læse.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]


Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

A. :)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Så giver dit fulde svar ikke umiddelbart mening for mig, men fair nok ;-)

Anyway, så er jeg i tvivl om hvorvidt denne "Nye indlæg" default også bør gælde for markedspladsen eller om andre mekanismer er på spil der?

Jeg forestiller mig umiddelbart, at Markedspladsen ikke pr. default viser nyeste annoncer, men oversigten over kategorier og naturligvis highlightede kategorier og link til nyeste annonce i hver. Så er der et link til "Nye annoncer". Mit ræsonnement er, at man med markedspladsen mere leder efter noget specifikt eller i specifikke kategorier end man er interesseret i at se alt nyt uanset kategori.

Måske tager jeg fejl?

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Nu er jeg ikke særligt aktivt på markedspladsen - ihvertfald ikke som køber eller sælger - men mange gange går jeg ind i tråde hvis der står "forårsoprydning" e.l. for at se om der nu var noget til salg som jeg ikke kan leve uden.
Jeg tror du har ret i din idé omkring brugen af markedspladsen.

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8689
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Holger skrev:Jeg forestiller mig umiddelbart, at Markedspladsen ikke pr. default viser nyeste annoncer
Hvis hver især kan ændre i defaults så er alt vel godt, vore individuelle behov kan også ændre sig fra uge til uge
/Dub

Medlemsavatar
david mondrup
Lydmaskinist
Indlæg: 12759
Sted: Århus

Indlæg af david mondrup »

Så længe det stadig bliver muligt at bogmærke den side man helst vil starte ud med, er jeg lidt ligeglad med hvilken der er default.

Så altså ikke noget med f.eks. at gøre View new posts til en dynamisk adresse, der ændrer sig fra gang til gang man besøger sitet (ja, det har jeg faktisk været ude for før på andre fora).
David Mondrup
www.monsdrum.com Engelsholm Højskole
For at værne om ytringsfriheden, råber jeg røvhul efter naboen (Peter Poulsen)

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

Den slags griseri vil vi ikke have.

Medlemsavatar
Holger
Audio Alchemist
Indlæg: 37672
Sted: Fyn

Indlæg af Holger »

DUBTEMPLE skrev:
Holger skrev:Jeg forestiller mig umiddelbart, at Markedspladsen ikke pr. default viser nyeste annoncer
Hvis hver især kan ændre i defaults så er alt vel godt, vore individuelle behov kan også ændre sig fra uge til uge
http://www.lydmaskinen.dk/viewtopic.php ... 35#p476035

Nyt svar