Er det i orden at hade det her ?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Er det i orden at hade det her ?

Indlæg af DUBTEMPLE »

Jeg så lige disse kommentarer i en anden tråd:
Christoffer I. N. skrev:
Proles skrev:Jeg hader alt i denne tråd.
:-D det er ok. :)
Skægt med dette had, mod noget som gør tusindvis af andre begejstrede, had, ja ligefrem had :evil:

Selv hader jeg dansktop og schlager-musik af et rent hjerte :dollargrin:

Jeg kan ikke argumenterer 100 pct rationelt for, eller retfærdiggøre dette had, og det behøves måske heller ikke,..

Tænker på om jeg bare er en sur gammel mand :?: smagsdommer :?: anyway jeg får nærmest opkastning af det her :puke:

/Dub

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35560
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Det med om man ligefrem hader noget musik tror jeg har en del med ens tolerancetærskel at gøre. Jeg synes bare det er sjovt at drille min mor med at skrue op for schlager musikken når der er Best of Schlagerhits volume 9999 på DK4.. :)

Medlemsavatar
DUBTEMPLE
Forum Donator
Indlæg: 8693
Sted: DK/SE

Indlæg af DUBTEMPLE »

Udover det nævnte er det kun Country som jeg har et lettere anstrængt forhold til, (det sentimentale element tænker jeg),
det er jo ellers en slags folkemusik, og værdsætter ellers folkemusik fra hele verden, ja alt musik, også klassisk, her er det
vist kun Wagner jeg undgår ,.. betragter egenligt min tollerance-tærskel som rimeligt høj ,..

Anyway, syntes bare fænomenet er interessant, kvalme er dog trods alt en håndgribelig størrelse, og ved en del faktisk
kan få kvalme over en "uvelkommen" musik-stil, uden måske rationelt at kunne begrunde det, det må jo være et eller
andet med den bagved liggende livs-stil, (eller hvad vi tror den er), og så fred med det iøvrigt, jeg føler ingen personlig
had eller ringeagt over for dem der dyrker disse genrer
/Dub

Medlemsavatar
Lars von Qualen
Forum Donator
Indlæg: 2450
Sted: Aarhus V, Danmark

Indlæg af Lars von Qualen »

Uf, schlager går også lige ind på min top hade liste, sammen med country! Det er virkelig bare ikke min kop te. Med det sagt så er de fleste schlager hits i princippet bare skåret som helt normale pop hits, med let forståelige tekster, hvilket må være grunden til at de appelere til så bredt et publikum. Derudover må man ikke glemme at mange unge i tyskland jo rent faktisk fester til det, ligesom unge i danmark også kan finde på at feste til den knald røde gummibåd, eller andet ligegyldigt musik :roll:
Lars von Qualen
LydSky - [url]https://soundcloud.com/lars-von-qualen[/url]
LydSky Alter Ego - [url]https://soundcloud.com/schwarz-child[/url]
Random - [url]http://www.facebook.com/larsvonqualen[/url]
Web - [url]http://larsvonqualen.dk[/url]

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

der er musik som jeg ikke bryder mig om. der er musik som jeg elsker. der er også noget musik som jeg absolut ikke kan holde ud at høre på , for eksembel korsang ,kirke og højskole sangbog og julesange og den slags. det er de andres flip ikke mit. jeg vil ikke blandes ind i det eller tvinges til at høre på det.

alt musik i en radio. det kan jeg ikke have. medmindre det er sex pistols eller noget jeg har i min samling. men det er fordi i min barndom havde min mormor altid en radio til at stå og kværne løs og da hun ikke hørte så godt så på volume og radioen forvrænger og især det meningsløse støjmur af p3 eller de ringer og jeg spiller agtigt det ligger som en meget negativ erinding fra min barndom. derfor hader jeg radioer. alle radioer. til nøds kan jeg høre på det hvis som sagt det er sex pistols. der bliver spillet men det er mere radioen jeg hader end musikken for det meste tror jeg ;)

populær musik bredt formuleret. boy bands , lady gaga osv. punkt et er det det som oftest spiles i radioen. punkt to er det som oftest bliver spillet ved høj volume om natten af naboer som fester mens jeg prøver at sove. og det som brian typen spiller i hans stereo anlæg til fyrre tusind sat ind i en morris mascot ved fuld hammer mens kommer drønene igennem byen ved høj fart.

derudover så mangler det populære musik også ofte men ikke altid sjæl. det er ofte noget mere overfladisk beregnet til at folk skal lige købe den der med hende der du ved som alle de andre høre fordi alle andre gør det og synger piv falsk med på hele vejen hjem fra diskoteket i kor og som sådan er det ofte bare noget teenage halløj som skal tjene en masse penge ind. medina og lady gaga og maddona og de fanstatic four og hvad de ellers hedder de bands og artister som har populær genres højeste status. jeg kan heller ikke lide beatles hysteriet ikke fordi beatles ikke var gode for det var de men fordi når noget kommer så højt op på en piedestal at man begynder at definere grupper af mennesker på hvad de høre og de SKAL for at være med i fælleskabet og kliken høre bestemte ting så står jeg af. min egen drift er mere vigtigt end at høre det nye smarte som alle mener er det bedste siden brød skåret i skiver.

Blondie som jeg utroligt godt kan lide var også på et tidspunkt utroligt meget i radio og voldspillet over alt. det gjorde mig så ikke noget. det jeg hader er når jeg skal tvinges til at høre den der med hende der medina eller lady gaga konstant i hele tiden og igen på samtlige værtshuse og diskoteker og som ringetoner og radioe og fulde teenager som vralter hjem klokken tolv om natten og synger de sange i kor uden at kunne holde en tone i livet fordi at det er det som er "in " lige nu.

havde det været noget i min smag. som Honey lung eller gode gamle sex pistols så var jeg ligeglad. jeg ville blot blive fornærmet hvis det spilllet udelukkende fordi det var in . det er det at det er in jeg ikke kan lide.

men hader det gør jeg så ikke. had er et stærkt udtrykt. meget stærkt udtryk enda som jeg synes er for meget at gøre ud af musik som sådan. men der er sange og artister som jeg har lyst til at skære mine øre af i afsky over når jeg høre dem i radioen. eller bare det der er en radio får den samme lyst frem . radioer skulle forbydes efter min mening. ;)
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
SAPPY
Forum Donator
Indlæg: 2621
Sted: Holstebro - Denmark

Indlæg af SAPPY »

Han smiler hele vejen ned i banken....bryder mig ikke selv om musikken, men når jeg feks er på skiferie i Østrig, så flyder jeg gerne med strømmen og skråler med....specielt efter et par (runder) weissbier!
Man kan jo se at folk hygger sig, så jeg kan ikke få mig selv til at hade det.....som DJ til diverse privat-/firmafester så sker det jo også at der ryger musik af denne type over højtalerne, og på det rigtige tidspunkt så klikker det altså bare om man kan li' det eller ej......kunne aldrig finde på at lytte til genren i det daglige :)

Jeg er blevet meget mere tolerant med alderen mht til musik. Feks kunne jeg som teenager ikke fordrage fx 'The Cure'.....synes det er fedt idag!

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Gider ikke bruge hverken tid eller energi på at hade noget... 8-)

Medlemsavatar
pedemeyer
Medlem
Indlæg: 552
Sted: Herlev

Indlæg af pedemeyer »

Da min mor levede hørte hun kun dansktop.
Jeg var personligt mere til musik i den helt anden ende af spektret, så som teenager havde jeg mine kampe med hende.
Senere da jeg fik lidt mere impati i sjælen, fandt jeg ud af at hun faktisk aldrig beskæftigede sig med nogetsomhelst, som provokerede hende.
Ingen voldsomme film, ingen romaner, ingen fremmed mad osv.
Hvor anderledes det end var i forhold til mig, så tegnede der sig langsomt et billede af " et helstøbt menneske"
Hun havde haft ufred nok i sit liv og ville nu bare gerne hygge sig med det hun nu kunne lide.
Skulle jeg så blive ved med at forlange noget andet af hende?
Fortælle hende at det musik hun kunne lide var uværdigt at spilde sin tid på?

Hvis jeg lært noget af den gamle forsigtige dame, så er det ikke at hade folks forskelligheder!
Tvætimod! Vær glad for at paletten er bred, så er der også plads til mig:)

Så jeg bruger heller ikke ret meget tid på at hade noget som helst!
Det skulle da lige fasismen, som jo har til hovedformål at få os så ens som muligt!
Pede Meyer
Music is the voice of god.

Medlemsavatar
tomcat
Forum Donator
Indlæg: 3232
Sted: Valby ved Kbh

Indlæg af tomcat »

syns det er et track, der passer til særlige energier/situationer. Det er ikke ret tit, jeg befinder mig i en situation hvor dét track lige passer. En eller anden herlig fordrukken, fordanset fest kl 5.55 om morgenen. En dygtig dj ville kunne mærke det helt rigtige tidspunkt at sætte det på, så det sparkede røv.

Lidt lissom et eller andet opspeedet speedtrash track, det er ikke ret tit, men ham der har fingeren på pulsen kan sætte det på på det rigtige tidspunkt.
MacBook Pro tidlig 2015, 13", Catalina. Logic 10.6.3
(samt min gamle, stabile G4/ 466MHz, OS 9.2.2 /LAP 4.81)

Default avatar
Madsaiie
Forum Donator
Indlæg: 671

Indlæg af Madsaiie »

benjisan skrev:Gider ikke bruge hverken tid eller energi på at hade noget... 8-)
Oh, yeah.. 8-) Karma!

Jeg kan dog ikke styre den nogengange, og så må jeg krybe til korset efter..

Medlemsavatar
madsmac
Forum Donator
Indlæg: 976
Sted: ca. midt i udkanten

Indlæg af madsmac »

Fine tanker fra pedemeyer ! Det er så nemt at hade og bruge for meget energi på at finde fejl. All you need is love :wink:

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Jeg hører ofte Andre Rieu, men det her er ikke i orden.. Dog vil jeg tro at man kan vænne sig til det, lidt ligesom dubstep i starten, bare uden at det her bliver fedt nogensinde!

Og til Dubtemple og Lars von qualen... Når man har lavet lyd til de første 3 country festivaller bliver man imun og hygger sig med det på de næste... dog bør Linedance blive afskaffet! Det ser latterligt ud, og de smiler ikke mens de danser det, jeg kunne måske bedre affinde mig med det hvis man kunne se de syntes det var sjovt, men ofte ligner det en offentlig ydmygelse.
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
j79
Medlem
Indlæg: 781
Sted: Göteborg

Indlæg af j79 »

Jeg kan godt genkende følelsen af at noget musik bare rammer ens nervebaner på en helt og aldeles uudholdelig måde...men had er måske lige i overkanten.

Jeg tror det handler om at der bare er noget musik man ikke forstår...man hører tonerne, rytmerne, ordene men det flyder ikke rigtig sammen til noget der kan kaldes musik. Heldigvis synes jeg at man bliver mere og mere forstående som man bliver ældre. Jeg er efterhånden nået til et punkt hvor det stort set kun er opera og tyskertechno jeg ikke kan se en eller anden subtil kvalitet i...og jeg har vitterligt prøvet ;)

Medlemsavatar
bryla
Forum Donator
Indlæg: 11442
Sted: Esbjerg

Indlæg af bryla »

j79 skrev:Jeg er efterhånden nået til et punkt hvor det stort set kun er opera og tyskertechno jeg ikke kan se en eller anden subtil kvalitet i..
Jeg kan nu godt lide tyskertechno...

Jeg spilder ikke min tid på at hade, men når emnet kommer på banen, tænker jeg da på Rebecca Black - tror jeg nok hun hedder.
skriver noder

Nyt svar