Zensati kabler wtf?

Off topic - alt som ikke handler om musik eller studie.
Forumregler
Tænk dig om, tal pænt, men lad også være med at være meget sart. Hvis du skal bruge skældsord, så hold dig til noget Kaptajn Haddock ville have sagt.
Nyt svar
Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Zensati kabler wtf?

Indlæg af GoatSonds »

Jeg forstår ikke at man kan bygge en virksomhed på at sælge højttaler kabler til 100.000 kr.
Jeg hørte engang en klog mand sige "Der er grænser for lort"


Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Hi-fi nørder :roll: De er altså wackos nogen af dem.

Ps. din video er ikke indsat rigtigt i posten!

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

Du godeste hvor er det latterligt, han lever af folk der har for mange penge.

Strøm bevæger sig ikke hurtigere eller langsommere igennem kabler, og hvad var det for noget med at sølvkabler gav for spids bund og top.. come on!

Og hvad så om det kører vildt godt hen til højttaleren, hvis kablet inde i højttaleren ikke matcher kvaliteten, eller hvad med ledningen inde i forstærkeren hen til stikket.

Jeg er all-in for aktive højttalere, der skal være kortest muligt fra forstærker til enhed, det vil til enhver tid slå at man har f.eks. en afspiller der er ubalanceret forbundet ned til en forforstærker som derefter er forbundet ned til en effektforstærker, som derefter over flere meter skal sende lyd ud i højttalerne.

Og ofte bruger folk hellere 150.000 kr på højttaleranlæg end 15.000 kr på dæmpematerialer som i sig selv ville kunne have forbedret deres musikoplevelse betydeligt.

Jeg vil påstå at Zensati er en fupmager der sælger smykker til højttalere.. pffff!
"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Jeg skal helt sikkert have en rulle af det.

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

Men det er da godt at manden har skabt et firma som genererer indtægt, vi har ikke nok entreprenører på disse kanter.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Uncite skrev:Men det er da godt at manden har skabt et firma som genererer indtægt, vi har ikke nok entreprenører på disse kanter.
Jo - men de sidder efterhånden i fængsel allesammen.

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Går der jantelov i den nu ...... hvis hans kunder får værdi der overstiger udgiften, så er prisen vel helt ok ? :)

Så kræver det vel også et trænet øre at høre forskel i den prisklasse og måske KAN flere af de af jer, der skriver her, måske bare ikke lytte på dét niveau endnu 8-)

Er rønnebærrene sure?

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Living Smart TV skrev: ... måske bare ikke lytte på dét niveau endnu 8-)
Det der med "endnu" ... det taler Presbycusis generelt imod. :wink:

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Living Smart TV skrev:Så kræver det vel også et trænet øre at høre forskel i den prisklasse og måske KAN flere af de af jer, der skriver her, måske bare ikke lytte på dét niveau endnu
Det du siger er: Hvis du ikke kan se kejserens nye klæder, så er det fordi du er dum......
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Preben Friis skrev:
Living Smart TV skrev:Så kræver det vel også et trænet øre at høre forskel i den prisklasse og måske KAN flere af de af jer, der skriver her, måske bare ikke lytte på dét niveau endnu
Det du siger er: Hvis du ikke kan se kejserens nye klæder, så er det fordi du er dum......
Det kunne være én udlægning, ja :)

Medlemsavatar
Morten B
Forum Donator
Indlæg: 6613
Sted: Søvind

Indlæg af Morten B »

http://www.geeksaresexy.net/2012/03/29/ ... t-hangers/

Det er helt fint med mig hvis man har lyst til at købe kabler til 100.000 meteren og isolere dem fra jorden med porcelæn. Jeg kunne sikkert selv finde på det samme hvis jeg vandt 100.000.000 i lotto.

Medlemsavatar
Preben Friis
Medlem
Indlæg: 3170
Sted: CPH

Indlæg af Preben Friis »

Living Smart TV skrev:Det kunne være én udlægning, ja :)
... og selv om folk, der rent faktisk ved noget om elektroner og metaller, hævder at de kabler synes at bryde indtil flere naturlove for at leve op til hvad de lover, så vil du stadig hævde at kejseren har tøj på?
[size=85][url]http://hindenburg.com[/url][/size]

Medlemsavatar
Hald
Forum Donator
Indlæg: 10829
Sted: Vind / Holstebro

Indlæg af Hald »

"Knobs? Where we're going, we don't need knobs!" - 14 år med ørene i Lydmaskinen -

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Jeg mener godt man kan have det som købsmotiv at gå "All in" og jeg kan godt rumme at nogle køber produkter jeg ikke selv ville værdsætte.

Personligt ville det for mig være det samme som hvis jeg købte en Ferrari - der er ikke mange rationelle begrundelser der holder i virkeligheden, men et produkt kan være omgivet af en række værdier der ikke nødvendigvis kan måles.

Andre vil betale 100 millioner for en fyldepen, fordi John Lennon har brugt den - sådan er vi jo forskellige, men netop inden for ekstremerne er der vel det fælles at de rationelle begrundelser bliver tiltagende svære at få øje på?

Vi behøver vel ikke alle gå efter mindste fællesnævner og hvad der er én mands gulv, er en anden mands loft .....

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Living Smart TV skrev:Går der jantelov i den nu ...... hvis hans kunder får værdi der overstiger udgiften, så er prisen vel helt ok ? :)

Så kræver det vel også et trænet øre at høre forskel i den prisklasse og måske KAN flere af de af jer, der skriver her, måske bare ikke lytte på dét niveau endnu 8-)

Er rønnebærrene sure?
Jeg synes til gengæld at det er for langt ude at sådan nogle fupmagere skal snakke om at det er fordi vi bare ikke kan høre det. Det kan da godt være at de der hi-fi nørder går op i deres kabler, men går de op i hvilke mikrofoner der er brugt til den musik de lytter til på deres anlæg? Går de op i hvilke preamps der er brugt, hvilke convertere, båndoptagere, bånd, rør, guitare, kabler osv. der er brugt til at optage og mixe musikken?

Jeg tænker på den mand der laver de kabler, hvor længe har han lavet det der, og hvor meget har han testet og undersøgt? Han må jo næsten vide at han er en fupmager. Der er lavet så mange tests der viser at der ikke er forskel.

Med hensyn til ohm ved man at sølv er bedst ledende, fordi det er omkring 0,00001 ohm lavere end cobber per meter x 1 cm i diameter (eller noget i den dur). Hvis man skulle gå op i andre ting end ohmsk modstand i kablet, skulle det kapacitet, eller Henry, og så under det mig da at han i en af sine andre videoer med en test opstilling, har lavet op til flere vindinger på kablerne, og dermed laver en spole/et filter.
Senest rettet af GoatSonds lør 16. nov 2013 12:41, rettet i alt 1 gang.

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

Jeg har en bekendt, som dyrker motionscykling. Jeg vil anslå at han i de sidste 10 år har brugt over 100.000 kr. på at skifte cykeldele ud til carbon, kevlar osv.

Nogle gange bruger han så eks 10-15.000 kr for at skære 2-3 gram af sin cykel.

Kan han mærke forskel? Nej!
Kan man rationelt argumentere for at det er pengene værd? Næppe!

Føler HAN at det er pengene værd? Helt vildt!

Det ER bare ikke alle købsmotiver, herunder kabler, der er superrationelle - på engelsk siger man "what ever floats your boat!" ;-)

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Forskellen ligger i at der trods alt kan måles en 2-3 grams forskel - hvor den hørbare forskel er 100% snakeoil. Det svarer lidt til at påstå, at det nye cykelgear forbygger blodpropper.

Medlemsavatar
benjisan
Medlem
Indlæg: 3504
Sted: Østerbro, København

Indlæg af benjisan »

Living Smart TV skrev:Det ER bare ikke alle købsmotiver, herunder kabler, der er superrationelle
Det har du fuldstændig ret i, men det fratager os stadigvæk ikke vores ret til at kalde en spade for en spade og pege fingre af kejseren uden tøj på :)

Jeg får altid det her meget bebrejdende blik hver eneste gange jeg beder om "det billigste højtalerkabel i har" i en hifi butik og nogen gange også en tale om hvordan det kan betale sig at købe noget der er dyrere. Så janteloven går på den måde begge veje ;-)

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

jeg har engang testet almindelige lysleder kabler mod et sæt billiger kabler fra et sæt cerwin vega højtaler og så fik jeg et sæt van deer hul kabler på også til sammenligning. der kan man ihvertfald høre forskel men jeg tror heller på man egentligt reelt kan høre den store forskel på alt muligt fra 200 kr per meter og opefter.

de tre kabler her svare til ekstrem billig og ikke engang lavet til højtaler kabler til 5 kr meter . og tynde kabler som altid følger med til 15 kr meter. og så van deer hul kosted hvis 75 kr per eller deromkring mener jeg.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
Tobe
Forum Donator
Indlæg: 698
Sted: Aarhus

Indlæg af Tobe »

Hi-fi nørder er per definition idioter :-D

Default avatar
Caspar9500
Medlem
Indlæg: 481

Indlæg af Caspar9500 »

@ Kenneth

Hvis du vil bygge troværdighed op omkring dit "living smart" koncept, så burde du overveje hvordan din eksponering bliver udnyttet til at reklamere for produkter. Du burde have overvejet hvad Zensati havde af motiv for at deltage, og nok tænke den tanke at undersøge om det virkelig kunne være rigtigt. Der findes massere af folk som vil betale for meget, bare for at prale med det, men det er da ingen undskyldning for ikke at gøre sit hjememarbejde ordentligt.

Medlemsavatar
Cmay
Forum Donator
Indlæg: 2425
Sted: Vejle omegn

Indlæg af Cmay »

jeg tror også der er masser af rige mennesker som ser det som en måde at vise status og hvor værdien i de ting de køber ikke nødvendigvis behøver at gøre andet end at vise omverden at man har success med de ting man laver.

jeg købte min luxman forstærker af en som havde et anlæg til små halvtreds tusind og så 25.000 kr højtaler til. han havde nedgraderet fra et high end anlæg til 150.000 kr men det solgte han igen fordi at merprisen gav ikke så meget bedre lyd end det gamle og det var ikke de penge værd. det er nu alligevel noget af en erkendelse fra en dedikeret HIFI nørd.

jeg mødte også engang en som havde købt kabler til totusind kr per meter og havde to af dem til hver jamo højtaler og billige enheder som også var Jamo stereoanlæg.

og så hørte han heavy metal for det ikke skal være løgn. og radio men på CD. og så er der da slet ikke nogen ide i at bruge så vanvittigt mange penge på så dyre kabler til et stereo anlæg som koster under 10.000 kr samlet.
[b]I fear the day when the technology overlaps with our humanity. The world will only have a generation of idiots. - Albert Einstein[/b]

Medlemsavatar
GoatSonds
Medlem
Indlæg: 1432
Sted: Vanløse

Indlæg af GoatSonds »

Jeg vil gerne gribe chancen og sige til Kenneth, at denne tråd bestemt ikke er kritik til dir program. Blot kritik til Zensati kabler, og andre alt for dyre kabler generelt.

Medlemsavatar
SustainerPlayer
Medlem
Indlæg: 12411
Sted: På kanten

Indlæg af SustainerPlayer »

Cmay skrev:j...så hørte han heavy metal for det ikke skal være løgn...
Klart - med al det metal i kablerne. :-P

Medlemsavatar
Living Smart TV
Forum Donator
Indlæg: 2421
Sted: Vejle

Indlæg af Living Smart TV »

GoatSonds skrev:Jeg vil gerne gribe chancen og sige til Kenneth, at denne tråd bestemt ikke er kritik til dir program. Blot kritik til Zensati kabler, og andre alt for dyre kabler generelt.
Sådan opfattede jeg det nu heller ikke :)

Nyt svar