Sausage Fattener (Plug-in fra Dada Life)

Mac & PC, lydkort, Logic Pro, Cubase, Pro Tools, Ableton Live og andet software.
Nyt svar
Default avatar
DTE91
Medlem
Indlæg: 139
Sted: Copenhagen

Sausage Fattener (Plug-in fra Dada Life)

Indlæg af DTE91 »

Thought 'n comments - er den noget værd?

Den virker svedig i de youtube-clips jeg er faldet over.



(Kan se der har været en gammel tråd med ca. samme navn, hvor folk dog mest snakkede om forventninger til den før den kom, så tillader mig at lave en ny.)

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Synes den gør noget rigtig fedt! Den skal dog bruges med måde da den hurtigt kan lyde meget grimt.
Men til den pris så synes jeg det er en must have, og jeg bruger den ca på 80% af alt jeg laver.

Både på enkelte spor samt i masteringsfasen.

Medlemsavatar
Claus Flid
Forum Donator
Indlæg: 3751
Sted: Slagelse(DK)

Indlæg af Claus Flid »

Det er sådan set bare en overdrive limiter som der allerede er indbygget i eks logic.

Ja den er fed men man skal fandma passe på med at bruge den på alle sine spor... Det er og bliver bare en limiter der kan tilføje noget "støj". Og limiter er ofte meget dårligt på spor med mindre man ved hvad man laver.
-\\-Claus Flid-//-
http://www.NexusEvent.dk

Medlemsavatar
Jesper Zar
Medlem
Indlæg: 863
Sted: Aalborg

Indlæg af Jesper Zar »

Claus Flid skrev:Det er sådan set bare en overdrive limiter som der allerede er indbygget i eks logic.

Ja den er fed men man skal fandma passe på med at bruge den på alle sine spor... Det er og bliver bare en limiter der kan tilføje noget "støj". Og limiter er ofte meget dårligt på spor med mindre man ved hvad man laver.
Nej da den skal bare overcrankes.... det er det de unge vil ha! så lyder det som et youtube clip med masser af distortion på sin iphone :)

Medlemsavatar
Nysted
Medlem
Indlæg: 553
Sted: Aalborg, Nordjylland

Indlæg af Nysted »

Synes bedre om FabFilter Saturn til at give lidt Mojo :) Den er lidt mere fleksibel. Men pølse fortykkeren er lidt hurtigere bare smide på. Men er vild med man kan styre hvilke frekvenser man gerne vil have fedet lidt op med Saturn, hvis det ikke lige er det hele der bare skal have.

Medlemsavatar
Christoffer I. N.
Lydmaskinist
Indlæg: 35557
Sted: Hørsholm

Indlæg af Christoffer I. N. »

Helt klart Nysted, der er en del at hente i at få fat i en god multibåndsdistortion.
Angående Sausage Fattener, køb den! Den er herre fed i små mængder.

Medlemsavatar
Morty Simmons
Forum Donator
Indlæg: 240
Sted: Hedehusene

Indlæg af Morty Simmons »

Tror snart jeg skal lege med den igen. Bruger den aldrig, da jeg blevet stor fan af CamelPhat.
[b][u]Morten Simonsen[/u][/b]
[size=90]Morty Simmons / Chuck Mundae
[i]Producer @ Pre Star Records[/i]
Email: [email]mortysimmons@gmail.com[/email]
URL: [url]http://www.facebook.com/mortysimmonsmusic[/url] / [url]http://www.facebook.com/PreStarRecords[/url][/size]

Medlemsavatar
AvS
Medlem
Indlæg: 4372
Sted: Valby

Indlæg af AvS »

Nysted skrev:Synes bedre om FabFilter Saturn til at give lidt Mojo :) Den er lidt mere fleksibel. Men pølse fortykkeren er lidt hurtigere bare smide på. Men er vild med man kan styre hvilke frekvenser man gerne vil have fedet lidt op med Saturn, hvis det ikke lige er det hele der bare skal have.
+1 til FabFilter Saturn. Det er hands down den bedste investering jeg har gjort i mit studie i mange år. Det er så meget mere en blot distortion plugin. Bruger den til at lave glitchy-effekter, kompresse bund på kick og bas, generel farvning af lyde og bruger den endda også til mastering.

Nyt svar